Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 19:34   #581
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

I dag lå julekortene i postkassen. Kjempefine. Da har vi to uker til å adressere konvolutter før de sendes i begynnelsen av desember.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 19:36   #582
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har strikket denne http://krisknits.blogspot.no/2007/12...story.html?m=1

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 20:08   #583
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg er godt i gang med julegaver jeg også. Vi har også 3 nevøer, en sønn, en svoger + min kjære som har bursdager fra midten av desember og til begynnelsen av januar. Pheww. Men her er både bursdag- og julegaver allerede i boks.

Vi har siden vi fikk barn hatt våre foreldre annen hver julaften, så det er aldri noen som lurer på hvem som skal hvor. Veldig praktisk og greit. Det er mulig at svigerinne, svoger og nevø feirer julaften med oss i år, og det blir ekstra hyggelig.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 20:19   #584
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Her er det noen bursdagsgaver rundt juletider også. Storebror har bursdag 1. desember. Niesen vår fyller 18 år 4. desember, det er jo stor dag så den gaven blir en del dyrere enn vanlig. Lillebroren til mannen blir 40 på nyttårsaften. De kjøper vanligvis ikke bursdagsgave til hverandre, men runde dager er jo litt spesielle. Og så har lillesøster bursdag 17. januar. Det er litt opphopning i mannens familie hvor de aller fleste har bursdag enten i desember eller i mars (og lillesøster som valgte en annen måned klarte utrolig nok å treffe nøyaktig bursdagen til gutten svigerinnen min har fra et tidligere forhold ).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:19   #585
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er Jul på Månetoppen i år.
Visstnok kommer det en helt ny julekalender i 2016 som heter Snøfall. Jeg ser fram til det, for jeg kan ikke fordra disse rødnissene og blånissene.

Ikke jeg heller. Jeg syns ikke noe om voksne som spiller barn.

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Hvis det er flere som henger her og som ikke har bestilt julekort enda så kan jeg jo tipse om Unicefs julekortaksjon. Støtt en god sak i samme slengen!

Vi kjøper alltid deres kort og limer inn det aktuelle julebildet vårt.

Jeg har kjøpt en bok som heter Verdens fineste julefortellinger, som inneholder 17 historier knyttet til jul. Her finner du Dickens, Truman Capote,Tolstoj, Barbra Ring, Elsa Beskow, Selma Lagerlöf, Tove Jansson og Juleevangeliet, blant annet. Jeg gleder meg til å lese den med Hiawata!
https://www.ark.no/ark/boker/Bull-Gu...5#.VGUfOoi5SrU Den er på salg nå!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:36   #586
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Den boken var fin, tror nok storebror ville sette pris på den. Synd det ikke er 24 fortellinger, hadde blitt en fin julekalender.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:44   #587
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.574
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Den boken var fin, tror nok storebror ville sette pris på den. Synd det ikke er 24 fortellinger, hadde blitt en fin julekalender.

For et par år siden kjøpte jeg en bok av Jostein Gaarder som heter Julemysteriet. Anbefales! Vi leste den som adventsbok og skal gjøre det i år igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:52   #588
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Den skal jeg sjekke også millact. Vi har en En Julefortelling som julekalender, men den har ikke blitt tatt i bruk ennå. En liten bok for hver dag. Den er fin, men hver bok er veldig kort, og det er sannsynligvis bare storebror som er i stand til å holde en historie i hodet i så mange dager.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 06:07   #589
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

I dag lå julekortene i postkassen. Kjempefine.

I motsetning til mine. Kortene ble alt for blasse og lyse i forhold til det jeg hadde bestilt, så da bestilte jeg nye hos et annet firma.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 06:10   #590
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har kjøpt en bok som heter Verdens fineste julefortellinger, som inneholder 17 historier knyttet til jul. Her finner du Dickens, Truman Capote,Tolstoj, Barbra Ring, Elsa Beskow, Selma Lagerlöf, Tove Jansson og Juleevangeliet, blant annet. Jeg gleder meg til å lese den med Hiawata!
https://www.ark.no/ark/boker/Bull-Gu...5#.VGUfOoi5SrU Den er på salg nå!

