Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-24, 07:37   #581
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.271
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg ser på sofaer på Finn. Har noen erfaringer med disse leverandørene som renser og videreselger brukte sofaer?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-24, 11:17   #582
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.951
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Det finnes flere ligende slike brukthandler som Polyanna viser til, bla. Loppo, Din Handel osv. De er slik at de som selger leier seg en stand per uke for sine ting og betaler leie/ kommisjon - primærfordelen for klær er at de gjerne har prøverom så man kan prøve klærne (de selger alt mulig annet også, det kommer jo an på hva selgeren vil selge). Synes det er helt genialt å kunne prøve klær på et "nøytralt" sted. Å trope opp hjemme hos noen og kanskje måtte si at "nei takk, det var ikke helt det jeg så for meg", det er litt kleint. Så det synes jeg er en kjempefordel med slike butikker.

Så det kan være noe å kikke etter i sommer.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-24, 10:25   #583
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.522
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Kjøpte bruktbil for et par uker siden. I sommer skal jeg gjennomgå det jeg har som jeg ikke bruker og selge/gi bort

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-24, 20:00   #584
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.327
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg fikk kjøpt drømmelampa mi pent brukt her om dagen. Den store gule gulvlampa fra Kremmerhuset som ser ut som en skrivebordslampe vi hadde i gamledager. Elsker den! Hadde nettopp kjøpt en annen brukt lampe like før annonsen for den gule kom, så nå har jeg to som er tiltenkt samme plassen.

Har også kjøpt mye på Tise det siste halve året, til oss alle tre. Så langt ingen bomkjøp, men et par frustrerte øyeblikk over useriøse selgere (drøye motbud, bud avslått i siste liten, svarer ikke på meldinger, dropper å akseptere bud - selger det i neste minutt til en annen osv). Felles for alle disse er at de er unge, så det har kun vært et problem ved kjøp til kidsa.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-24, 13:53   #585
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.329
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Mine tidligere favorittsandaler (svarte skinnsandaler, litt chunky platå, med rem rundt ankelen), limt en rekke ganger, avgikk offisielt ved døden etter sist jobbfest. Nå har jeg endelig funnet en erstatter, på 'tise. Ikke akkurat lik, men samme stil, jeg fikk dem i dag og de er kjempekule og kjempegode å gå i!

I tillegg har jeg kjøpt en skikkelig kul kjole, og ei veske jeg har hatt liggende autosøk på, fordi den har akkurat den mellomstørrelsen jeg manglet. Både kjolen og veska kom i går. SÅ fornøyd!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 09:20   #586
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.951
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Var på en sånn bruktbutikk hvor private leier stands og selger tingene sine og kom ut med litt klær. I helgen blir det antakelig litt møbelkjøp til studenten.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-24, 23:18   #587
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.511
Blogginnlegg: 266
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg kjøpte nylig en ubrukt Fitline yoghurt maker. Nå blir det enklere å lage yoghurt. Hvis den fungerer like bra som den jeg hadde i England da. Det vil vise seg i morgen!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 23:31   #588
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Årets aller beste bruktkjøp er den gamle kirkebenken lillesøs og jeg kjøpte til det nyrenoverte kjøkkenet på familiehytta.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-24, 08:50   #589
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.522
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har 38 aktive annonser på finn og da har jeg ikke lagt ut noen klær ennå... Kjøpt akkurat et skjørt i leopardprint på finn, prøver å venne meg til å ha på meg leopardprint....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-24, 10:14   #590
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.355
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg kjøpte nylig en ubrukt Fitline yoghurt maker. Nå blir det enklere å lage yoghurt. Hvis den fungerer like bra som den jeg hadde i England da. Det vil vise seg i morgen!

Jeg lurer på om den fungerte slik du ønsket.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-24, 11:28   #591
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.511
Blogginnlegg: 266
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Det gjorde den, det ble yoghurt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-24, 10:02   #592
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.996
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Venter på et nett fra Tise.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-24, 10:05   #593
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Vi har kjøpt nye skap til stua nå i sommer. Liatorp skap, med glassdører. Og når jeg ser meg rundt på stua så oppdager jeg at det eneste vi har som er kjøpt nytt er tvn, og tv-benken samboeren hadde med seg.

