Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 19:47   #1
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Fikk bare tid til litt frukt
Lunsj: en avokado med majones og et eple
Middag: kylling med brokkoli, mais, fløtesaus, gulrøtter
Kvelds: vet ikke ennå, kanskje litt yoghurt?

Gammel 06-04-10, 20:51   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maimor:

Jeg prøvde rømmegrøten fra rømmegrøttråden på LK, den falt dessverre ikke i smak. Jeg er nok litt for godt vant til Fjordland sin, den er helt smaskens synes jeg. Men 30 g kh for en boks er dobbelt så mye som det jeg får i meg på en dag for tiden, så den må jeg nok vente litt med.

Nå har jeg gravd fram et par nye oppskrifter, blant annet på avokadomuffins. Så får vi se om det er godt.

Gammel 06-04-10, 21:25   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker Gerd sin oppskrift, Irma.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 21:44   #4
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Irma- jeg synes at fløtegrøten fra LK er bedre enn rømmegrøten jeg har prøvd i allefall...

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 22:02   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo særdeles moderat-lavkarber, men i forrige uke ble det for mye karber og migrenen slo seg vrang igjen og da var det bare å ta seg sammen.

Min dag:

Frokost: Omelett med mye mozarella og tomat

Lunsj: Resten av omeletten fra frokosten og en appelsin

Kaffepause: Atkins kokosbar

Middag: En vårrull og en pølse uten brød. Skikkelig dårlig.

Kvelds: Lavkarbobriks med hamburger

Nå skal jeg unne meg litt Lindt 70% sjokolade.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 08-04-10, 16:03   #6
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: To lavkarboskiver. En med ost og en med hjemmelaget sylte

Lunsj: CC, krem og Heistad blåbærsyltetøy

Middag: Isbergsalat med påleggs-skinke, mais, cherrytomat, agurk, paprika og kokt egg. Dressing laget av en boks lettrømme, en halv pakke majones og litt sukrin og natren

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 08-04-10, 18:22   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spist?
Hvertfall middagswok stekt i kokosolje med kylling, blomkål, spinat, paprika og ingefær! Nam

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 09-04-10, 01:00   #8
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 2 Nannahknekkebrød m/krydderost
Lunsj: Isbergsalat, 5 cherrytomater, agurk, paprika, noen ananasbiter, 3 halve skiver sprøstekt bacon, skinke, fetaost.
Mellom: En stor neve nøtteblanding (10 karb/100g)
Middag: 2 chili/ostepølser fra Nordfjord (3,7 karb/100g) og blomkål/løk/purre/fløtestuing.
Kvelds: 2*2 Nannahknekkebrød (ja jeg ble litt mer sulten gitt) med urteost og skinke, sukkererter som knask

Jeg lurer på hvor mange knekkebrød dere får av en stekeplate jeg da. Jeg lagde 24 ganske små, er de bedre å lage færre store tro?

Gammel 10-04-10, 16:21   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Frokost: Havregrøt med CC

Mellom Noen cashewnøtter

Lunsj: To knekkebrød (nesten som Nannahs, men med litt grov rug også)

middag: calamares med salat

kvelds: pistasjenøtter

Sist redigert av gnuri : 12-04-10 kl 20:53.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 12-04-10, 14:42   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Lite aktivitet her for tiden.... Er det ikke flere som spiser lavkarbo lenger ?
Jeg gjør det, men går jo ikke noe ned, så jeg kunne sikkert likegodt ha droppet ut...

Frokost: Isets frokostsmootie med kiwi i stedet for bringebær

Mellom: Avokado med litt majones, salt og pepper

Lunsj: Tunfiskrøre med majones, avokadobiter og litt løk

Middag: Fiskewok (klarte nesten ikke noe- var fortsatt stappmett etter lunsj)

Kaffe med fløte

kveldskos: Bacongull

Sist redigert av gnuri : 12-04-10 kl 20:54.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 12-04-10, 15:22   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Joda, jeg er her, men hadde en kjempesprekk i helga, så det er ikke noe å skrive hjem om.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 12-04-10, 15:25   #12
Left
Passiv

Standard

Joda, jeg spiser LK, men er skikkelig dårlig på å rapportere her sikkert...

Frokost/lunsj Omelett av 4 egg, med 4 skiver ost og 2 skiver pepperonipølse klippet i strimler.

Har også spist litt Bacongull - skikkelig sunt *not*, men veldig godt.

Til middag - som skal inntas på jobb - har jeg med 1/2 laksefilet med litt eggerøre til.

