Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-13, 22:27   #581
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg skal gjette litt på hva dette betyr på Vågåsk:

«Jeg har ikke lyst til å ligge i natt»: Jeg er ikke trøtt
«det er ofte ting en ikke har lyst til, men som en er gad for etterpå at en gjorde.»: Jo, du må få nok søvn jenta mi
«Men e ha bestemt meg Rune.»: Nei, jeg vil ikke sove ennå
«Vær så snill å gå tå. Vær så snill. Klarer du å gjere dette mot meg?» Nå må du høre. I seng med deg!
«Gå av så tar oss øvernatting»: Kom deg i seng nå

Jeg bare gjetter at dette neppe har noe med at de skal sove sammen og sånt. Det har nok bare med at hun er en gjenstridig fjortis som ordføreren passer på at får nok hvile.

Du er tydelig godt kjent med dialekten.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 06-05-13, 22:28   #582
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Du mener nok øygardsk.

Shit, ja. Skal rette!

Joika er ikke aktiv  
Gammel 06-05-13, 22:30   #583
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne kom jo etter at "bobla" sprakk. Føler tonen er litt meir faderlig enn i dei andre. Rettskrivinga er også nesten på plass. M.a.o ein sms som det er heilt ok, og kanskje til og med ønskelig, at politiet finn. :mistenksom:

Sitat:

«Har hatt en grusom dag, NN. Har aldri opplevd noe verre. Moren din ringte og sa jeg skulle holde meg langt unna deg. Før hun la på. Satt bare og gispet etter luft. Hva bygget hun dette på? Hva har jeg gjort som tilsa dette? Har tenkt å ringe henne igjen, men klarer ikke. Jeg gjorde sikkert feil da jeg sa fra om at du ikke gikk av i Vågåmo i går. Men jeg følte ansvar ettersom jeg hadde avtale med moren din. Unnskyld! Det er bare du som kan fortelle meg hva som ligger bak telefonen fra moren din. Har alltid forsøkt å være deg for deg. Og du har gitt meg og Reidun mye tilbake. Trodde det skulle bli mer leksehjelp, samtaler, konserter fremover. Men jeg vet ikke hva som har skjedd. Svarer du ikke på denne, purrer jeg ikke på svar. Det å holde seg borte fra deg, betyr kanskje også telefon, SMS ol. Men det hadde vært utrolig godt å få tatt en telefonprat for å få svar. Er det noe jeg kan gjøre, må du si fra. Har mor og far din lagt mer i det du sa enn det du mente, må du være så snill å korrigere. Beste hilsen Rune.»

Gammel 06-05-13, 22:33   #584
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg skal gjette litt på hva dette betyr på Øygarsk-Vågåsk:

«Jeg har ikke lyst til å ligge i natt»: Jeg er ikke trøtt
«det er ofte ting en ikke har lyst til, men som en er gad for etterpå at en gjorde.»: Jo, du må få nok søvn jenta mi
«Men e ha bestemt meg Rune.»: Nei, jeg vil ikke sove ennå
«Vær så snill å gå tå. Vær så snill. Klarer du å gjere dette mot meg?» Nå må du høre. I seng med deg!
«Gå av så tar oss øvernatting»: Kom deg i seng nå

Jeg bare gjetter at dette neppe har noe med at de skal sove sammen og sånt. Det har nok bare med at hun er en gjenstridig fjortis som ordføreren passer på at får nok hvile.

Vedder på at Øygard noterer flittig nå.

Forøvrig - jeg tror ikke jeg har hatt like mye kontakt med mannen på mobil gjennom over 15 års samliv.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 06-05-13, 22:40   #585
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer heller ikke føle den helst store medlidenheten med Reidun Øygard. Dersom det jenta sier er sant lyver hun for å beskytte mannen.

Jeg er vel der at jeg har en helt annen ordbok enn Øygard og kompani, noe jeg håper de fleste har, og da er det vel liten tvil om at jenta er troverdig i det hun har fortalt. I tillegg kommer jo disse venninnene hans med historier som støtter opp under det jenta forteller.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 06-05-13, 23:34   #586
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Denne kom jo etter at "bobla" sprakk. Føler tonen er litt meir faderlig enn i dei andre. Rettskrivinga er også nesten på plass. M.a.o ein sms som det er heilt ok, og kanskje til og med ønskelig, at politiet finn. :mistenksom:

Enig. Det ble også bemerket klart av tingretten. Det er et stykke fra slurp, nam, namnam og "har dem vokst" det der, altså.

Men vent. Det var jo bare for å teste grensene hennes at han skrev på ungdomsk.

