|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei, aldri. Føler jeg trenger meg på om jeg ikke har gjort en avtale i forkant. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ja det gjør vi ofte. Og vi får både titt og ofte uanmeldt besøk hit.Det er da bare koselig.
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Her skjønner jeg ikke helt logikken. Man går vel uansett ikke på besøk til folk man ikke kjenner? Og så biter jeg meg jo merke i at man blir betegnet som lite gjestfri fordi man ønsker å få beskjed før noen dundrer inn døra. Jajjamennsann.
|
|
|
#5 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ringer dere ikke på hos fremmede altså?
|
|
|
#6 |
|
saftig
|
Man kan jo bli like godt kjent om man sender en sms og avtaler et besøk, fremfor å bare gå og ringe på? Hva mener du egentlig?
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Men jeg ser liksom ikke helt at det skal spille så mye rolle om man sender en SMS for å spørre om folk er hjemme eller om man bare drar av gårde og banker på døren? (Med mindre man ikke har telefonnummeret, såklart, det kan jo tenkes.)
|
|
|
#8 |
|
søt
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Gasser er jo utrolig mye spenstigere enn tasser.
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei aldri, ikke engang til min mor.
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ja, men bare til gode venner som jeg vet syns det er koselig, foreldrene mine og bestemor. Det er ikke så ofte, siden jeg er alene med ungene man-fre, men det skjer. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ja det har skjedd, men stort sett hos mine foreldre og svigers. De har det uansett alltid pent og rent og noe å by på |
|
|
|
|
|
#15 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei, jeg ringer alltid først.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Kun til mamma siden eg har inntrykket av at da ikkje er så populært med spontanbesøk. Eg sjølv synest da er heilt topp om da plutselig står folk på trappa, men då går eg ut i fra at dei ikkje forventer eit strøkent hus og 4 retters servering.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ikke nå lenger. Jeg har forstått at andre synes det er "upassende" eller ubehagelig og jeg har forstått at folk ikke sier i fra hvis det faktisk ikke passer. Før - da jeg kunne dukke opp uanmeldt, spurte jeg alltid om det passet og forventet faktisk et ærlig svar. Det var skikkelig ubehagelig å oppdage at folk ikke svarte ærlig. Derfor sender jeg alltid sms først. Jeg blir selv veldig glad av uanmeldt besøk. Det er noe herlig uformelt over det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg tenker ofte at uanmeldte besøk er et fenomen fra en tid da det ikke gikk an å kontakte hverandre for å høre at det var greit. Det sa hvertfall bestemoren min en gang, de måtte enten ha avtalt forrige gang de møttes, og det var av mange årsaker litt styrete eller så måtte det bli å besøke uanmeldt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Veldig sjelden, men det er ikke fordi jeg synes det er ufint eller uhyggelig. Jeg gjør det ikke fordi hverdagen er travel, og fordi folk her sørpå er noe mer tight enn det jeg er vant til nordfra.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Eg forventer ikkje servering om eg kommer på ein halv times varsel heller eg, muligens er eg enkel slik. Ein kopp kaffi er egentlig alt eg trenger. Kanskje derfor eg er så dårlig til å servera gjestene mine og.
|
![]() |
|
|