|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?
Mitt inntrykk er at det ikke er noe logikk i at om man snuser/røyker selv, så er det slik at man samtidig synes at normer og regler rundt dette skal være vide og liberale.
|
|
|
#42 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg er gift med snuser og kjenner at snus lukter. Jeg synes det er en uting med snus i barnehagen, på møter og andre steder der man er tvunget til å være profesjonelt sosial (i jobbsammenheng). Med andre ord kan folk snuse så mye de vil på sitt eget kontor og i uformelle, interne møter, men når man skal møte andre er det en uting. Det inkluderer barn og deres foreldre. Dessuten er det usunt, og bør unngås blant voksne som har betalt for å være rollemodeller. Det er en jobb de har valgt selv. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Hva er egentlig problemet? Jeg liker ikke at noen snuser rundt meg, hverken i barnehagen, på skolen eller ellers, men det er fordi jeg misliker lukten sterkt (jeg syns ikke det ser fint ut heller, men mistenker at det er lukten som gjør det også), og ikke fordi jeg tror det er særlig skadelig hverken for meg eller barna – ikke tror jeg det er veldig skadelig for den som snuser heller for den saks skyld. Personlig vil jeg heller at folk skal røyke rundt meg enn å bruke snus eller parfyme, men hva jeg liker syns jeg ikke er så veldig relevant. Er det noe som tilsier at barn som ser barnehageansatte snuse har økt risko for å bruke stimulerende stoffer selv? Hvis det ikke er greit med snus, er det greit om de ansatte tygger tyggegummi eller drikker kaffe så barna ser det? |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?For meg har det litt med det at de som jobber med barn i barnehage også er rollemodeller. Når det er forholdsvis unge jenter som jeg har inntrykk av er ganske populære i barnehagen, og de snuser, så synes jeg ikke det er en ok ting. Jeg er ganske sikker på at snusing er mer skadelig enn å tygge tyggis liksom. Og det har noe om hvilke signaler man gir når man er på jobb.
|
|
|
#45 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Dette har ikke jeg reflektert over tidlige må jeg innrømme, men så har jeg heller aldri sett noen barnehageansatte snuse. De gjorde ikke det i barnehagen ungene gikk i, men de røkte og jeg var kjapp om å gi beskjed om at jeg ville de skulle røyke ute av synet for barna - det føyet de seg etter med én gang. I den nye er vi jo fortsatt nye, men jeg har så langt ikke lagt merke til dette og vet ikke om jeg ville tenkt så veldig mye rundt det heller. Men jeg synes jo at slikt kan holde seg til pauser og ikke er noe barna skal trenge å se, så ja - det beste er om de er gode rollemodeller og lar snusen være forbeholdt evt. pauser.
|
|
|
#46 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Nei, jeg synes ikke det er ok. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Fabelaktig
|
Enig!
|
|
|
#49 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Greit at de snuser i pausene sine, men ikke greit sammen med barna. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
ctrl+z
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Legger man merke til at noen snuser, altså? Jeg har en mann som gjør det og jeg aner ikke når han har en "bleie" i kjeften eller ikke. Jeg ser ikke noe problem i at barnehageansatte bruker det i arbeidstiden.
Det lukter ikke av porsjonssnus.
|
|
|
#51 |
|
Erfaren nok
|
Ikke noe problem å se snusleppa her når vi henter nei.
|
|
|
#53 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg hadde ikke likt det, både på grunn av lukta og fordi de ansatte i barnehagen bør være gode rollemodeller. Snus lukter skrekkelig, jeg har måttet gå fra kino flere ganger fordi det sitter en snuser i nærheten. Jeg synes porsjonssnus lukter også, selv om det muligens er litt mindre.
|
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?-løs snus lukter og synes, en liten bleie snus, tja- bedre en at de står fem meter fra barne hagen og røyker og virkelig lukter lik etterpå.
|
|
|
#55 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Men det må være litt enten eller tenker jeg. Sånn enten er snus ok, eller ikke. Det blir jo litt smårart å si at posjonssnus er ok, men ikke annet.
|
|
|
#56 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes forøvrig ikke det er særlig sjarmerende om folk som jobber i butikk, på kafé etc har snus heller jeg da.
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Hva de gjør på pauserommet hadde ikke kunnet interessere meg mindre, men at de snuser sammen med barna hadde jeg ikke likt. Da signaliserer de egentlig at snus er greit, og det er det i k k e. |
|
|
|
#58 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#60 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Men det er vel sånn at det er ganske usannsynlig at snus ikke er helseskadelig, eller?
|
![]() |
|
|