|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hadde du en trygg oppvekst? | |||
| Ja, hele tiden |
|
132 | 63,77% |
| Nei, hele tiden |
|
11 | 5,31% |
| Ikke hele tiden, den var mer trygg enn utrygg |
|
45 | 21,74% |
| Ikke hele tiden, den var mer utrygg enn trygg |
|
19 | 9,18% |
| Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Metallica!!
|
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Nei.
|
|
|
#43 |
|
Helt vanlig
|
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Her var det mange sterke opplevelser. Selv hadde jeg det helt fint, det var nok en ting eller to jeg gjerne kunne sett annerledes men i det store og det hele var det veldig greit.
|
|
|
#45 |
|
Fabelaktig
|
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Tja, jeg har hatt en forholdsvis trygg oppvekst. Det har vært ting som har skjedd i barndommen min som har gjort at jeg tidvis har gått med en klump i magen.
|
|
|
#46 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Jeg har hatt en trygg og god barndom. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Den var trygg på den måten at vi hadde det greit økonomisk, bodde på samme sted hele tiden, osv, men jeg var mye utrygg som barn likevel.
|
|
|
|
#48 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Jeg hadde en bestemor og en bestefar som var fantastiske omsorgspersoner, en periode da jeg bodde hos dem og en tid vi bodde i nærheten var det ikke så verst å være barn. Foreldrene mine gjorde mye som jeg synes er fælt, men noen ganger var det ganske bra.
|
|
|
#49 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Vel, jeg minnes ikke min oppvekst som en jeg satte pris på. Bodde hos min far og besteforeldre. ( Vi hadde en leilighet over deres, men med felles kjøkken og bad så vi bodde vel alle sammen på en måte). Min far var aldri til stede for meg, stilte aldri opp, han kunne gjerne sitte til langt på natt å feste alene på stua selv om vi (jeg og min bror) lå og sov rett ved siden av. Min bestemor var også i perioder veldig stygg, kalte meg for det ene og det andre, kastet mine venner på dør og mye rart. Jeg var nok en anelse umulig som tenåring, men tror heller det var et resultat av oppveksten enn at de var slik mot meg fordi jeg var umulig. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
~~~~~~~
|
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Jeg kjenner jeg blir fryktelig trist når jeg leser hva mange av dere har opplevd, både i denne tråden og i den andre. Jeg håper av hele mitt hjerte at dere idag lever i gode og trygge omgivelser, og har fått hjelp til å fordøye de smertene som har blitt påført dere som barn.
|
|
|
#51 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, jeg har hatt en trygg og fin oppvekst, og det til tross for mange år med et meget trøblete forhold til min far.
|
|
|
#52 |
|
ctrl+z
|
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Jeg hadde en trygg oppvekst i form av at jeg visste at jeg hadde en varm seng å sove i, mat på bordet og foreldre som var glad i meg. Usikkerheten lå i at mamma og pappa aldri la skjul på at de kun var gift fordi de ikke ville at jeg skulle bli skilsmissebarn, så følelsesmessig var det lite trygghet å spore.
|
|
|
#53 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Både og tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja. Jeg ble mye mobbet på skolen, og hadde det ikke bra der frem til jeg begynte på vgs, men hjemme var alltid en trygg havn. |
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Jeg kjenner at denne tråden gjør meg uvel, alle undertrykte føleleser kommer opp igjen. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Nei, overhodet ikke. Jeg hadde en mareritt-barndom og nå som jeg har barn selv og ser hva jeg gikk gjennom på den alderen, ramler jeg helt sammen.
|
|
|
#57 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Nei, oppveksten min var langt fra trygg og vold, psykisk terror hang over meg hele tiden fra de voksne. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Hadde en veldig trygg behagelig oppvekst.
|
|
|
#60 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, jeg opplevde den som veldig trygg og samtidig veldig fri. Det var sjelden at noen voksne aktiviserte eller lekte med oss, vi levde vårt liv utendørs, de levde sitt på sin voksenarena. Voksne blandet seg lite, men de hadde et visst overblikk likevel. Kravene var få, men krystallklare og selvstendighet ble tatt for gitt. Jeg gikk alene til barnehagen første dagen, og alle besøk hos skoletannlege, skolelege, heslesøster etc. ble enten foretatt på samlebånd som ved vaksninasjon og veiing & måling eller to og to barn sammen. Husker min mor ble ganske snurt da helsesøster sendte med lapp hjem med en noe kvass beskjed om å gi meg fløte. |
|
|
|
![]() |
|
|