Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 21:32   #581
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Nå leser jeg i denne diskusjonen at et argument for CG-jakker er at de holder vinterkulda ute på en særdeles tilfredstillende måte, det vet jeg ingenting om, jeg vet ikke hvordan CG-jakkene ser ut en gang, men jeg for min del har vært kald alle vintrene til jeg fylte 32, da fikk jeg min første Bergans, og har vært varm siden.

De tre eldste har Bergansjakker, de to eldste har brukt sine to sesonger, og de er like fine som da de var nye (mellomsøs' jakke kjøpte jeg brukt her inne).

Gammel 28-02-13, 21:39   #582
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men det er jo det? Ikke mange barnejakker som er så dyre? Eller vanker jeg i feil butikker?

Jeg er enig. Det er villt dyrt, og hvis man har flere barn blir det jo utrolig utgifter til vinterklær?

Min har skidress fra Kappahl og dunjakke fra Bjørn Dæhlie. Den kostet 800 - det synes jeg er mer enn nok. :gjerrig:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 21:41   #583
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er enig. Det er villt dyrt, og hvis man har flere barn blir det jo utrolig utgifter til vinterklær?

Min har skidress fra Kappahl og dunjakke fra Bjørn Dæhlie. Den kostet 800 - det synes jeg er mer enn nok. :gjerrig:

Er det vilt dyrt? Tydelig at jeg trenger en realitetsorientering!

Jeg sprer kjøpene utover året, jeg planlegger godt og handler på salg. Synes ikke jeg bruker for mye på ytterklær, og alt går dessuten i arv. Fra storesøs til mellomsøs til min lille niese.

Gammel 28-02-13, 21:41   #584
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste har faktisk bergans gtx. Det var svindyrt, men jeg fant ikke noe annet i størrelsen hans og han ville gjerne ha det. Men det kostet vel nesten 2000 kr for jakke og bukse. Og så har han en skogstad dunjakke, den koste 699, full pris. Fungerer veldig greit og er kjempevarm i føge han. Omtrent noe sånt:

Gammel 28-02-13, 21:43   #585
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også 1600 kroner for en vinterjakke til barn er kjempedyrt. Storebror har hatt Ticketjakke en gang, og det er nok det dyreste han har hatt, den kostet nok 800- 1000 kroner på salg. Nå har han en Didrikson som sammen med vinterbuksa totalt kostet 400 kroner (på et veldig bra salg da).

Når det er sagt, er jeg glad i Bergans selv, og lillesøster har Bergans softshell. Til 299,-, men likevel kan man nok diskutere hvor nødvendig det er med Bergans til en toåring .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 21:43   #586
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det vilt dyrt? Tydelig at jeg trenger en realitetsorientering, jeg sprer kjøpene utover året, jeg planlegger godt og handler på salg. Synes ikke jeg bruker for mye på klær, og alt går i arv. Fra storesøs til mellomsøs til min lille niese.

Jeg synes ikke 800 kr er villt dyrt, det er mer "normalen" om man kan kalle det noe sånt. Men 1600 kr synes jeg er veldig dyrt ja. Det er veldig lurt å spre innkjøp utover året, men for min del har jeg funnet ut at jeg faktisk sparer mer på å vente til de trenger noe og tenke "bra nok" når jeg kjøper inn, hvis ikke glemmer jeg hva jeg har kjøpt og ender med dobbelt av noe og for lite av noe annet. Jeg er ikke like god på planlegging.

Gammel 28-02-13, 21:43   #587
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det, ja. Fryktelig dyrt, det må jo være heftig for dere som har så mange barn.

Og det er ikke mange Bergansjakker blant venninnene til pøbelprinsessen - det er Wow og Skogstad og Dæhlie så jeg da jeg hentet noen av dem på trening tidligere i kveld. I tjukkeste Bærum - i verdens rikeste land.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 28-02-13, 21:44   #588
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg ser det er ganske mange bergans dunjakker på ungdomsskoleelevene her. Det og stormberg.

Gammel 28-02-13, 21:46   #589
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har Swix dunjakke, men den har fått kanskje 30 hull så neste år blir det noe hakket mer slitesterkt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 21:46   #590
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg ser det er ganske mange bergans dunjakker på ungdomsskoleelevene her. Det og stormberg.

Jeg må ut på studietur til den lokale ungdomsskolen ii morgen ettermiddag. Evt. spørre datteren til naboen - hun er fjortis og burde vite hva som gjelder her i nabolaget for tiden.

Gammel 28-02-13, 21:47   #591
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg passerer gjennom ungdomsskoleplassen stadig vekk, så je kan ikke unngå å få med meg hva de har på seg . Eller ikke har på seg.

Gammel 28-02-13, 21:48   #592
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes også 1600 kroner for en vinterjakke til barn er kjempedyrt. Storebror har hatt Ticketjakke en gang, og det er nok det dyreste han har hatt, den kostet nok 800- 1000 kroner på salg. Nå har han en Didrikson som sammen med vinterbuksa totalt kostet 400 kroner (på et veldig bra salg da).

Når det er sagt, er jeg glad i Bergans selv, og lillesøster har Bergans softshell. Til 299,-, men likevel kan man nok diskutere hvor nødvendig det er med Bergans til en toåring .

