|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Ja, den støtter jeg deg i.
|
|
#2 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?
Hun litt oppi gata har ikke, og bytter gjerne mot vin altså.
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Korleis var det med doseringen der?
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?I følge DSA er det først og fremst unge under 18, gravide og ammende som trengee jod-tabletter, mens unge voksne opp til 40 år kan ha nytte av dem. Jeg tror med andre ord det kan være ganske fornuftig å bytte de fleste mot vin eller batterier. På den andre siden skal man holde seg innendørs i situasjoner der man kan trenge tablettene så da funker det dårlig å lage byttemarked i gata. https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter# |
|
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Våre tabletter er 40 mil unna. Bør de virkelig sendes i posten nå. Jeg vet ikke om jeg orker å tenke at det kan være nødvendig.
|
|
|
#7 |
|
Fjellpiper
|
Igjen i følge DSA så vil ikke en atomhendelse i Ukraina utløse behov for jodtabletter i Norge. En ulykke i forbindelse med amerikanske atomubåter i norske havner er en mer sannsynlig trussel og i det perspektivet er det alltid lurt å ha jodtabletter i hus. :nabo til ubåthavn: |
|
|
|
|
#8 |
|
heimføing
|
Ah, men da burde jeg hatt noen, så kunne jeg byttet med alle de unge naboene i oppgangen ihvertfall. |
|
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Ah, men da burde jeg hatt noen, så kunne jeg byttet med alle de unge naboene i oppgangen ihvertfall. |
|
|
|
|
#10 |
|
En som trener
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg mener å ha signert på at skolen kan gi barna jod ved behov? Så har liksom tenkt at de er dekket der? (Spørsmålstegnene indikerer at jeg lurer på om jeg husker riktig …) |
|
|
|
|
#11 |
|
Fjellpiper
|
Ja, hvis det skjer en atomhendelse i skoletida får de der. |
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi har vin, ikke jod. Kanskje overdose oss på Multivitamintablettene, da?
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Skolen har et lager av tabletter, men vi lurer ganske mye på i hvilke tilfeller det faktisk er realistisk og praktisk at vi får delt dem ut. |
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jepp, skolene fikk det pålagt for noen år siden. Skaffe, holde a jour lagrene, sørge for signaturer og ha rutiner for utdeling. Null stress.
|
|
#16 |
|
I mål
|
Kjempesannsynlig at man slår opp de signaturene i en nødsituasjon. |
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg kan ikke komme på noe sånt. Ikke i grunnskolen. Og på vgs har jeg vel ikke signert på noe som helst.
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Kjenner at jeg har enorm forståelse for om akkurat det der pålagte byråkratiet kanskje har glippet litt.
![]() |
|
|