Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Ny tråd!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-19, 09:21   #1
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Å, jeg elsker Camus! Holder selv på med Fallet nå.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 15-02-19, 17:08   #2
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Å, jeg elsker Camus! Holder selv på med Fallet nå.

Så vidt jeg kan huske har jeg aldri lest noe av Camus før, men det kan godt hende at det blir flere senere. Veldig mange lag, litt sånn at jeg allerede vurderer å lese den to ganger for å få med meg alt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-02-19, 16:45   #3
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Så vidt jeg kan huske har jeg aldri lest noe av Camus før, men det kan godt hende at det blir flere senere. Veldig mange lag, litt sånn at jeg allerede vurderer å lese den to ganger for å få med meg alt.

Min take av Pesten:

Den handler om livet generelt sett. Som befolkningen i byen lever vi alle under begrensninger trykket ned over oss uten hensyn til rettferdighet eller mening. Døden henter oss når som helst selv om vi tror oss trygge. Vi kan holde fram og gjøre det vi kan, eller vi kan bryte sammen. Osv.

Gammel 19-02-19, 10:26   #4
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå lytter jeg på "Slåttekar i himmelen" av Edvard Hoem.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 19-02-19, 10:34   #5
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Den er så nydelig.

Gammel 13-03-19, 06:06   #6
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har begynt på bok 2 i serien til Edvard Hoem: "Broren min på prærien".

Nydelige bøker.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 06-04-19, 09:56   #7
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Jeg har begynt på bok 2 i serien til Edvard Hoem: "Broren min på prærien".

Nydelige bøker.

Jeg er ferdig med bok 3 "Land ingen har sett" og har begynt på bok 4 "Liv andre har levd". Jeg har også fått tak i billetter til "Slåttekar i himmelen" på Det norske teateret. Det gleder jeg meg til.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 18-04-19, 15:28   #8
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat lest ut "The Children of Men" av P.D. James og lurer på hvilken av de uleste bøkene vi har her på hytta jeg skal starte på nå. Det er noe SF og fantasy og noe "vanlig" og et par biografier å velge i. På Kindleappen er det noveller av H.P. Lovecraft jeg leser nå.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 18-04-19, 22:04   #9
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når jeg er hos deg av Linn Ullmann.

Gammel 06-07-19, 10:03   #10
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Jeg er ferdig med bok 3 "Land ingen har sett" og har begynt på bok 4 "Liv andre har levd". Jeg har også fått tak i billetter til "Slåttekar i himmelen" på Det norske teateret. Det gleder jeg meg til.

Det er lenge siden jeg har skrevet hva jeg har lest her. Etter bok nr. 4 av Edvard Hoem, har jeg lest de seks første i Wisting-serien av Jørn Lier Horst: Nøkkelvitnet, Felicia forsvant, Havet stilner, Den eneste ene og Nattmannen.

Deretter har jeg lest Blå av Maja Lunde, og nå holder jeg på bok nr.5 i eposet En sjøens heltav Jon Michelet: Brennende skip.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 06-07-19, 18:17   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg leser London 2084 av Bing & Bringsværd, det siste de ga ut før Bing døde i 2014. Kriminalroman ispedd framtidsfantasi eller omvendt. Jeg er usikker på hva jeg mener, annet enn at jeg liker å lese den.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 21-07-19, 11:36   #12
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Det er lenge siden jeg har skrevet hva jeg har lest her. Etter bok nr. 4 av Edvard Hoem, har jeg lest de seks første i Wisting-serien av Jørn Lier Horst: Nøkkelvitnet, Felicia forsvant, Havet stilner, Den eneste ene og Nattmannen.

Deretter har jeg lest Blå av Maja Lunde, og nå holder jeg på bok nr.5 i eposet En sjøens heltav Jon Michelet: Brennende skip.

Jeg har også lest "Kvelande kjærleik" av Elena Ferrante, og jeg er nettopp ferdig med både "Brennende skip" og "Krigerens hjemkomst" av Jon Michelet. Nå har jeg "Kjerringer" av Helene Uri mellom hendene.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 20-02-19, 09:33   #13
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser trilogien om Gutten av Jon Kalman Steffanson. Er midt i bok to nå. Foreløpig dom: Dette er noe av det beste jeg har lest. Noen gang. Wow!

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 20-02-19, 09:41   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg leser trilogien om Gutten av Jon Kalman Steffanson. Er midt i bok to nå. Foreløpig dom: Dette er noe av det beste jeg har lest. Noen gang. Wow!

Enig. Wow!

Sist redigert av My : 20-02-19 kl 10:03.
My er ikke aktiv  
Gammel 20-02-19, 10:00   #15
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

I serien "lesebøkerknabbetframutter'nsbokhylle" er jeg nå kommet til En flyktning krysser sine spor av Aksel Sandemose. Jeg husker at vi diskuterte den på ungdomskolen eller VGS, men jeg kan ikke huske å ha lest den noen gang. Liker stilen så langt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 23-02-19, 23:58   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haruki Murakami: Drapet på kommandanten

Gammel 12-03-19, 22:32   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Nå startet jeg nettopp på ennå en bok fra Mutter'ns bibliotek: Generalen i sin labyrint av Gabriel Garcîa Márquez. Den handler om frihetskjemperen (og falitten?) Simon Bolivar. Jeg likte Hundre års ensomhet og håper jeg liker denne også. Bieffekt: Lese annet stoff om Bolivar.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 12-03-19, 23:02   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sarah Moss: Ghost Wall.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 17-03-19, 08:48   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder fortsatt på med Salman Rushdies The Ground Beneath Her Feet, men det går tregt, for den er jo så kjedelig. Så mange ord, så lite handling. I alle fall så langt.

I tillegg skal jeg begynne på En dåre fri av Beate Grimsrud nå.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 17-03-19, 15:53   #20
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg holder fortsatt på med Salman Rushdies The Ground Beneath Her Feet, men det går tregt, for den er jo så kjedelig. Så mange ord, så lite handling. I alle fall så langt.

I tillegg skal jeg begynne på En dåre fri av Beate Grimsrud nå.

Det er lov å stoppe lesingen av bøket som ikke gir en noe. Helt sant. Det gjør litt vondt første gangen kanskje, men ærlig talt, livet er for kort.

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.