Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-16, 13:35   #601
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det høres veldig koselig ut Retz.
Mrs S: Huff og huff, det der høres ikke bra ut. Håper det ikke blir altfor ikke før operasjonen.

Jeg har pakket sammen de to eskene med gaver som skal sendes. På torsdag kjøper vi juletre. Jeg har ennå ikke bakt noe som helst (unntatt lussekattene da) og ikke vasket en eneste millimeter, men det er nok av tid ennå. Storebror har nissedisco på SFO i dag.

Det blir nå jul uansett. Vasken blir helgevask pluss et sveip med støvekosten oppe i taket (teleskopstang).

Men disse hersens julekortene da. Jeg har sett sånne scener med halmballer og annen julerekvisita i kjøpesentre. Så kan man gå rett inn på fotobutikken ved siden av og få printet ut julekort. Jeg finner ikke noe sånt i år. Jeg brukte det to-tre år siden. Kanskje det ikke er nok kunder som bruker det.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 16:22   #602
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Idag har vi ordnet julegave til eldste og jeg har filet julegave fra meg til meg.
Har og fikset 2 gaver til.
De som skulle sendes er idag sendt.

Gammel 14-12-16, 21:13   #603
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg vil ikke stresse noen. Huff, jeg blir stressa selv når jeg leser om alle som er så tidlig ute. Ikke minst blir jeg stressa når noen maser om at de er sent ute og så synes jeg de er tidlig ute. og så blir jeg en sånn selv.

Fnis. Ikke stress over meg da! Jeg blir stressa i porsjoner, men hei, jeg har fire barn, hadde jeg i tillegg hatt full kontroll hadde det jo vært motbydelig!

Gammel 14-12-16, 21:15   #604
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Siden mannen har blitt så og si frisk overtar jeg stafettpinnen og ligger rimelig strak i sofaen. Heldigvis bare bihulevondt/ forkjølelse hos meg.

Gammel 14-12-16, 21:49   #605
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag måtte jeg være hjemme fra jobb pga en øyeskade som gjorde det umulig å se på en pc-skjerm mer enn noen få minutter av gangen. Så da fikk jeg tatt en stor ryddejobb i yttergangen, fjernet lassevis med jakker og sko som er utenfor sesong og størrelser, vasket og satt alt på plass, og nå ser det faktisk presentabelt ut. Man slipper å stige over en barrikade av sko når man kommer inn, og til og med gjester kan få henge fra seg jakker, i stedet for å måtte legge dem i en haug fordi det er så stappfullt.

Og så kom guttungen hjem med verdens kuleste juletrepynt som han har laget på skolen: Hyssing dyppet i blanding av mel og vann, som var surret på kryss og tvers rundt en liten ballong, som ble stukket hull på og fjernet når tråden hadde stivnet. Det ble en stilig julekule av stiv, hvit "netting", som det er festet rødt bånd til.

I kveld har 11-åringen bakt kokosmakroner og brune pinner, som de har lært på skolekjøkkenet de siste par ukene. Ellers lagde ungene risboller på mandag, jeg har laget fløtekarameller, og de snickersbitene som Ming la ut oppskrift på i en annen tråd. Så nå begynner jammen kakeboksene å få litt innhold også. Det mangler pepperkaker og -hus, som vi ordner i helga, karamellspon (havreflarn-lignende klissete greier) og marsipan, og rundstykker i fryseren til julefrokosten. Da har vi det "obligatoriske" av det som skal bakes.

Har fortsatt ikke fått sendt det som skal sendes, pga at jeg mangler én gave. Tenkte å kjøpe den i dag, men det skar seg da jeg måtte være hjemme. Får kjøpe i morgen og sende på fredag, det skal holde, når mannen får sendt det som bedriftspakke.

Sist redigert av My : 15-12-16 kl 10:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 22:13   #606
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

I dag har vi postet det som skal sendes, og laget jule-snickers. Huset flyter, men jeg er i rute etter min egen plan. Det blir jul i år også!

Gammel 14-12-16, 22:23   #607
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Fnis. Ikke stress over meg da! Jeg blir stressa i porsjoner, men hei, jeg har fire barn, hadde jeg i tillegg hatt full kontroll hadde det jo vært motbydelig!

Gammel 14-12-16, 22:32   #608
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har skrevet alle ca. 60 julekortene!

Dessuten har jeg bakt Drømmer, 100 stykk. Nå er en kakeboks til helt full.

