Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-21, 11:22   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det gjør du ikke, Pøblis.

Takk!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 09-07-21, 11:23   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og to av mine familiemedlemmer reagerer også på lukt fra vaskemiddel og tøymykner. Har allergi mot parfyme, duftlys ol. Jeg blir kvalm og får hodepine av å gå forbi reoler med slike ting i butikkene.
Jeg jobber med barn og det er heldigvis ikke så mange som har lukt fra klærne sine lengre, men jeg synes det er helt skrekkelig med de få som har det. Har noen ganger kjøpt brukte klær som jeg aldri har kunnet ta i bruk fordi lukta ikke går vekk i vask (selv med eddik). Vi har også måtte sagt nei takk til arveklær der vi vet at klærne lukter.
På jobb har de heldigvis blitt mer obs på parfymebruk. Før var det flere som brukte det, nå henger det lapp om parfymeforbud på doveggen. Fint for både store og små som tåler det dårlig.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 09-07-21, 11:36   #3
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker tøymykner uten blygsel, men ikke i enorme mengder per vask da.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 09-07-21, 12:04   #4
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Det er sikkert noen som får til kunsten å moderere seg, men så har man de man merker, og de merker man GODT. Fy faen for en stank. Migrena setter seg som et skudd i tinningen.

Gammel 09-07-21, 12:32   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All intens lukt gir meg migrene, det er jo derfor jeg hater det. Ikke fordi jeg er så lite raus.

Gammel 09-07-21, 13:25   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

All intens lukt gir meg migrene, det er jo derfor jeg hater det. Ikke fordi jeg er så lite raus.

Jeg skjønner selvsagt det. Det er fordi jeg kan være ganske lite raus når det gjelder andre ting, som irriterer meg (og det er mye), så jeg fikk behov for å smøre på, når jeg endelig fant et område som ikke bryr meg. Men det er naturligvis fordi jeg ikke reagerer på det, så jeg er nok bare mer heldig enn raus, innser jeg. De som reagerer, men som likevel holder ut med det, og bare nøyer seg med å klage i en såpekassetråd, er jo de som egentlig er de rause.

Gammel 09-07-21, 13:08   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Av og til er det en fordel med dårlig luktesans. :silverlining: Ting skal lukte mye før jeg merker det.

Gammel 09-07-21, 17:51   #8
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker tøymykner uten duft, og det fungerer fint. Jeg er ikke allergisk på noe vis, og lever jo greiy med andre velger annerledes, men dette er såpekassetråden, og her er det vel rom for stort og smått. Jeg har gått tur i skogen og luktet at andre har passert på stien før meg. Da er det litt mye. Og i treningstøy på senteret jeg går. Å spinne i andres Softlan-lukt er litt blæh. Men jeg lager selvsagt ikke noe nummer av det, bare deler det her inne som noe jeg skulle ønske at kunne begrenses. For det ER jo mulig å ta for mye av det meste. Inkludert parfyme.

FP er ikke selve livet.

Gammel 10-07-21, 22:03   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har verken tørketrommel eller tøymykner. Bruker eddik da, det fjerner lukt. Jeg er heller ikke glad i sterk parfymelukt, men tåler det heldigvis.

Gammel 10-07-21, 23:24   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg har verken tørketrommel eller tøymykner. Bruker eddik da, det fjerner lukt. Jeg er heller ikke glad i sterk parfymelukt, men tåler det heldigvis.

Skulle ønske det stemte, men eddik fjerner dessverre ikke parfymelukt.

Gammel 11-07-21, 01:40   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men for POKKER da, la nå oss som ikke fordrar tøymyknerlukt få rante litt uten å ANALYSERE det i hel!

007 er ikke aktiv  
Gammel 11-07-21, 01:42   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TÅL LITT!

Gammel 11-07-21, 14:52   #13
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

TÅL LITT!

Nei

Gammel 11-07-21, 13:56   #14
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Parfyme. Røyk. Tøymykner. Får migrene tvert!

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 11-07-21, 15:51   #15
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Lyder! Må alle bråke idag?

Gammel 11-07-21, 16:16   #16
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor må gamle katter pisse overalt?! Vil de bli avliva?!??

Gammel 11-07-21, 17:22   #17
Lorien
Pauset

Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Hvorfor må gamle katter pisse overalt?! Vil de bli avliva?!??

Ja. Husker den forrige katta mi regelrett brøt seg inn på rommet til eldste og brukte senga hans som dass, selv med flere rene kattedoer rundt i huset og masse utetid. Da ble det kort prosess og takk og farvel, gitt.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 12-07-21, 11:32   #18
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Ja. Husker den forrige katta mi regelrett brøt seg inn på rommet til eldste og brukte senga hans som dass, selv med flere rene kattedoer rundt i huset og masse utetid. Da ble det kort prosess og takk og farvel, gitt.

Det gjorde vår katt hver gang han ble plaget med urinstein. Egentlig et lurt tegn for å få komme seg til veterinæren, men unektelig ikke noe særlig med kattetiss i sønnens seng og i hundesenga.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 12-07-21, 13:21   #19
Lorien
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Det gjorde vår katt hver gang han ble plaget med urinstein. Egentlig et lurt tegn for å få komme seg til veterinæren, men unektelig ikke noe særlig med kattetiss i sønnens seng og i hundesenga.

Det var ikke bare tiss, for å si det sånn. Og katta var gammel og sto allerede på alskens medisiner og kortison mot astma og you name it.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 12-07-21, 16:23   #20
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Det var ikke bare tiss, for å si det sånn. Og katta var gammel og sto allerede på alskens medisiner og kortison mot astma og you name it.

Æsj. Finner ingen passende smiley til det...

Lyppa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.