Vinterjakka brukes fra november (omtrentlig) til uti mars engang, og storesøs sin brukes i 5-6 sesonger (2-3 av henne selv, så til mellomsøs, så niesa mi), så jeg synes det er velanvendte penger. Jeg kunne sikkert kjøpt Stormberg, men jeg er ikke kjent med dunjakken til det merket og prismessig sett kommer det ca på det samme.

Gammel 28-02-13, 21:49   #593
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1600 for en barnejakke synes jeg er dyrt, ja. Kanskje om dere er på veldig lange turer stadig vekk og overnatter i telt i all slags vær og sånt.

Min alpinjakke, som jeg elsker dypt og inderlig og har brukt i tre sesonger kostet egentlig 1600. Jeg kjøpte den på salg og det var bursdagspresangen min det året.

Heldigvis er mine barns skijakker kjøpt brukt her inne og kostet en brøkdel av det en ny bergansjakke tydeligvis gjør.

Og til spørsmålet om Stormberg. Vi er forholdsvis mye på tur. Både jentene og jeg har det meste av yttertøyet vårt fra Stormberg og vi har vært veldig fornøyde med det. Og så har de mye fleece i morsomme farger og design. Særlig lillesøster er begeistret for det.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 21:49   #594
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Her også.

Gammel 28-02-13, 21:50   #595
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Vinterjakka brukes fra november (omtrentlig) til uti mars engang, og storesøs sin brukes i 5-6 sesonger (2-3 av henne selv, så til mellomsøs, så niesa mi), så jeg synes det er velanvendte penger. Jeg kunne sikkert kjøpt Stormberg, men jeg er ikke kjent med dunjakken til det merket.

Jeg skjønner veldig godt det der med å kjøpe noe man vet virker, bare så det er sagt. Jeg har helt sluttet å finne billige babyluer for eksempel, jeg går på de 2 merkene jeg vet har god passform. Det er billigere i lengden selv om jeg grøsser ved å betale 400 kr for ei lue.

Gammel 28-02-13, 21:51   #596
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vinterjakka brukes fra november (omtrentlig) til uti mars engang, og storesøs sin brukes i 5-6 sesonger (2-3 av henne selv, så til mellomsøs, så niesa mi), så jeg synes det er velanvendte penger. Jeg kunne sikkert kjøpt Stormberg, men jeg er ikke kjent med dunjakken til det merket og prismessig sett kommer det ca på det samme.

Hvis min kunne brukt klær på dette viset (eller hadde søsken som kunne arvet) så hadde det klart vært en annen sak. Men min sliter klær på en sånn måte at han burde hatt rustning. Så det er uaktuelt å betale 1.600,- for en jakke.

Gammel 28-02-13, 21:55   #597
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det, ja. Fryktelig dyrt, det må jo være heftig for dere som har så mange barn.

Og det er ikke mange Bergansjakker blant venninnene til pøbelprinsessen - det er Wow og Skogstad og Dæhlie så jeg da jeg hentet noen av dem på trening tidligere i kveld. I tjukkeste Bærum - i verdens rikeste land.

Å betale 799 en måned og 1000 neste oppleves ikke som heftig, hvert fall. Å kjøpe alt samtidig ville jeg nok merket godt, men det gjør jeg ikke. Jeg kjøpte Storesøs sin i desember, 50 % off, og mellomsøs sin i februar, til 30 %. Pluggen sin er passelig neste år også, og minsten fikk vinterjakke fra PoP på januarsalget. Da var neste år i boks. Og jentene sine jakker kommer til å passe neste sesong ('14) også, minsten er da stor nok til å overta pluggen sin.

Gammel 28-02-13, 21:59   #598
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min eldste fikk Polarn vinterjakke i fjor vinter, kostet 990 (snill mormor sponset da jeg ikke fant i hennes str her i byen). Den er brukt i to vintre nå, er rød, finnnes ikke slitt så yngste kan arve når den passer han (selv om det blir leeeeeenge til). Forleden kom jeg over en lik jakke til henne, men cerise, halv pris, og slo til. Da har hun jakke de neste to vintrene også. Når en jakke kan brukes så lenge synes jeg en tusenlapp er greit, men ellers er det i meste laget. Jakken er varm og god, så den har vært gull verdt da vi hadde mange minusgrader i vinter.

Gammel 28-02-13, 22:01   #599
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Er det nå jeg sier at toern har en jakke fra HM vi betalte 250 kr for på salg og at den nå er i bruk på barn nr 2 på 3. sesongen og ser like fin ut? Jeg synes egentlig det er overraskende lite samsvar mellom pris og kvalitet på barneklær.

Gammel 28-02-13, 22:03   #600
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Bergans er livredd for at merket skal bli oppfattet som billig og harry. De har selv sagt at de ikke vil ha det stempelet som Adidas delvis har (eller har hatt, jeg er ikke helt med her selv?). De ønsker derfor ikke priskrig på merket Bergans. Jeg er derfor rimelig sikker på at merket er priset høyere enn nødvendig. Jeg mener ikke å si at Bergans er dårlig eller vannvittig dyrt i forhold til kvalitet. Men at produsenten ønsker at merket skal oppfattes som litt luksus, det regner jeg med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.