Sist redigert av Left : 13-04-10 kl 00:23.

Gammel 31-05-10, 11:08   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

for 1,5 år siden eller så var jeg på ketolyse. Da laget jeg noen nydelige rundstykker/muffins som jeg ofte brukte som brød. Jeg lette rundt på LK etter oppskrift i dag, men fant de ikke. Klarer ikke å huske hva de het heller, men det var i alle fall smøreost i dem. Noen som vet hva jeg tenker på?

Gammel 12-04-10, 16:29   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er her. Med unntak av et par dårlige dager i forrige uke (holdt meg merkelig nok i ketose allikevel), så har jeg ligget på ketosenivå i lang tid nå. Rundt 15-20 karber om dagen, stort sett.

Gammel 12-04-10, 16:43   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Så fint at dere er her fortsatt

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 12-04-10, 20:47   #16
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt dårlig dag i dag.

Frokost: Rakk bare litt frukt
Lunsj: Frukt og nøtter, litt pasta carbonara
Middag: to fiskekaker, en avokado, paprika og gulrøtter.

Spiste litt pasta til lunsj, og det kjenner jeg på magen nå! Magen er ikke vant til dette lenger, tydeligvis. Jeg har pleid å spise litt ris og pasta av og til, men forrige uke avstod jeg helt.

Gammel 13-04-10, 00:41   #17
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er her jeg også, har bare ikke alltid tid til å registrere hva jeg har spist.

Frokost: 2 Nannahknekkebrød med makrell i tomat
Lunsj: Isbergsalat, agurk, paprika, ananas, bacon, 2 Nannahknekkebrød knust over (nammenamm) og litt rømmedressing.
Middag: 2,5 karbonade, brokkolimos, kokt brokkoli (jada, smør på flesk, men når mannen kokkelerer så kan jeg jo ikke la være å spise det!?)
Kvelds: 2 Nannahknekkebrød med 1 fiskekake på.

Gammel 13-04-10, 01:00   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt sånn av og på. Men nå er jeg PÅ og har planer om å være det fremover, men ikke helt manisk da siden jeg ikke skal noe ned i vekt, jeg vil bare ha helsefordelene, de er så fantastiske. Og mannen min er tilbake på nazi-lavkarbo så da følger vi jo bare etter, selv om jeg og ungene ikke er like strenge.

I dag:

Frokost: egg og stekt skinke
Lunsj: kyllingsalat (tandoorimarinert kylling)
Mellom: noen hasselnøtter
Middag: hvitløksmarinert svinefilet med salat, paprika og løk, og chilisaus med hvitløk, jeg hadde et halvt grovt pitabrød til.
Kvelds: en kanelbolle (djeez ...) og rester fra lunsjen

Mannen min står opp kl. 5 om morgenen, så han orker ikke fikle med steking og sånt om morgenen. Men han har begynt å steke frokosten sin på kvelden, så hver kveld steker han 1-2 speilegg og noe skinke/bacon, eller lager eggerøre og røkelaks og sånt, setter det i kjøleskapet med folie over og tar det med på jobb og varmer det litt i mikroen der når han kommer. Lunsjen hans er som regel middagsrester (alltid lavkarbo), ellers lager han det også ferdig kvelden før, feks. en salat med masse kylling og oliven og sånt. Ganske smart. Mange sprekker jo på det at de ikke orker å styre med frokost og lunsj tidlig om morgenen.

Gammel 13-04-10, 11:47   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Frokost: To Nannah-knekkebrød med makrell i tomat

Lunsj: Tre speilegg på to lavkarboskiver

middag: torskegryte med løk, gulrøtter, kålrot, rømme og fløte, med ost på toppen

kvelds: fløtegrøt

Sist redigert av gnuri : 14-04-10 kl 09:05.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 13-04-10, 11:56   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: 1 Fiberpluss med smør og 3 skiver Vossafår, masse vann
Lunsj: eggerøre med ost, paprikabiter, skinke og frisk persille
Mellom: 1/2 banan
Middag: kyllinglår stekt i hvitløkssmør (i ovnen), med stekt sopp og andre stekte grønnsaker
Kvelds: hadde nettopp 1 speilegg, men jeg må nok ha noe mer etterpå. Er ulvesulten etter svømmingen i dag, kjenner jeg.

Edit: det ble 4-5 ostechips, altså osteskiver med litt grillkrydder på i mikroen så de ble sprø chips.

Sist redigert av Dixie Diner : 14-04-10 kl 08:30.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.