Takk for tips! Boka er bestilt og hentes i butikk senere i dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 07:43   #591
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

I motsetning til mine. Kortene ble alt for blasse og lyse i forhold til det jeg hadde bestilt, så da bestilte jeg nye hos et annet firma.

Æsj, det er kjipt. Sånt ville jeg klaget på. Man bør jo kunne forvente en viss kvalitet, selv på julekort.
Jeg kan i allefall varmt anbefale optimalprint.no. Mange forskjellige kort å velge mellom, levering på få dager og kortene har alltid blitt fine.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 07:59   #592
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Den boken var fin, tror nok storebror ville sette pris på den. Synd det ikke er 24 fortellinger, hadde blitt en fin julekalender.

Jeg vil heller ha kvalitet framfor kvantitet. Endel av disse er altfor lange til å lese på en kveld, men tenker at å lese fra denne allikevel skal være i opplevelseskalenderen innimellom. Her får han jo høre noen virkelige klassikere.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Takk for tips! Boka er bestilt og hentes i butikk senere i dag.

Jeg leste litt i går kveld, og gleder meg til å lese dem med Hiawata! Noen har jeg lest før, andre ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:24   #593
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil heller ha kvalitet framfor kvantitet.


Ja, jeg er enig i det altså. Jeg bare tenkte det var mulig å kombinere. Vi skal handle litt i morgen, så jeg skal ta Klikk & Hent før vi drar. Jeg ser fram til koselige førjulskvelder med denne.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:35   #594
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.882
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi har bestilt den her, gleder meg til å lese den.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:37   #595
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.882
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke jeg heller. Jeg syns ikke noe om voksne som spiller barn.


Vi kjøper alltid deres kort og limer inn det aktuelle julebildet vårt.

Jeg har kjøpt en bok som heter Verdens fineste julefortellinger, som inneholder 17 historier knyttet til jul. Her finner du Dickens, Truman Capote,Tolstoj, Barbra Ring, Elsa Beskow, Selma Lagerlöf, Tove Jansson og Juleevangeliet, blant annet. Jeg gleder meg til å lese den med Hiawata!
https://www.ark.no/ark/boker/Bull-Gu...5#.VGUfOoi5SrU Den er på salg nå!

Den så fin ut.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:40   #596
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, jeg er enig i det altså. Jeg bare tenkte det var mulig å kombinere. Vi skal handle litt i morgen, så jeg skal ta Klikk & Hent før vi drar. Jeg ser fram til koselige førjulskvelder med denne.

Jada, ser den. Men jeg falt sånn for at de ikke hadde gått for "Disneyversjonen" og kuttet ned og vennliggjort, men latt klassikerne stå. Jeg er jo veldig glad i Truma Capote (han som skrev Breakfast at Tiffany's) for eksempel, og jeg gleder meg til å lese hele Nøtteknekkeren sammen med Hiawata.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:45   #597
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

I år blir vi alene om det meste i jula, og det er både greit og litt mer stress. Men det skal nok gå bra. Det var jo det vanlige tidligere. Jeg må få vasket rundt kjøkkenet. Det er ikke gjort på et år, og til jul vil jeg ta det. Når det er gjort, er det bare litt vask og rydding ellers som må til. 4 x 2,20 gardiner må strykes og komme opp i stua. Det er gørr kjedelig, men det blir så koselig. Så det klarer vi, når vi bare hiver oss rundt. Da skal vi får ryddet et par skap også, og hive ut alt skrappel som hoper seg opp.

Baking skal eldstemor ta mye av. Hun har fått lov til å lage syv slag som "i gamle dager" og har laget seg en liste over hva hun vil lage, så da må hun bare ordne. Hun elsker å bake, og får i stor grad utfolde seg som hun vil. Jeg skal bake kransekake for første gang, og skal ta det når mamma besøker oss i slutten av måneden, så får jeg litt bistand.

Ellers starter vel julegavehandling i morgen. Vi har mange som skal sendes til, og prøver å få det avgårde tidlig. Har tidligere brent oss på at det ikke kom fram før over nyttår, da det ble liggende på vent på helligdager.

