Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-12, 02:21   #601
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker pulsvarmere til jentungen. Bare litt irriterende at jeg trodde jeg skulle få brukt opp litt restegarn til de men nå ser at det ikke holder til begge Rote rundt i restekassa å se om det finnes en rest til med smart 1012 da og satse på at det ikke er altfor stor forskjell i innfargingen.

Gammel 06-02-12, 16:55   #602
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Bruker dere lang tid på en genser?

Strikker Marius tunika og er lei etter 3 dager.
Nesten så jeg gleder meg til noe mønster. *blå og blått så langt øyet kan se*

Tror jeg brukte en drøy uke sist jeg strikket en slik, da i str 4 år. Nå har jeg begynt på en i str 6 år og har strikket bare 5-6 cm.

Gammel 06-02-12, 18:52   #603
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikket en sokk til junior i dag og skal begynne på makkeren etterpå, har aldri strikket hæl før, men haugevis av sokker, uten hæl;-)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_7610 (134x200).jpg (67,8 KB, 10 visninger)
Tinka er ikke aktiv  
Gammel 06-02-12, 21:40   #604
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Tror jeg brukte en drøy uke sist jeg strikket en slik, da i str 4 år. Nå har jeg begynt på en i str 6 år og har strikket bare 5-6 cm.

Strikker et par timer hver dag men det er *sjedelig* når det er så langt opp til mønsteret.

Gammel 06-02-12, 22:06   #605
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gjorde ferdig en Mariustunika i helgen, og jommen fikk jeg rett, jentene nr 2 vil ha en likedan, så nå er den på pinnene! Og jeg er takknemlig for at jeg brukte langt mindre garn enn mønsteret sa, så det var rester til å starte direkte på en ny tunika.

Gammel 06-02-12, 22:14   #606
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer veldig an på hvordan genser og hvor mye jeg strikker på genseren. Jeg er en person som har omtrent fire-fem strikkeprosjekter på en gang, så jeg strikker sjelden kun på et prosjekt til jeg er ferdig med det. Tror rekorden er to VM-gensere i voksen størrelse på 14 dager med montering av glidelåser.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 06-02-12, 22:20   #607
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må også har flere prosjekter samtidig,
for da kan jeg smake på formen hver dag og liksom kjenne etter hva jeg har mest lyst til å ta fram og jobbe videre med. Hvis jeg bare har ett prosjekt liggende, kan det godt hende at jeg velger å ikke strikke i det hele tatt.

Jeg blir sannsynligvis klar til å sy sammen lappene på dette i morgen. Eller, jeg skulle jo blokke lappene først, det var sant. Da må de nødvendigvis tørke også.

Fargene ble noe koko - riktignok er det litt reste-farge-mix, men mer ton-i-ton enn det ser ut på bildet.

Gammel 06-02-12, 23:08   #608
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok. Så da fortsetter jeg bare. Kanskje den ikke trenger å være sååå lang?

Gammel 07-02-12, 00:22   #609
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sokkeparet til junior er ferdig strikket i kveld.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_7611 (134x200).jpg (70,8 KB, 4 visninger)
Tinka er ikke aktiv  
Gammel 07-02-12, 00:44   #610
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Strikker et par timer hver dag men det er *sjedelig* når det er så langt opp til mønsteret.

Vet.... jeg har strikket ca 12 cm nå, enda en laaaang vei å gå med bare lilla før mønsteret.

Gammel 07-02-12, 10:27   #611
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er akkurat motsatt. Jeg strikker morogenser fra Pickles, som strikkes fra toppen og ned - og jeg er knallfornøyd med å være ferdig med mønsteret - nå er det bare glattstrikk igjen, perfekt tv-strikking.

Islandsgenseren derimot. Den har jo to farger på hver eneste runde (dog enkelt mønster), der går det trått gitt.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 07-02-12, 11:01   #612
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Har nettopp strikket noen par babysokker for kollega, og nå er jeg begynt på Tornved sjal i samme lillafarge som babysokkene. (ravelry-bilde, vet ikke om alle kan se det)

Retz er ikke aktiv  
Gammel 08-02-12, 14:38   #613
Tinka

Standard

Sokkepar nr to til junior er ferdig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_7613 (134x200).jpg (76,4 KB, 4 visninger)
Tinka er ikke aktiv  
Gammel 08-02-12, 16:08   #614
Jeenie
-in the fog-

Jeenie sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Yste Sunnmøre
Jeenie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Da har jeg eeeendelig fått kjøpt garn til denne:

http://www.ravelry.com/patterns/libr...or-little-ones

Strikkes i str 4/5 år.. Men kommer til å forlenge den litt både i armer og bein sånn at den varer pittelitt lenger for 4 åringen her..

Jeenie er ikke aktiv  
Gammel 08-02-12, 16:20   #615
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeenie, den var veldig fin! Hvordan garn har du kjøpt?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 08-02-12, 16:42   #616
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Jeg har begynt på mor signe teppe til babyen som kommer i Mai en gang.. :-)

Fnissa er ikke aktiv  
Gammel 08-02-12, 21:08   #617
Jeenie
-in the fog-

Jeenie sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Yste Sunnmøre
Jeenie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeenie, den var veldig fin! Hvordan garn har du kjøpt?

Jeg har kjøpt noe som heter Jarbo Garn, Raggi Batik.. Det er iallefall himmelsk mykt og godt, 19 m =10 cm på pinne 4.5, så det er en maske unna det som står i oppskriften.. Tror det passer sånn høvelig greit..

Jeenie er ikke aktiv  
Gammel 09-02-12, 11:27   #618
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Hjelp. Første gang jeg strikker og da noe som skulle bli en tunika str 10 men ser nå at den er ganske stor i omkrets og jeg bruker garnet Rubin fra Spar kjøp selv om det sto et annet i oppskriften. Strikker på 3èr pinne og la opp 208 masker som oppskriften tilsa.
Hmm fortsette å strikke og satse på at den passer meg eller blir den MYE mindre når jeg feller av underveis? De er ganske slanke de ungene mine så redd dette vil se rart ut. Skal heller strikke str 6 år til lillesøster som blir 7 og så får heller 9-åringen vente noen år. :rabla:

Nevnte jeg at det er min første genser?

Gammel 09-02-12, 11:31   #619
Tinka

Standard

Hjelp. Første gang jeg strikker og da noe som skulle bli en tunika str 10 men ser nå at den er ganske stor i omkrets og jeg bruker garnet Rubin fra Spar kjøp selv om det sto et annet i oppskriften. Strikker på 3èr pinne og la opp 208 masker som oppskriften tilsa.
Hmm fortsette å strikke og satse på at den passer meg eller blir den MYE mindre når jeg feller av underveis? De er ganske slanke de ungene mine så redd dette vil se rart ut. Skal heller strikke str 6 år til lillesøster som blir 7 og så får heller 9-åringen vente noen år. :rabla:

Nevnte jeg at det er min første genser?

Stemmer strikkefastheten med det garnet som er brukt i oppskriften overens med Rubingarnet?

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 09-02-12, 12:11   #620
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Nei, strikkefastheten er ganske forskjellig. 23/10 på rubin og 27/10 på Sisu.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.