|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#601 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Mangler og noen få gaver, men stresser ikke med det, har en peiling på hva jeg skal kjøpe. Vi er i rute tenker jeg.
|
|
|
#602 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Kjøpte et sånn ferdig pepperkakehus-byggesett av enklste sort i dag.
|
|
|
#603 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Har vært så opptatt av å tenke på hund så har helt glemt julen jeg. |
|
|
|
|
|
#604 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Baking gjør vi ikke før siste uken før jul, jeg vil ha helt fersk bakst. I år skal vi prøve oss på å lage pepperkakemummihus.
|
|
|
#605 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Det er meget mulig vi ender med å bake nye av disse altså. Det er ikke av den sorten jeg ideelt sett ville bakt så tidlig, men det var laverskel nok til at det passet til en "mamma og Knerten er hjemme i dag og vil bake noe før 12, som vi må handle til etter frokost".
|
|
|
#606 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Har bare kjøpt 2 julegaver hittil. Har sydd lammerull, gravet laks, laget julepølse, sossiser og engelsk landpølse - alt ligger i frysern. Skal begynne bakingen i kveld. Føler tida flyr i fra oss - er mye som skal gjøres. At vi akkurat har flyttet og ikke fått på plass garderobeskap, gjør ikke ting bedre. Gleder meg dog veldig til jul.
|
|
|
#607 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg er så kjip at jeg har kjøpt ferdiglaget pepperkakedeig som ungene skal få gjøre akkurat det de vil med, mens jeg baker de ordentlige hjemmelagede pepperkakene. Jeg har nemlig mine mistanker om at det blir sånne "2 cm tykke på den ene siden og 1 mm på den andre" uspiselige pepperkaker, og at halve deigen havner i magen likevel, så da vil jeg ikke kaste bort den gode deigen på det.
|
|
|
#608 |
|
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi bakte pepperkaker forrige helg, men de blir spist litt av her og der, så vi baker nok flere før jul. Ellers har vi ikke bakt noe enda, det blir nok til at vi gjør det de siste dagene før jul når jeg skal ha fri fra jobb noen dager. Julekort og kalendere er i hus, og siden jeg har valgt lavterskeljulekort med påtrykt tekst i år må jeg bare få skrevet på adresser og sende mannen på posten. Gaver har vi kjøpt en del av, men det er en del igjen fortsatt, og det går fint. Fristen for å sende pakker i Norge er jo 16. desember, jo. Går så fint så. Vaskingen stresser vi ikke med, men vi har en plan om å få ryddet litt skikkelig og vasket på sånne steder som ikke blir prioritert i daglig husarbeid, så får vi se hvor langt vi kommer. Mannen har pusset vinduer i hvert fall, det var en smule tiltrengt.
|
|
|
|
#609 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Svigermor kommer 15. eller 16. desember, og avhengig av om hun har med seg en datter eller to (eldste tar juleferie i de dager) kan vi muligens sende alle sende-gavene med dem, men postfristen er jo den samme (bare mer stress med innpakking og porto) så uansett har vi altså ca 10 dager på å skaffe gaver til hele svigerfamilien. Det går nok det. Shoppebonanza på lørdag? minner meg på at jeg må høre med mannen ang om det er verd å sende ungene i lørdagsåpen bhg... Det er nemlig et tilbud i bhg denne lørdagen, og vi får shoppet tre ganger så effektivt da, vil jeg tro... (Søren, jeg har planlagt pepperkakebaking på lørdag. Siden vi skal på et arrangement på søndag. Vel, kan sikekrt kombinere de to på søndag, men kalendergavene tar utgangspunkt i baking lørdag. og pynting søndag.
|
|
|
#610 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi stresser ekstremt lite ifm julen. Jeg elsker jul og julestemning, men tar det som det kommer. Orker ikke planlegge noe. Vi baker ofte pepperkaker når det nærmer seg, og lager gjerne julegavene fra barna sammen på et slags verksted. Sliter alltid med å komme på hva de kan klare å lage som også er passe dekorativt. |
|
|
|
|
|
#611 |
|
Halloen!
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har kjøpt 4 av ca. 20 gaver, og er fornøyd med det, enn så lenge. Adventskalenderen til ungene er nesten ferdig, men jeg har goood tid før de kommer til luke 14 der det begynner å bli tomt. |
|
|
|
|
|
#612 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?De fleste gavene er nå innkjøpt, pakket og på tur til å bli levert. Føles bra å ha kommet så langt. |
|
|
|
|
|
#613 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har fått hentelapp på de siste julegavene, så nå må jeg bare få hentet dem og pakket inn alt. |
|
|
|
|
|
#614 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Nå er vi snart ferdige. Fikk sendt de siste i dag, de fleste julekortene er skrevet og sendt og har begynt på en handleliste. Mangler to gaver fra polet samt en liten ting til en julestrømpe og litt rengjøring.
|
|
|
#615 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Alle julegaver og julekort som må i Posten, er sendt. Jeg mangler gave til to gutter i nabolaget, en liten oppmerksomhet til en kollega og et par gaver min gamle farmor har bedt meg kjøpe for henne til mine egne barn, og tenker å fikse det på vei hjem fra jobb en dag i løpet av uka.
|
|
|
#617 |
|
I endring
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Der var bursdag overstått og jeg skal bruke de 9 dagene som er igjen til jul godt. Huset er i det minste nesten julerent.
|
|
|
#618 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ja, no har eg begynt å tenkje på jula.
|
|
|
|
#619 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Det er det i hvertfall ikke her!
|
|
|
#620 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Alle gaver, bortsett fra den til svigers, er kjøpt og levert. Morgendagens 11-åring er feiret med DIGER familiemiddag i dag, og huset er ryddet igjen.
|
![]() |
|
|