Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mimre 1970-tallet

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-07, 19:08   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er født i 1969.

Av 70-tallet husker jeg at jeg ble tante til ei lita jente i 1974,
og dette syntes jeg var så pinlig - for tanter var gamle damer, de og ikke 4-årige jenter...

Jeg er født i 1971 og ble også tante i 1974........
(og ble det igjen i 75)
Om de våget seg til å kalle meg tante når de ble litt større så kløyp jeg de så hardt jeg kunne, så det var ikke mange gangene de gjorde det gitt.

Colargol var favoritten, men husker den med tegnspråk også.
Lekestova er også en serie jg husker.
Jeg så veldig mye på svensk barnetv for vi hadde hytte på Magnor, av samme grunn snakket jeg også svensk når jeg var liten.
(vi var jo på hytta hver helg)
Husker godt jeg var livredd for elg hver gang vi var der, men kan ikke huske at jeg så elg der noen gang da.....

Abba var min store favoritt hele 70 tallet, men har også søstre som er 14 og 16 år eldre en meg. Fikk alle kassettene av de og stod etter hva de sier og sang med deo som mikrofon. (og en totalt menglende sangstemme)
I begynnelsen av 70 tallet var Antia Hegerland favoritten da, og jeg hadde en LP med barnesanger av henne. Favorittsangen var: Å var jeg en fugl.. (med vinger og fjær. Jeg fløy over havet, der pappa'n min er)
Igjen imponerte jeg søstrene mine med min sang (de virkelig hatet at jeg sang for jeg sang så jævlig at det selvsagt måtte bli tatt frem i bryllupet vårt)
En annen favoritt sang var Barn av regnbuen.

Husker også veldig godt at jeg ble operert for skjeling. PÅ Vår Frues hospital med nonner som sykepleiere. Første operasjonen var mislykket så jeg måtte inn igjen og husker odt jeg løp i korridoren med en nonne etter meg fordi jeg ikke var særlig lysten på likeglad sprøyte.
Narkosen var eter og jeg sovnet når jeg kom til 15, men husker ikke om jeg kunne telle så langt (jeg var 4 år)

Klærne mine var i stor grad hjemmesydd, mamma hadde jobbet som syerske så klærne passet de. Men for noen farvesammensetninger :grøss:

Gammel 12-02-07, 17:17   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Den første campingvogna vår var fra 1975. Hyller og bord var knall rosa, og putene orange/røde. Jeg tok nytt trekk på hele vogna.

Gammel 12-02-07, 22:07   #3
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ble født

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 17:48   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

70-tallet? :fniser juvenilt:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 01:29   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Soverommet mitt ble pusset opp a mamma og pappa på slutten av 70 tallet og har samme tapet fortsatt..........(de hadde soverommet den gangen og jeg har huset nå)

Gammel 11-09-09, 02:40   #6
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Puslingen, Fleksnes og Pompel og Pilt skremte vettet av meg!

Jeg er 73-modell og husker best møblene, tapetene, gardinene og vegg-til-vegg-teppene våre. Et salig sammensurium i oransje, brunt og gult.
Gul mazda hadde vi, selvfølgelig uten seler. Jeg husker mamma lå og åla seg på gulvet for å komme inn i de trange buksene sine, selv gikk jeg mest i cordfløyel med drøy sleng og høyhalsa acrylgensere, det smalt og gnistra rundt meg der jeg gikk med håret rett til vers av statiske grunner.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 09:53   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er født i -71 og husker mye av det samme som Amelie. Vi dro ikke på camping da.

Jeg hadde Colargol-tapet ganske lenge.

Og nå så jeg at jeg hadde svart rett over her tidligere :teflonhjerne:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:00   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er født i -77 og husker ikke så mye av selve 70-tallet. Noe av det jeg husker var at jeg alltid hadde lue med stor dusk, uansett hvilken lue det var hadde den alltid stor dusk og knyting. Min mor hadde kjempestore briller som ble mørke i solen. Sekken jeg brukte i barnehagen var rød med hvite skinnremmer. Mormor og de hadde en grønn Datsun stasjonsvogn som fikk plass til ALT. Vi kjørte alltid på ferie i den, og det var utrolig hva den rommet. Min første sykkel ble forøvrig omlakkert av min morfar i denne vakre grønnfargen.