Anda er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 00:26   #587
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Noen i Vågå har hvertfall våknet: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...u-4041253.html

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 00:38   #588
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Noen i Vågå har hvertfall våknet: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...u-4041253.html

Jeg så det. Leit for henne, men bra at noen reagerer og sier fra. Greit at blod er tykkere enn vann, men hun gjorde en veldig uheldig figur i det Trude Teige-intervjuet. Jeg tror det er lurt av vågå kommune å markere på en synlig måte at de reagerer og tar avstand.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 08:18   #589
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo som Ambjørnsen sier: En av dem lyver. Det finnes ingen forklaring som gjør at begge snakker sant.

På den ene siden har vi en jente som har fortalt den samme historien om og om igjen og hvor det stadig har kommer frem harde bevis som støtter det hun sier.

På den andre siden har vi en mann som har vært utro før og som skriver SMS-er som helt klart er seksuelle i form. Han har helt klart sovet med jenta i samme seng.

Det går da faktisk ikke an å tenke at det er jenta som lyver!?!

Gammel 07-05-13, 08:18   #590
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Du mener nok øygardsk.

Og dette ER litt viktig altså. At dette er HAN - ikke Vågå. Jeg tror mange har våknet litt der nå. Jeg tror fortsatt dette er sjokkerende for de som kjente han. Og jeg tror mange av oss kunne ha kjent på sjokket om det var noen vi kjente godt. Og jeg tipper noen angrer sine uttalelser.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 08:20   #591
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg så det. Leit for henne, men bra at noen reagerer og sier fra. Greit at blod er tykkere enn vann, men hun gjorde en veldig uheldig figur i det Trude Teige-intervjuet. Jeg tror det er lurt av vågå kommune å markere på en synlig måte at de reagerer og tar avstand.

Jepp. Det er nettopp sånne oppslag jeg har savnet.

Gammel 07-05-13, 08:24   #592
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 08:28   #593
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror mange av støttespillerne hans har vært sugd inn av sjarmen og makten hans og det nå kommer som et sjokk at de ikke kan surfe videre på den. Jeg syns jo ikke folk skal miste jobben for å vitne i en rettsak, men det er jo helt vilt å stille opp på intervjuer som dette. Høres ut som to ungdommer ja, to ungdommer som er kjærester.

Kommunikasjonsbyrået Siste Skrik tror jeg også har mistet potensielle kunder på grunnn av sjefens engasjement.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 08:37   #594
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for griseprat kunne hun jo ikke innrømme at det var. Og hun mer enn antydet vel at hun hadde kompetanse til å se at jenta kunne ha vært misbrukt, bare ikke av svogeren hennes.
Ikke særlig tillitvekkende person.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 15:46   #595
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye sms'er i retten i dag.

Sitat:

Øygard til jenta 20. juni 2010:

"Ligger an til å bli Oslo-tur 30. juni. Skal møte kulturministeren. Har du sjanse til å flytte justeringen din?"

Jenta til Øygard:

"Jajajajajajajajaja!! Selvsagt. Gleder meg utrolig mye. Elsker deg gutten min"

Øygard til jenta:

"På ein mnd ligg du å e einslege på Vestabu, Sov godt, engel. <3"

Jenta til Øygard:

"God morgon kjære! <3 Ja, tenk på det! Gler meg kjæmpe mykjy te vestlandet! ælska de!"

Jadda, fy fader så tragisk det er at den drittsekken ikke bare kan innrømme det og bli ferdiig!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 15:50   #596
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Troika fra hver sin ende, ja.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 15:54   #597
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Forsvarerne har innvendinger mot rekkefølgen Bjørnstad har satt sammen enkelte av SMS-dialogene.

Som om rekkefølgen kunne fått det til å se annerledes ut at han snakker om å ligge alene med henne, elsker henne, spør om hun er kjæresten hans og at hun skal tenke på ham når hun sover.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 15:55   #598
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Det hadde vært så fint om han bare hadde innrømmet. Det ville vært fint for ham, for de rundt ham, for bygda hans og alle han har dratt med seg ned i elendigheten.

Jeg synes det er helt fælt å stå på sidelinjen å se noen dumme seg sånn ut - og alle de han drar med seg i fallet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 15:59   #599
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sitat:

"Rune! Du gjør meg så glad! Jeg og synes det er rart at jeg er mer enn forelsket enn deg. Men alder har ikke noe å si. Du er så persfekt Rune! Alt er godt og fint inne deg og utenpå. Jeg savner deg utrolig mye, mer enn jeg har savnet noen andre før."

Videre fortsetter jenta med å skrive at hun ønsker å bli mor til Øygards barn.

Nei, han mistenkte aldri at hun kunne være forelsket i ham.

Gammel 07-05-13, 16:00   #600
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Øygard: - Du sa du ville sende over meldingar xx har skrive. Og det einaste du har sendt er eit puppebilde. Er det han som har tikkji dæ?
Jenta: - NEINEINEI! LAAAAAAANGT I FRÅ. Du sa du ynsjte eit bilde tå me så da fækk du dæ.

(Puppebilde?! Nei det har vi IKKE sett?!)

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.