Seksjon og hjørneskap - arvet av farmor og farfar.
Salongbord - arv fra broren min.
Sofa - kjøpt på Finn.
Sofa/kinosofa (toseter) - Finn.
Spisebord - kjøpt bruk av ei jeg kjenner for 12 år siden
Liatorp-skap - Finn.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-24, 13:35   #594
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.700
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Årets aller beste bruktkjøp er den gamle kirkebenken lillesøs og jeg kjøpte til det nyrenoverte kjøkkenet på familiehytta.

Dette må du vise bilde av, syns jeg.

Jeg har vært i hovedstaden og hjulpet datter med innflytting i studentbolig. Leide brukt varebil på Getaround, for å hente brukt sofaseng kjøpt på Finn, tilsammen kosta det 1300. Ny på Ikea koster den nesten firetusen.

I forbindelse med flyttinga har vi solgt masse på Finn og Facebook her i byen, og jeg har fremdeles masse småting som skal vekk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-24, 14:26   #595
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.291
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har solgt en del barneklær på Finn i det siste, men litt overrasket over hvor tungsolgt det er. Det er hele, rene og fine barneklær hvor jeg samler alt jeg har av en størrelse i en pakke og selger til en pris som tilsvarer under 10 kr per plagg (og det er da inkludert ull, vinterjakker o.l.) og likevel tar det alltid lang tid før de blir solgt. Jeg la ut to klespakker denne uken som jeg har prøvd å selge to ganger tidligere uten hell og plutselig var det to selgere så det var godt å få ut av huset.

Og så var jeg selv veldig fornøyd med å selv få en bokhylle på Finn for en slikk og ingenting. Det ble et spontant kjøp for vi hadde snakket om at vi burde ha mer orden i de mange mange mange brettspillene vi har som inntil nylig lå fordelt i en rekke skap rundt om i huset og så kom vi på tanken om å ha en stor hylle i gangen i soveromsetasjen. Et kjapt søk på Finn og 30 minutter etter hadde vi hentet den perfekte spillhyllen så nå er de endelig samlet og ordnet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-24, 21:20   #596
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.951
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Som -ea- - leide varebil på Getaround og brukte en dag-ish på å kjøre rundt og få bruktmøbler på Finn til studenthybel. Det var åpenbart utflyttingshelg for mange studenter, så flere steder fikk vi nesten dyttet på oss gratis småmøbler osv. så de fikk tømt før utvask. Supplerte på IKEA. Ble veldig bra.

Har selv solgt en ting på Finn som jeg hadde kjøpt brukt selv. Plutselig så jeg at den jeg hadde solgt til også hadde lagt den ut igjen. Var ikke noe feil med tingen, altså. Sånn går no dagan…

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 09:02   #597
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.996
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Ovalt spisebord fra Skovby på Finn. Og en dressjakke, men litt løs modell med knytting fra Undorn kjøpt på Tise. Begge vanskelig å finne. Har også solgt i sommer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 21:33   #598
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.996
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Lagt ut bukse, jakke og dunvest i dag. Haster ikke med å få solgt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-24, 13:35   #599
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.842
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Vi skal flytte og selger unna en del som har samlet seg opp i løpet av de 20 årene vi har bodd i samme leilighet. Nå har det åpnet en sånn loppe-butikk i nærheten der vi kan leie hylle og legge ut ting til salgs selv, så den skal vi benytte oss av. Veldig ok konsept (om vi bare får solgt noe da). Vi pleier alltid å svinge innom den type loppis i Danmark når vi er på ferie, og minste har kjøpt en hel del klær der.
Ting som selger seg mer selv som knivsett, kaffemaskin, støvsuger etc. har jeg lagt ut på finn og fått solgt ganske kjapt, men jakker, sommerkjoler ol tror jeg er lettere å selge via en sånn butikk der folk kan se det og ta på det før de kjøper.
For meg er det mer poeng å bli kvitt det enn å få mye penger for det, så jeg selger nok ganske billig (eller bruker "gis bort") i forhold til mange andre, men da får jeg stort sett solgt/gitt bort det jeg vil bli kvitt også.

__________________
02 10

Sist redigert av Fluke : 12-08-24 kl 13:50.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no