Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-13, 15:45   #601
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Mangler og noen få gaver, men stresser ikke med det, har en peiling på hva jeg skal kjøpe. Vi er i rute tenker jeg.

Gammel 03-12-13, 15:48   #602
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kjøpte et sånn ferdig pepperkakehus-byggesett av enklste sort i dag.

Det er nok avansert nok for meg, tenker jeg.

Gammel 03-12-13, 16:39   #603
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Har vært så opptatt av å tenke på hund så har helt glemt julen jeg. Men i dag hadde jeg to timer fri og tok meg en runde på storsenteret i 110 og fikk kjøpt alle gaver bortsett fra to.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 16:44   #604
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Baking gjør vi ikke før siste uken før jul, jeg vil ha helt fersk bakst. I år skal vi prøve oss på å lage pepperkakemummihus. Jeg skulle lage det i fjor, men det ble bare ikke gjort, så i år må vi få det til. Ungene kommer til å kose seg med å pynte pepperkakehus.

To julekort har kommet i posten allerede, så det er ikke bare vi som er tidlig ute. Jeg liker at julekortene kommer så tidlig i desember som mulig, de er jo en del av pynten.

Gammel 03-12-13, 18:33   #605
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er meget mulig vi ender med å bake nye av disse altså. Det er ikke av den sorten jeg ideelt sett ville bakt så tidlig, men det var laverskel nok til at det passet til en "mamma og Knerten er hjemme i dag og vil bake noe før 12, som vi må handle til etter frokost".

Gammel 03-12-13, 18:43   #606
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har bare kjøpt 2 julegaver hittil. Har sydd lammerull, gravet laks, laget julepølse, sossiser og engelsk landpølse - alt ligger i frysern. Skal begynne bakingen i kveld. Føler tida flyr i fra oss - er mye som skal gjøres. At vi akkurat har flyttet og ikke fått på plass garderobeskap, gjør ikke ting bedre. Gleder meg dog veldig til jul.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 18:51   #607
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så kjip at jeg har kjøpt ferdiglaget pepperkakedeig som ungene skal få gjøre akkurat det de vil med, mens jeg baker de ordentlige hjemmelagede pepperkakene. Jeg har nemlig mine mistanker om at det blir sånne "2 cm tykke på den ene siden og 1 mm på den andre" uspiselige pepperkaker, og at halve deigen havner i magen likevel, så da vil jeg ikke kaste bort den gode deigen på det.

Gammel 03-12-13, 19:48   #608
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi bakte pepperkaker forrige helg, men de blir spist litt av her og der, så vi baker nok flere før jul. Ellers har vi ikke bakt noe enda, det blir nok til at vi gjør det de siste dagene før jul når jeg skal ha fri fra jobb noen dager. Julekort og kalendere er i hus, og siden jeg har valgt lavterskeljulekort med påtrykt tekst i år må jeg bare få skrevet på adresser og sende mannen på posten. Gaver har vi kjøpt en del av, men det er en del igjen fortsatt, og det går fint. Fristen for å sende pakker i Norge er jo 16. desember, jo. Går så fint så. Vaskingen stresser vi ikke med, men vi har en plan om å få ryddet litt skikkelig og vasket på sånne steder som ikke blir prioritert i daglig husarbeid, så får vi se hvor langt vi kommer. Mannen har pusset vinduer i hvert fall, det var en smule tiltrengt.

Gammel 03-12-13, 19:53   #609
Malama

Malama sin avatar

Standard

Svigermor kommer 15. eller 16. desember, og avhengig av om hun har med seg en datter eller to (eldste tar juleferie i de dager) kan vi muligens sende alle sende-gavene med dem, men postfristen er jo den samme (bare mer stress med innpakking og porto) så uansett har vi altså ca 10 dager på å skaffe gaver til hele svigerfamilien. Det går nok det. Shoppebonanza på lørdag? minner meg på at jeg må høre med mannen ang om det er verd å sende ungene i lørdagsåpen bhg... Det er nemlig et tilbud i bhg denne lørdagen, og vi får shoppet tre ganger så effektivt da, vil jeg tro... (Søren, jeg har planlagt pepperkakebaking på lørdag. Siden vi skal på et arrangement på søndag. Vel, kan sikekrt kombinere de to på søndag, men kalendergavene tar utgangspunkt i baking lørdag. og pynting søndag.

Gammel 04-12-13, 13:43   #610
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi stresser ekstremt lite ifm julen. Jeg elsker jul og julestemning, men tar det som det kommer. Orker ikke planlegge noe. Vi baker ofte pepperkaker når det nærmer seg, og lager gjerne julegavene fra barna sammen på et slags verksted. Sliter alltid med å komme på hva de kan klare å lage som også er passe dekorativt. I fjor lagde vi dorullnisser og dorullengler, overdynget med glitter. Året før lagde vi lysholdere av norgesglass. Så det er liksom brukt opp.... Mulig jeg tar meg en tur på en hobbybutikk for å få ideer. Vi har et par fine røtter liggende, kanskje de er store nok til å pynte dem. Det kan bli veldig fint om man mester limpistol...

