Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 10:25   #601
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men jeg vet ikke hvordan vi kan gå tilbake til et normalt samfunn igjen etter dette.

Dette kjenner jeg også på. Jeg likte det Fabian Stang sa i går, at vi må begynne med de små. Det at barn har det godt og opplever kjærlighet må vel være den viktigste veien å gå for å forhindre at vi opplever noe slik igjen. Det høres banalt ut, men jeg tror jobben med å skape et godt samfunn starter der.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:26   #602
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er viktig at dette også blir beskrevet som terror. Det er ikke bare terror når det er islamister. Islamistiske terrorister er også klin, hakke gale.

Ja. Om det er høyreekstreme eller islamister er det samme, det er hatgrupper. Og terror like fullt.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:29   #603
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Enig med dere, dette er terror.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:31   #604
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slelvsagt er dette terror.

Gammel 23-07-11, 10:32   #605
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Terror, ja, rett og slett.

Gammel 23-07-11, 10:35   #606
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Dette kjenner jeg også på. Jeg likte det Fabian Stang sa i går, at vi må begynne med de små. Det at barn har det godt og opplever kjærlighet må vel være den viktigste veien å gå for å forhindre at vi opplever noe slik igjen. Det høres banalt ut, men jeg tror jobben med å skape et godt samfunn starter der.

Det var godt sagt. Vi må la kjærligheten få grobunn, ikke nøre oppunder hat.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:36   #607
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:46   #608
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Fabian Stang sa mye klokt i går kveld.

Gammel 23-07-11, 10:46   #609
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Terror, det finnes ikke noe annet dekkende ord.

Og selv om det jo sannsynligvis er èn person som står bak selve handlingen, tenker jeg på hvordan han kan ha påvirket. Til å tro på sin overbevisning, til å tro så sterkt, at han kunne utføre noe som ikke har noe med politikk og tro å gjøre i det hele tatt.

Jeg leser, for å forstå. Eller - jeg kan ikke forstå, men for å få svar.. Tårene presser på, det er så uvirkelig.

Antall drepte som bekreftes døde stiger, og jeg er redd det blir tresifret snart. Tragedien kan ikke bli verre enn den allerede er, men enda flere pårørende blir det.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:56   #610
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Det som er det aller mest skremmende, er at gjerningsmannen er vokst opp i et av verdens mest velfungerende land. Jeg vet intet om hans bakgrunn, men finner det skremmende at en person som er fra et slikt sted kan bli så ekstrem i sine holdninger og meninger at vedkommende kan utføre en så til de grader grusom handling som vi nå har opplevd. Jeg håper inderlig ingen andre "likesinnede" blir inspirert av ham.

Alle mine tanker går til de overlevende og deres familier, de etterlatte og ikke minst dem som ennå ikke vet om de får sine barn hjem noen gang.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 10:59   #611
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sint, fryktelig, fryktelig sint. Jeg hater ikke, men tillater meg å være rasende på denne personen som har gjort dette, han har tatt livet av over 90 personer, det må man få lov til å bli sint av.

Men samtidig er jeg trist og lei meg for alle disse livene som har gått tapt og uskylden som er borte, og jeg er stolt av å leve i et land som tenker på hvordan vi kan gå videre etter noe sånt, ikke hvordan vi kan få hevn for dette.

I dag går tankene mine til alle de sårede og pårørende.

Gammel 23-07-11, 11:00   #612
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

...
Alle mine tanker går til de overlevende og deres familier, de etterlatte og ikke minst dem som ennå ikke vet om de får sine barn hjem noen gang.

Jeg tenker også på hans foreldre og familie, de har det nok heller ikke akkurat lett nå.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 11:07   #613
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg tenker også på hans foreldre og familie, de har det nok heller ikke akkurat lett nå.

Det satt jeg og tenkte på her å.
Uff det må være en grusom situasjon for dem også.

Gammel 23-07-11, 11:10   #614
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker også på gjerningsmannens familie.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 11:14   #615
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg tenker også på gjerningsmannens familie.

Det satt nettopp jeg og mannen og snakket om, at hans familie må jo også ha et helvete nå. Alle vet navnene deres, alle i omgangskretsen deres snakker sikkert om denne tragedien og vet at det er DERES sønn som har utført det, herregud for et mareritt det må være for familien hans ...

Da jeg la meg i natt var det 10 bekreftet omkomne på Utøya. Da jeg stod opp i morges og gikk på badet, hørte jeg mannen brøle med sinnsyk stemme fra soverommet "80 stk?!?!?". Jeg hadde Samsungen med meg på badet og måtte skynde meg inn på VG og lese, og jeg begynte bare å skjelve, det var helt absurd. Jeg klarer ikke helt å graspe dette.

Gammel 23-07-11, 11:15   #616
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min skulle forresten på et Softgun-spill i morgen. Det første han gjorde da han stod opp var å avlyse det, han syntes det ble helt feil å løpe rundt og skyte hverandre så tidlig etter en slik tragedie. Spent på om de andre deltakerne tenker likt.

Gammel 23-07-11, 11:17   #617
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Dere er så gode. Denne tråden er blitt terapi for meg.
Jeg tenkte også på gjerningsmannens familie, og fikk følelsene av forbudte tanker. Det er jo noens sønn det og, og derfor godt å lese at andre har samme tanker som meg.
Som andre skriver så må det være lov å vise helse følelsespekteret i dag. Vi har ikke vært i nærheten av en slik tragedie som dette i vår levetid. Samholdet og rausheten er noe jeg er stolt over i landet vårt. Jeg er imponert over politi og redningsapparatet sin informasjon, og at de lar oss delta.Tålmodigheten.
Men for et grusomt og tragisk døgn, og mine tankar går først og fremst til de involverte. Et skrekkscenario som vi ikke kan forestille oss.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 11:19   #618
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg er kvalm, sjokkert og lei meg over det som har skjedd. Det føles litt som at Norge har mistet uskylden.

Ei venninne skrev så klokt på facebook, hold hodet kaldt og hjertet varmt. Det likte jeg.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 11:20   #619
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vondt av gjerningsmannens pårørende, ja.

Og som Adrienne er jeg sint, fly forbanna, over det mennesket som har sett det som sin rett å ødelegge livet til så mange mennesker.

Gammel 23-07-11, 11:31   #620
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg visste det ville bli forferdelige nyheter å våkne til i dag, men dette var mer enn jeg hadde forventet. Helt uvirkelig. Jeg er bare tom og trist.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.