![]() |
#581 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Nå leser jeg i denne diskusjonen at et argument for CG-jakker er at de holder vinterkulda ute på en særdeles tilfredstillende måte, det vet jeg ingenting om, jeg vet ikke hvordan CG-jakkene ser ut en gang, men jeg for min del har vært kald alle vintrene til jeg fylte 32, da fikk jeg min første Bergans, og har vært varm siden.
![]() |
#582 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000
Jeg er enig. Det er villt dyrt, og hvis man har flere barn blir det jo utrolig utgifter til vinterklær?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Ringskrømt
|
Er det vilt dyrt?
![]() |
#584 |
maler
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Min eldste har faktisk bergans gtx. Det var svindyrt, men jeg fant ikke noe annet i størrelsen hans og han ville gjerne ha det. Men det kostet vel nesten 2000 kr for jakke og bukse. Og så har han en skogstad dunjakke, den koste 699, full pris. Fungerer veldig greit og er kjempevarm i føge han. Omtrent noe sånt:
![]() |
#585 |
I mål
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg synes også 1600 kroner for en vinterjakke til barn er kjempedyrt. Storebror har hatt Ticketjakke en gang, og det er nok det dyreste han har hatt, den kostet nok 800- 1000 kroner på salg. Nå har han en Didrikson som sammen med vinterbuksa totalt kostet 400 kroner (på et veldig bra salg da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
maler
|
Jeg synes ikke 800 kr er villt dyrt, det er mer "normalen" om man kan kalle det noe sånt. Men 1600 kr synes jeg er veldig dyrt ja. Det er veldig lurt å spre innkjøp utover året, men for min del har jeg funnet ut at jeg faktisk sparer mer på å vente til de trenger noe og tenke "bra nok" når jeg kjøper inn, hvis ikke glemmer jeg hva jeg har kjøpt og ender med dobbelt av noe og for lite av noe annet. Jeg er ikke like god på planlegging.
![]() |
#587 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg må ut på studietur til den lokale ungdomsskolen ii morgen ettermiddag. Evt. spørre datteren til naboen - hun er fjortis og burde vite hva som gjelder her i nabolaget for tiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
maler
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg passerer gjennom ungdomsskoleplassen stadig vekk, så je kan ikke unngå å få med meg hva de har på seg . Eller ikke har på seg.
![]() |
#592 |
Ringskrømt
|
Vinterjakka brukes fra november (omtrentlig) til uti mars engang, og storesøs sin brukes i 5-6 sesonger (2-3 av henne selv, så til mellomsøs, så niesa mi), så jeg synes det er velanvendte penger. Jeg kunne sikkert kjøpt Stormberg, men jeg er ikke kjent med dunjakken til det merket og prismessig sett kommer det ca på det samme.
![]() |
#593 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Skolevesker til 110001600 for en barnejakke synes jeg er dyrt, ja. Kanskje om dere er på veldig lange turer stadig vekk og overnatter i telt i all slags vær og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
maler
|
Jeg skjønner veldig godt det der med å kjøpe noe man vet virker, bare så det er sagt.
![]() |
#596 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis min kunne brukt klær på dette viset (eller hadde søsken som kunne arvet) så hadde det klart vært en annen sak. Men min sliter klær på en sånn måte at han burde hatt rustning. Så det er uaktuelt å betale 1.600,- for en jakke.
![]() |
#597 |
Ringskrømt
|
Å betale 799 en måned og 1000 neste oppleves ikke som heftig, hvert fall.
![]() |
#598 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skolevesker til 11000Min eldste fikk Polarn vinterjakke i fjor vinter, kostet 990 (snill mormor sponset da jeg ikke fant i hennes str her i byen). Den er brukt i to vintre nå, er rød, finnnes ikke slitt så yngste kan arve når den passer han (selv om det blir leeeeeenge til). Forleden kom jeg over en lik jakke til henne, men cerise, halv pris, og slo til. Da har hun jakke de neste to vintrene også. Når en jakke kan brukes så lenge synes jeg en tusenlapp er greit, men ellers er det i meste laget. Jakken er varm og god, så den har vært gull verdt da vi hadde mange minusgrader i vinter.
![]() |
#599 |
maler
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Er det nå jeg sier at toern har en jakke fra HM vi betalte 250 kr for på salg og at den nå er i bruk på barn nr 2 på 3. sesongen og ser like fin ut?
![]() |
#600 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Skolevesker til 11000Bergans er livredd for at merket skal bli oppfattet som billig og harry. De har selv sagt at de ikke vil ha det stempelet som Adidas delvis har (eller har hatt, jeg er ikke helt med her selv?). De ønsker derfor ikke priskrig på merket Bergans. Jeg er derfor rimelig sikker på at merket er priset høyere enn nødvendig. Jeg mener ikke å si at Bergans er dårlig eller vannvittig dyrt i forhold til kvalitet. Men at produsenten ønsker at merket skal oppfattes som litt luksus, det regner jeg med.
![]() |
|
|