Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-13, 16:26   #581
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Det var stor spenning her også, men jeg hørte en kommentar om "kjedelig" og ga da klar beskjed om at jeg godt kunne fjerne kalenderen hvis det var misnøye. Dog tror jeg resten skal fenge bra altså.
Gutta har 3 kalendere, en her, en hos pappaen og Flax kalender. Hos meg har de bare pakker de dagene de er hos meg, så det er noen tomme ringer.
Jeg har to, en Flax og en sjokoladekalender. Og så har vi en fra turnforeninga på deling.

Gammel 01-12-13, 16:38   #582
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttene var superfornøyd med sine kalendere, og jeg fikk Baborkalender av mann og barn.

Gammel 01-12-13, 17:06   #583
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ungene var fornøyde begge to. Eldste har jo ønsket seg "en brannbil første dagen, og lego resten", han fikk en brann(sjef) bil, sånn type liten lekebil på 5 cm, og hun fikk en duplo-lookalike hello Kitty (det kommer seng, bord, stol og kommode noen senere dager)

Han FÅR faktisk noe lego i morgen, (og resten et par dager mot slutten av neste uke) men deretter er det refleks, vaskeklut, bakegreier, mye playmo (som han da i dag også sa at han ønsket seg at der skulle være.) for de får tilsammen 14 pakker som inneholder innholdet i playmo julekrybben.

De var happy i dag i alle fall, og den som sier at det er kjedelig kan vinke farvel til resten av gavene.

Gammel 01-12-13, 19:45   #584
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har endelig fått bestilt julekort, håper de kommer kjapt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 22:36   #585
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mine gutter er enkle takknemlige sjeler. De ville kun ha sjokoladekalender så da droppet jeg de få pakkene jeg har kjøpt til pakkekalender og endte med sjokoladekalender til 12, 90 til eldstemann og kinderkalender til godtegrisen, minsten. Begge er storfornøyd. :-) Vi alle har flakskalender.

Gammel 01-12-13, 22:39   #586
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har tenkt å begynne å tenke på julen i morgen. Da skal jeg skrive liste over hva som må gjøres her hjemme av rydding og vasking, og så begynne på den lista. Jeg ser for meg klistremerkesystem med premie til den som får flest klistremerker.

Så skal jeg skrive liste og diskutere med mannen, hvem skal vi kjøpe gaver til. Vi har så smått snakket om hva jentene skal få, så jeg skal innom en butikk og sjekke pris på vei hjem fra jobb, og evt kjøpe.

Da er det vel ikke så mye mer som skal gjøres? Om 1 eller 2 uker finner vi frem juletre og julepynt. Men da må MYE fra lista være gjort først.

Gammel 03-12-13, 11:59   #587
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Den innledende lista er laget, over hva som skal ryddes og vaskes. Det blir nok mer detaljerte lister over alt som skal gjøres etterhvert
*listoman*

I dag har jeg og eldste bakt årets første julekaker. Vi har en fridag, siden han skal innskrives på skolen om en time, så da bakte vi litt. Koselig det, når man nå først har en fridag i desember.

Gammel 03-12-13, 13:17   #588
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg drar til London i dag, der blir siste rest av gaven til poden kjøpt tenker jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 13:19   #589
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sikker på du også finner mange julestrømpegaver der, Chablis! Kjøp med deg litt julekaffe fra starbucks hvis du liker det og kos deg!

Gammel 03-12-13, 13:19   #590
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med julegaver!!

Jeg måtte spandere en fridag, men nå er det gjort. Jeg kjøpte så mange gaver at jeg nesten trengte større bil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 14:04   #591
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De er ikkje rektig kloke - ferdig med presangar???

Eg skal til og med sende til utlandet, og har ikkje begynt å tenke på presangar enda...

Gammel 03-12-13, 14:10   #592
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to gaver igjen! Alt som skal sendes og fraktes, er i boks!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 14:15   #593
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to gaver igjen, men det er de to jeg sparer med vilje. Jeg koser meg med å kjøpe og pakke dem inn.

Gammel 03-12-13, 14:32   #594
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gave igjen. Det har jeg hatt lenge nå, men jeg er helt blank når det gjelder hva jeg skal kjøpe.

Ellers er så og si alle dagene frem til jul fyllt opp i planen min med forberedelser, julekonserter og annet med ungene som skal følges opp og avtaler av ymse slag. Jeg hadde aldri fått gjort alt jeg vil gjøre uten listene mine.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 14:46   #595
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt julekort og kalendere. Hurra!

Gammel 03-12-13, 14:47   #596
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, burde eg?

Gammel 03-12-13, 14:54   #597
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tradisjonen tro har jeg nå begynt å kjefte på mannen min. Han har slekt i Nord-Norge og hvis vi skal rekke å sende dem pakker, så MÅ han begynne å tenke på å kjøpe dem inn snart. Kjenner jeg mannen min rett, så kjefter jeg på ham om 10 dager også. Og så blir pakka sendt nordover en dag etter fristen til posten. Den har alltid kommet frem til rett tid allikevel.

Gammel 03-12-13, 15:00   #598
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

av Tjorven.

Her begynner vi å bli ferdige med julegavene, men mangler fortsatt de som vi bevisst venter med (gavekort, etc) enda litt til. Planen for dagen er å skrive julebrev og lime dem på julekortene og så skrive på adressen til alle som skal sendes.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 15:11   #599
Malama

Malama sin avatar

Standard

Sendegaver ja... vi har ikke kjøpt en eneste gave enda. Eller jo, vi kjøpte visst til min bror i romjula i fjor (og nå har vi visst kjøpt til neste år. mamma som ordner opp, tilbud på juleserviset de samler på) Og Knerten kjøpte en Barbie-julefilm til lillesøster på butikken i dag.

Ellers.... nada.

På tide å komme igang, ja

Gammel 03-12-13, 15:35   #600
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Julekortene er sendt.

Julevasken er godt i gang. Jeg fikk utrolig nok vasket en del forrige uke, på tross av omgangssyke og bursdagsforberedelser. Nå mangler bare tre rom, og så må det selvsagt "hverdagsvaskes" igjen før jul da. Gaver som skal sendes er innkjøpt og pakket inn, må finne fram et par store ekser. Tror vi mangler tre gaver? Broren min, samboeren hans og svigerfar.
I helgen kjøpte jeg svibler som står i vinduskarmen. Gleder meg til de blomstrer og juleduften virkelig sprer seg i huset. Julelysene ute ble tent på søndag og kransen på døra kom opp. Vi glemte å henge stjerne i vinduet, så den må jeg få gravd fram snart.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.