I dag kom også "Elsa"-kjolen til min lille niese på tre og et halvt, så nå er alle de viktige julegavene kommet. Alle andre kan vente om det kniper.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 22:36   #609
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fått sendt resten av julekortene og solgt et airhockey bord. Nå blir det plass til juletre i stua.

Gammel 15-12-16, 10:04   #610
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

I går planla mannen og jeg godt over halvparten av gavene.

Og vi pakte pepperkaker.

Gammel 15-12-16, 11:07   #611
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nå er pepperkakene, årets første slag, i boks. Jeg har en fast pepperkakeoppskrift vi har brukt i alle år siden jeg var liten, men i år laget jeg to typer for jeg ville prøve den fra Trines matblogg også. Konklusjonen er at vår faste oppskrift er klart best og Trine sine var rett og slett kjedelige.

Barnehagebarna har julegudstjeneste i dag. De hadde satt opp kamera i går for å prøve å fange opp Tøysenissens streker, så det blir spennende å høre hvordan det gikk når jeg henter dem i dag. Hos oss hadde Tøysenissen spist klementiner i natt og slengt skallet rundt omkring foran døra si. I går hadde han lagt igjen en lapp med en rebus som første til tre nissesjokolader.

Gammel 15-12-16, 18:45   #612
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Og da er julegavene til mannens familie sendt i posten, juletreet står klart bak garasjen og det meste av julemat, julesnop og juledrikke innkjøpt. Det eneste vi mangler er frukt, grønnsaker og melkeprodukter som vi kjøper neste uke (ja, og så julekakene da, som jeg bare såvidt er i gang med, men ingrediensene er i allefall i hus). Det føles veldig bra å kunne krysse så mye av listen. Juleavslutning i taekwondoklubben i morgen. Alle bidrar med mat og kake (jeg skal bake i morgen, orket ikke i dag) og barna får overraskelse av nissen. Det var utrolig hyggelig i fjor (sett bort fra at lillesøster kastet opp utover hele gulvet 20 minutter før det sluttet ), så jeg gleder meg veldig.

Gammel 15-12-16, 20:40   #613
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Håper dere får en fin avslutning imorgen, Myria.

Jeg har da fått skrevet to do liste og begynt på handleliste.

Gammel 15-12-16, 20:42   #614
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste har fått omganssyke. Jaja

Gammel 15-12-16, 20:43   #615
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

God bedring til eldste Millact.

Gammel 15-12-16, 20:44   #616
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Eldste har fått omganssyke. Jaja

Bedre med omgangssyke før jul enn i julen. God bedring, håper dere andre slipper unna!
Jeg har fått vond hals, og har inntatt sofa. Julekort ble hentet idag, de er kommet i konvolutter, og er skrevet adresser på.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 20:51   #617
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

God bedring millact. Sier som Fintdethei! at det er bedre at det kommer nå enn i selve julen. Til helgen er det vel over.

Gammel 15-12-16, 21:24   #618
millact

Standard

Ja. Vi andre pleier å gå klar når hun blir syk så håper det. Tror hun sover. Hun pleier å bli skikkelig,skikkelig elendig et døgns tid men det virker ikke slik enda. Satser på en rolig natt.

Gammel 15-12-16, 21:26   #619
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Superkoselig juleavslutning for sjetteklassen i kveld, siste julegaven som skal sendes er i boks, og sendes med bedriftspakke i morgen.

Krysser fingrene for at resten slipper unna omgangssyken Millact!

Gammel 15-12-16, 21:42   #620
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

God bedring, millact! Min store skrekk er omgangssjuke. Jeg går helt i kjelleren når jeg er kvalm, jeg takler det så innmari dårlig, 27 måneders erfaring hjelper ikke det aller minste. Det går visst sånt her og.

Jeg kan melde at årets gaveinnkjøp tok to timer og tre kvarter, inkludert middag. Nå må det bare pakkes inn og kjøres rundt, og så mangler jeg ei gave, men den fikser jeg etter jobb i morra. Vi planlegger å rydde huset skikkelig i helga, sånn at det blir lettere å vaske til uka igjen, og kanskje bake og lage litt julegodter. Det viktigste som gjenstår nå er i grunnen å planlegge måltider og å kjøpe inn mat. Pynting går greit, det fikser ungene, vi voksne tar treet natt til julaften. Hvis jeg er skikkelig flink stryker jeg duker allerede bittelille julaften, så kan vi kose oss lillejulaften!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.