Gammel 11-09-09, 19:01   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg irriterte med over at de så sjelden åpnet det ovale vinduet på barnetv. Jeg klarte å løpe fra sofaen til do, tisse, og tilbake på 10 sekunder (det var jo klokke på tv før barnetv) og jeg spydde i nakken til farmor som satt framme i bobla vi kjørte i fra ovss og hjem etter et kakeselskap. Og har man kjørt fra Voss til Hardanger vet man at den veien ikke akkurat er bein...

Gammel 11-09-09, 21:04   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

70- tallet. Mammas lilla hjemmesydde ballongbukser og kjoler, med blomsterapplikasjoner på, er jo et minne. Mammas hjemmemalte lilla boble (bil) likeså.

Ellers var det mye slengbukser, visesang, Geir Lystrup, Abba, og byggeplass (vi bygget hus i 77) som jeg fornemmer. Jeg kan også kjenne lukten av de plommerøde skaisetene i Renaultens bakseter en varm sommerdag.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 11:37   #11
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Mathis - barne-TV for voksne
Broren min hadde Apache-sykkel. Det var det helt store, husker jeg.

Gammel 21-09-09, 12:00   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Da må den ha gått i reprise, for jeg så den på¨70- tallet. På 80- tallet var jeg mye mer interessert i å spille i korps og å fly etter gutter enn å se på barneTV

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 12:12   #13
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

psst - gnuri: dette er 70-tallstråden.

Jeg husker også denne karen:

Vi pleide å pante flasker, og dra ned på kiosken og kjøpe Kojak-kjærlighet.

Gammel 21-09-09, 12:14   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jepp- vet det, men det var en som sa at Pernille og mr. Nelson gikk på 80-tallet....

Husker forøvrig Kojak godt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 14:25   #15
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Den husker jeg. Og ettersom jeg er ganske så ung, , så må den vel ha vært på 80-tallet?

Pernille og Mr. Nelson gikk i reprise på sent åttitall, tidlig nittitall. Det er nemlig barne-TV min eldste husker, og han er født i 1987.

Gammel 21-09-09, 21:24   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Pernille og Mr. Nelson gikk i reprise på sent åttitall, tidlig nittitall. Det er nemlig barne-TV min eldste husker, og han er født i 1987.

Det ble også vist på NRK ifjor.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 17:57   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født i 1971 og husker veldig godt Colargol. Han var favoritten min. Ellers husker jeg ikke så mye egentlig. I allefall ikke fra første halvdel. Begynte på skolen i 78.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 02:07   #18
toddy
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2016
toddy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er født i 1971 og husker veldig godt Colargol. Han var favoritten min. Ellers husker jeg ikke så mye egentlig. I allefall ikke fra første halvdel. Begynte på skolen i 78.

Ja Coralgol var artig, han husker jeg og Sjonkel Rolf er født i 73 og bynte i 1980 på skolen. Tror jeg var den siste som fikk 501 gikk i bredstripete cordfløyelsbukser husker at jeeg syntes at de som var smalstripet lagde sånn teit lyd. Ellers var det Apache sykkel som jeg hadde arvet. Tror vi arvet mye mer før klær og ting som ski og sykkler. Husker jeg arvet ei rød bukse fra søskenbarnet mitt cord det og og fant ett bilde av meg i den, hadde ikke blitt i dag

toddy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 02:16   #19
Kallisti
Apfel der Zwietracht

Kallisti sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Hoola Bandoola band og Nationalteartern. Min mor spilte og sang Bob Dylan. Jeg stakk av fra barnehagen i 1979 med to andre barn. Vi skulle ta 1-bussen til Australia, for der hadde jeg vært.

Gammel 30-09-09, 09:35   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kine i sandkassa var ikke Vibeke, hun var trønder. Det var vel hun som tok på seg eventyrbriller og fikk besøk av Stian med sekken. Ellers husker jeg en Birgitte- Strøm-dukke som het nesten "Viola da gamba" - altså, navnet var et ordspill på det. Fiola? H*n fikk dirigere et stort symfoniorkester. Den var i s-h, så jeg tror det må ha vært en rerun fra 60-tallet. Ikke for det, vi hadde s-h-TV til 1980.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.