Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-16, 11:46   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ullstillongs ( ) for stillongs med ull. Men vi har masse stillongser i andre materialer også.

Men ER det fortsatt et merkenavn?

Det er et merkenavn. Og ullstillongs en konstruksjon. Hyppig brukt sådan.

Gammel 02-11-16, 11:43   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke sikker på om jeg har skjønt det enda?
Om ikke strømpebukser uten fot heter stillongs (vi sier dog stiilongs, med lang i) hva heter det da?
Jeg har aldri hørt om at det er et eget merke?

Lokalt her (i stillongsens vugge) heter det også langelaura. Riktignok ikke så ofte brukt om lange underbukser, men et godt (?), gammelt dialektnavn.

Gammel 02-11-16, 11:44   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ullbukser er jo slike ribbestrikkede bukser til burk under uteklær!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 11:48   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ER det fortsatt et merkenavn?

Ja, det tror jeg det er - men det er litt vanskelig å google. Har sett det i bruk på barnet til noen venner av meg for et par år siden. Her er det en til salgs!

Ullbukser er jo slike ribbestrikkede bukser til burk under uteklær!

Ikke nødvendigvis ribbede og tjukke i min verden.

Gammel 02-11-16, 11:50   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ikke nødvendigvis ribbede og tjukke i min verden.

Din verden er feil!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 11:49   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 02-11-16, 11:55   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vrææl, den logoen der er jo grunn god nok til å ikke bruke dem. :grøss:

Jeg er en gammel sjel, sier både glædpæk, stillongs, leppomade og en hel rekke andre merkelige ord som jeg aldri ville skrevet i en tekst. (forum er annerledes, åpenbart. )

Ungene min ler seg fordervet når jeg sier ransel om skolesekk.

Gammel 02-11-16, 11:59   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ransel, og fjernsyn. :deler:

Gammel 02-11-16, 12:04   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg sier ransel, og fjernsyn. :deler:

Faren min sier konsekvent "fjernsyn" fordi det ergrer min mor grønn.

Gammel 02-11-16, 14:06   #10
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 14:07   #11
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vrææl, den logoen der er jo grunn god nok til å ikke bruke dem. :grøss:

.

Men den er nå i hvert fall beskyttet frem til 2023, så Devold selv har nok trua: https://search.patentstyret.no/Trade...40&caseIndex=2

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 14:08   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men den er nå i hvert fall beskyttet frem til 2023, så Devold selv har nok trua: https://search.patentstyret.no/Trade...40&caseIndex=2

Ho-Ho!

Gammel 02-11-16, 14:09   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det satt vel en gubbe i Stresslessen™ sin, og tenkte "Nei, nå får jeg dra på meg på Stillongsen™, fylle på Thermosen™ og komme meg ut en tur. Hadde jeg bare hatt noe å ha Thermosen™ i..." Og så fant han opp Ransel™.

Gammel 02-11-16, 12:19   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å gjenninnføre et par ord som har ramlet ut av vokabularet. Fjernsyn er et av dem.
Ungene ser omtrent sånn her:

Gammel 02-11-16, 12:29   #15
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På sunnmøre sei ungane framleis ransel

Gammel 02-11-16, 12:45   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

På sunnmøre sei ungane framleis ransel

Du skal se "ransel" opprinnelig er merkenavnet på en bestemt type skolesekk som ble produsert i Ålesund en gang i tida.

Gammel 02-11-16, 12:48   #17
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleide å si ransel, men barna mine skjønner ikke hva det er så jeg har lært meg å si skolesekk. (Ransel kommer vel fra tysk tror jeg?)

Gammel 02-11-16, 13:14   #18
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg pleide å si ransel, men barna mine skjønner ikke hva det er så jeg har lært meg å si skolesekk. (Ransel kommer vel fra tysk tror jeg?)

Jeg prøver å venne meg av å si ransel - man blir lei av de rare blikkene fra små og store, men kanskje jeg skal snu på det og på ren trass si RANZZZEEEL?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 12:55   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Du skal se "ransel" opprinnelig er merkenavnet på en bestemt type skolesekk som ble produsert i Ålesund en gang i tida.

Det satt vel en gubbe i Stresslessen™ sin, og tenkte "Nei, nå får jeg dra på meg på Stillongsen™, fylle på Thermosen™ og komme meg ut en tur. Hadde jeg bare hatt noe å ha Thermosen™ i..." Og så fant han opp Ransel™.

Gammel 02-11-16, 12:58   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det satt vel en gubbe i Stresslessen™ sin, og tenkte "Nei, nå får jeg dra på meg på Stillongsen™, fylle på Thermosen™ og komme meg ut en tur. Hadde jeg bare hatt noe å ha Thermosen™ i..." Og fant han opp Ransel™.

Høres ut som et fullt ut sannsynlig scenario på Sunnmøre første del av forrige århundre.

"... og slik startet Leidulf Ransel det som skulle bli til den tradisjonsrike Spjelkavik Ranselfabrikk. "

Sist redigert av My : 02-11-16 kl 13:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.