I disse pakkene skal også bursdagsgave til pappa og svigermor ligge. De ønsker seg alltid kalendere med bilder av ungene, så da må det ordnes. Julekort vurderer jeg å skippe en del av, og kanskje bare sende til de som ikke har Facebook. De andre ser oss jo uansett der, så jeg kan heller lage et digitalt kort og legge ut der til jul.

Vi kjøper kalendere til ungene, men jeg kjøper 4 x 3 gaver som jeg henger på den broderte kalenderen hver søndag i advent. Det er overkommelig.

Også lagde vi en liste i går med danseøvinger, juleforestillinger, skoleavslutninger, julebord, seminar og alt som vi må delta på. Det blir mye styr, og jeg blir litt stressa med så mye på programmet, men det går nok bra. Det gjør gjerne det. Og mye av det vi skal ordne hjemme blir nok utsatt til 20.-21. desember, når alt det andre er overstått.

Ellers blir det teater i slutten av november, og vi pleier å ta en kinotur hele familien (eller deler oss i to) i jula. Få litt julestemning der også.


Sist redigert av Dronningen : 14-11-14 kl 09:57.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:52   #598
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Baking skal eldstemor ta mye av. Hun har fått lov til å lage syv slag som i gamle dager, så da må hun bare ordne. Hun elsker å bake, og får i stor grad ordne det hun vil.


Sånn var det hos oss også. Mamma liker å bake, men hun lot meg styre det fordi jeg ville. Jeg begynte tidlig å ta over det meste av julebaksten hjemme og har gjort det hver gang vi har feiret jul hjemme hos Mamma. Selv da jeg var student lot Mamma all julebakst vente til jeg kom hjem på juleferie, fordi hun visste jeg hadde lyst til å gjøre det, og da bakte jeg alle julekakene på to dager.

Jeg ser fram til pepperkakebaking med guttene.


Her blir det teater i slutten av november også. Mannen skal ta med guttene på Jul i Blåfjell (jeg kan som sagt styre min begeistring for blånissene, og noen må være hjemme med lillesøster uansett). Jeg ser fram til lillesøster blir så stor at det kan bli en skikkelig familietradisjon hver jul. I fjor var det bare storebror som fikk gå på teater før jul, da var det Ronja Røverdatter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:57   #599
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

For et par år siden kjøpte jeg en bok av Jostein Gaarder som heter Julemysteriet. Anbefales! Vi leste den som adventsbok og skal gjøre det i år igjen.

Den har vi også, og blir kalenderen til minsten.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 10:03   #600
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Sånn var det hos oss også. Mamma liker å bake, men hun lot meg styre det fordi jeg ville. Jeg begynte tidlig å ta over det meste av julebaksten hjemme og har gjort det hver gang vi har feiret jul hjemme hos Mamma. Selv da jeg var student lot Mamma all julebakst vente til jeg kom hjem på juleferie, fordi hun visste jeg hadde lyst til å gjøre det, og da bakte jeg alle julekakene på to dager.


Ja det er jo bare å la dem få slippe til. Hun har elsket alt sånt fra hun var liten, og det er morsomt å se at selv om jeg ikke er overgira på kjøkkenet, så behøver ikke det å smitte over videre. Jeg lar henne få ordne alt det hun kan selv, men er gjerne i nærheten slik at hun kan spørre ved behov. Men jeg blander meg ikke opp i ting. Hun må få finne ut av ting litt selv også, og hun misliker sterkt unødvendig innblanding. Hun liker også å lage middag, dekke bord, og ha alt å stell, så noe handler også om personlighet og interesse. Så her må jeg bare outsource det jeg kan.

Jeg har forresten fått laget henne en bakebok i julegave. Det er en fotobok med bilder samlet fra hun var liten til nå i høst, der hun står i bakinga. Men boken inneholder også alle hennes favorittoppskrifter (som ellers er på diverse ark eller på nettet), samt en del oppskrifter fra Mo der jeg kommer fra, og oppskrifter fra gammeltante, oldemor, farmor og mormor. Så har hun sin egen versjon av alt dette, krydret med bilder fra baking opp gjennom tidene.


Sist redigert av Dronningen : 14-11-14 kl 10:09.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no