Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-24, 20:25   #601
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på om Floksa ennå flagger med prideflagget og om jeg kjørte forbi der i dag.

Isprinsessen er aktiv nå  
Gammel 17-07-24, 10:34   #602
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hva skjer skattemessig når en liten organsiasjon begynner å betale ut styregodtgjørelse? Må vi da begynne å melde inn lønn, godtgjørelse e.l. til skattemyndighetene? Hva da med moms osv.

Jeg har på følelsen at det enkleste er å få godtgjort faktiske utgifter, ja? Nei?

Sist redigert av Strå : 17-07-24 kl 11:01.
Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-07-24, 10:47   #603
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Styrehonorar er skattepliktig ja, og nå innberettes som der og trekkes skatt etter bi-arbeidgiver delen av skattekortet.

Gammel 17-07-24, 11:05   #604
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar Malama. Det ante meg, men vi har folk i styret som oppfører seg som om de kan gjøre hva pokker de vil. Har du lov og paragraf e.l. å vise til også så hadde det vært veldig strålende.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-07-24, 11:07   #605
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

https://styrehjelp.no/hva-er-styrehonorar/

Gammel 17-07-24, 16:03   #606
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

https://styrehjelp.no/hva-er-styrehonorar/

Tusen hjertlig takk.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-07-24, 12:07   #607
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

I dag lurer jeg på hva jeg skal si til kollega som mener hun er nødt til å kjøpe rusbrus på polet til femtenåringen sin.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 18-07-24, 12:38   #608
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

I dag lurer jeg på hva jeg skal si til kollega som mener hun er nødt til å kjøpe rusbrus på polet til femtenåringen sin.

Jeg synes det er innafor å informere henne om at det ikke er lov. I følge norsk lov.

Jeg var fullstendig klar over at min datter drakk alkohol fra hun var 16. (Vi sa at det ikke var greit, men praktiserte ingen sanksjoner. Og ga tydelig beskjed om at det alltid var lov til å ringe hjem uansett hvilken tilstand man var i.) Men jeg kjøpte ingenting til henne før hun passerte 18.

Gammel 18-07-24, 16:02   #609
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At den er billigere på vanlig matbutikk?
Og at hun er en jævla løk som bidrar til at barnet hennes drikker mye mer og dermed utsetter seg for betydelig fare.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-07-24, 16:06   #610
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Når legen ringer meg idag. Som jeg har ventet på hele uka.

Gammel 18-07-24, 16:16   #611
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

En bekjent kjøper øl til sin 16-åring og mener at det er greit fordi vennene hans har eldre søsken som kjøper til dem og siden han er enebarn må jo hun stille opp for ham. I tillegg er hun hellig overbevist om at hun, i motsetning til andre foreldre, da i det minste vet hva hennes sønn drikker.

Gammel 18-07-24, 17:02   #612
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Jeg lurer på om Floksa ennå flagger med prideflagget og om jeg kjørte forbi der i dag.

Oi! Denne så jeg ikke før i dag. Og ja, det gjør jeg. Både på setra og hjemme

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 19-07-24, 19:13   #613
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Bør/må jeg kjøpe inn ny solkrem før vi drar til Hellas, eller kan jeg bruke fjorårets?

Gammel 19-07-24, 19:34   #614
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Fjorårets er helt i orden så lenge den ikke har skilt seg, lukter ekkelt eller bare har veldig lite igjen.

Gammel 19-07-24, 20:01   #615
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener det samme som Tjorven. Nei det er ikke alle som får alkohol hjemme, ungene må ikke kjøpe ulovlige rusmiddel av den grunn, det går over. Må tåle å stå i såpass når alternativet er å lange alkohol til unger. Det kommer mer, må lære seg å si nei.

Gammel 20-07-24, 09:30   #616
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg mener det samme som Tjorven. Nei det er ikke alle som får alkohol hjemme, ungene må ikke kjøpe ulovlige rusmiddel av den grunn, det går over. Må tåle å stå i såpass når alternativet er å lange alkohol til unger. Det kommer mer, må lære seg å si nei.

Nettopp. Folk må lære å si nei og folk må lære seg å tåle at nei er et lovlig svar.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 20-07-24, 10:30   #617
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lurer på hvor tråden for oss som synes ferie og spesielt sommer er utfordrende? Synes å huske at det fantes en sånn tråd, lagd for noen år siden.

Gammel 28-07-24, 08:54   #618
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Må man forhåndskjøpe billetter i god tid til Dyreparken? Eller holder det med 1-2 dager i forveien? Kan det bli utsolgt liksom?

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 28-07-24, 09:10   #619
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg lurer på hvor tråden for oss som synes ferie og spesielt sommer er utfordrende? Synes å huske at det fantes en sånn tråd, lagd for noen år siden.

Er det denne?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-07-24, 15:46   #620
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Noen som vet om det finnes en BH-greie for gamle demente damer som har bristet et ribbein? Noe som er enkelt å ta på og som ikke strammer noe særlig. Sånn det er nå ville ikke Mutter'n likt særlig godt.

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.