|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Frukt i matboksen
Jeg gjør ikke noe superavansert av mine matpakker altså. Jeg bare prøver å sørge for at alle matpakkene inneholder variasjon, både i seg selv og i forhold til dagene før. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenJeg har heller ikke noe avansert. I dag får hun mat på SFO, så matpakken var en dobbel skive med peanøttsmør og syltetøy, en boks med cherrytomater, sukkererter og agurkskiver, tre sånne små riskaker med krydder (er det snack a jack de heter mon tro?) og noen druer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Frukt i matboksenTakk for tips! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Frukt i matboksenJeg lager aldri figurer og sånt, det er virkelig ikke min greie. Men jeg prøver også å få til litt variasjon i nisteboksen og at det skal være fristende og godt. Denne uka har han hatt fiskekaker, grove pastaskruer, eggenudler og kyllingbiter, baby-bel oster, et par vafler, rå gulrot, sukkererter, små Danominoyoghurter, brødskiver, en lompe med smør og (bittelitt) Sist redigert av Filifjonka : 31-08-12 kl 10:20. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Helt ærlig så tror jeg neppe jeg bruker mer enn maks to minutter mer enn deg på Snupps matpakke, som stort sett er en del sprekere enn to tørre skiver med pålegg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Frukt i matboksenVi har barn som heldigvis har endt opp med å bli veldig fleksible. De er like fornøyde samme hva som er i matboksen. Men jeg er ikke for ensformighet i matveien, og jeg synes kreativitet på kjøkkenet formidler matglede for dem. Det var noe jeg fikk med meg lite av da jeg var liten. Men jeg koser meg på kjøkkenet, og det antar jeg gjerne er en forutsetning for hva man er villig til å legge ned der.
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Frukt i matboksenDette er mattermosen som jeg bruker til ungene. Jeg har kjøpt den fra Amazon, der den koster i underkant av 200 kr. Den finnes også i blått. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Så genial ut! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Sv: Frukt i matboksenTåler den oppvaskmaskin? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Den var fin. Men det var voldsomt til porto amazon skulle ha for å sende den. Pluss at de skulle ha penger for tollbehandling også, selv om den var godt under 200 kronersgrensa. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Ser av anmeldelsane at enkelte seier at maten er god og varm etter nokre timar, medan andre seier den er blitt heilt kald ??? Stoler mest på kva DU seier eg da... du opplever at maten held seg varm fram til lunsj?
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Dersom jeg heller maten i termosen mens den er kald, kjølner den raskt. Jeg bruker derfor å helle varmt vann i termosen og la den stå og varme seg opp før jeg har i maten. Da holder maten seg varm i flere timer. Ikke så varm som jeg ville likt den, dog, men ungene er godt fornøyd med mat som ikke er brennhet, så det synes jeg fungerer fint. (Det er bedre at maten er i spisetemperatur i det de åpner boksen, for hvis den er for varm når de skal spise, så rekker de ikke bli ferdig i tide uansett.)
Suppe, risotto, pasta, you name it. Hva som helst som får plass i termosen. (Den en temmelig liten, så det er et poeng at maten er litt kompakt. Det er ikke plass til mye mat hvis man vil servere koteletter, for å si det slik.) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Frukt i matboksenFeil. Det er denne modellen jeg har, men de ser ganske like ut, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenBlåbær, gulerot i staver, nektaring i båter, plommer, paprika.... Og så selvfølgelig physalis da |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nettopp, derfor synes jeg ikke det er særlig (stjerne)fruktbart å komme inn i debatten med det som eneste poeng.
Mat trenger ikke å være billig for min del, men ja, jeg spiser hovedsaklig for å blir mett og fordi kroppen trenger det. Jeg ønsker også at maten skal være sunn, men utover det: Bruke masse tid og energi på fancy matpakker og "er det galt at jeg velger stjernesalami bare fordi du holder deg til tørr kneipp?" -næsj, jeg synes det har gått for langt, og selv om jeg ikke har tatt ordet umoralsk i min munn før i denne tråden, kan jeg kanskje gjøre det nå når du først bringer det opp.
Det er det, bai. Du lærer fort. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Så innrømmer du iallefall det.
|
|
|
#19 |
|
|
Tja. Jeg vil tro at å kritisere andre foreldre fordi de lager for gode matpakker kommer ganske høyt opp på luksusproblemlisten, og er ikke så rent lite jantete. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
OK. |