Ellers tenker jeg litt på julepynt om dagen. Pleier å kjøpe litt nytt hvert år. Har veldig lyst på utelys, men da må jeg også kjøpe et lite tre.... Har veldig lyst på en vintergrønn drabant eller noe ved inngangen. Men det er kanskje vanskelig å plante nå eller? Skal ihvertfall gå bananas ved inngangspartiet i år, og det skal henges opp i god tid. Er så koselig med julepynt.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 13:48   #611
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt 4 av ca. 20 gaver, og er fornøyd med det, enn så lenge. Adventskalenderen til ungene er nesten ferdig, men jeg har goood tid før de kommer til luke 14 der det begynner å bli tomt. Ingen baking så langt, men jeg har planer om pepperkaker av ferdigdeig og et slag til, vi spiser ikke så mye kaker. Vaskingen tar vi bittelillejulaften og resten av gavene blir kjøpt i løpet av neste uke. Synes egentlig jeg er ganske godt i rute, jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 17:28   #612
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De fleste gavene er nå innkjøpt, pakket og på tur til å bli levert. Føles bra å ha kommet så langt. Men har litt igjen enda.
Ikke bakt noe enda. Skal bare lage to-tre sorter, men skulle ha kommet igang nå. Håper å få lagd noe i kveld.

Vasking og innkjøp av julemat gjenstår også.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 17:33   #613
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fått hentelapp på de siste julegavene, så nå må jeg bare få hentet dem og pakket inn alt.

Heldigvis skal ikke mannen jobbe neste helg og på lillejulaften, så vi har noen dager til å gjøre siste innspurt i forhold til rengjøring og innkjøp. Men har begynt å skrive handleliste til jul for å være sikker på at vi får det vi trenger i hus.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 18:55   #614
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er vi snart ferdige. Fikk sendt de siste i dag, de fleste julekortene er skrevet og sendt og har begynt på en handleliste. Mangler to gaver fra polet samt en liten ting til en julestrømpe og litt rengjøring.

Gammel 15-12-13, 21:04   #615
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Alle julegaver og julekort som må i Posten, er sendt. Jeg mangler gave til to gutter i nabolaget, en liten oppmerksomhet til en kollega og et par gaver min gamle farmor har bedt meg kjøpe for henne til mine egne barn, og tenker å fikse det på vei hjem fra jobb en dag i løpet av uka.

Julemathandel del 1 er gjennomført i dag (med påfølgende akutt shoppinghodepine) - resten er ting som ikke holder seg så lenge, så det handler vi neste søndag, tenker jeg.

Jeg har bakt 4 sorter (pepperkaker, kolakaker, peanut blossom og julesnickers), og planlegger faktisk 3 til (sjokoladekjeks, risboller og delfiakake) men tar det kun dersom lysten overmanner meg. Jeg skal koke saltkjøtt tirsdag kveld, og må innom julemarkedet en dag for å kjøpe røkt laks.

Reingjøring tar jeg neste helg. Har vasket badene, da.

Frisørtime, teaterbesøk og kos er viktig denne siste uka, så ikke mamma blir julemonster.

Gammel 15-12-13, 21:55   #616
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Alle kort og pakken til brodern er sendt. Juletre er kjøpt så nå mangler bare vasken.

Gammel 15-12-13, 22:04   #617
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Der var bursdag overstått og jeg skal bruke de 9 dagene som er igjen til jul godt. Huset er i det minste nesten julerent.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 22:24   #618
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, no har eg begynt å tenkje på jula.

Gammel 15-12-13, 22:37   #619
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Der var bursdag overstått og jeg skal bruke de 9 dagene som er igjen til jul godt. Huset er i det minste nesten julerent.

Det er det i hvertfall ikke her!

Bill mrk: Har håndtverkere ut og inn av døra ørten ganger om dagen.

Men jeg forhåpentligvis ferdig det nye badet til jul da. :begynneråhaste:

Gammel 15-12-13, 22:48   #620
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle gaver, bortsett fra den til svigers, er kjøpt og levert. Morgendagens 11-åring er feiret med DIGER familiemiddag i dag, og huset er ryddet igjen.

Kofferten er pakket og jeg er klar til å dra på sykehuset i morgen, opereres på tirsdag og hjem på onsdag. Vaskedamer kommer på tirsdag og vasker ned huset, og jeg regner med at svigermor stryker og henger opp gardiner i stuen til jeg kommer hjem.

Vi er med andre ord helt i rute til jul.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.