Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du ta ferie i løpet av skolens sommerferie?
Ja, men vanligvis ikke mer enn én uke i løpet av barnas sommerferie. 3 1,66%
Ja, men vanligvis ikke mer enn to uker i løpet av barnas sommerferie. 11 6,08%
Ja, jeg kan vanligvis ta tre uker eller mer i løpet av barnas sommerferie. 163 90,06%
Nei, jeg kan vanligvis ikke ta ut noe ferie i løpet av barnas sommerferie. 3 1,66%
Dustepoll/Jeg har ikke ferie/Jeg vil helst ikke ha ferie med ungene 1 0,55%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 17:53   #41
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

Jepp. Kan, vil og må. Jeg er lærer.

Mannen min tar vanligvis tre - fire uker ferie i løpet av sommeren, men ikke alltid i strekk. Ikke at ferie nødvendigvis betyr at han har fri, han gjør enkelte arbeidsoppgaver hjemmefra ved behov. Blir det mye får han ta igjen fridager siden.

Gammel 23-08-10, 18:04   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja - jeg er pålagt å ta tre uker ferie i juli - enten de tre første, eller de tre siste.

(Noe som irriterer vettet av meg, for jeg trives best med å ha ferie i august. Glem det når man jobber i barnehage. )

Gammel 23-08-10, 18:08   #43
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan stort sett ta 3 uker ferie når de har sommerferie, men litt knotete innimellom.
Vi er så heldig at Tollvesnet har en innleveringsfrist på tollregnskap 20. juli.....
(hva de tenkte på når de satt den datoen skulle jeg gjerne likt å vite)
Når to skal ha ferie og må tilpasse seg den datoen (med jobben som må gjøres før fristen også) så kan vi slite litt med å klare 3 uker sammenhengende.

Gammel 23-08-10, 18:32   #44
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan det. Mannen kan det ikke. Dermed blir alle felles familieferier lagt til skoletida og begrenset så mye som mulig.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 19:28   #45
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ferie når jeg vil - men aller helst i fellesferien, i og med at de jeg har ansvar for tar ferie da.

Gammel 23-08-10, 19:29   #46
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Et vanlig år har vi først 1 uke ferie sammen alle sammen, så har mannen to uker hjemme med ungene mens jeg jobber, så har jeg to uker med ungene til slutt.

Gammel 23-08-10, 19:36   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og i og med at det så tydelig ikke akkurat er et utpreget problem at arbeidstakere ikke kan ta ferie i barnas sommerferie, synes jeg det er i overkant sært at det er et så stort problem at folk tar ut barna fra skolen. Da er det jo jaggu bare billige sydenferier som er greia. Og det skal ødelegge for oss som faktisk må? Hmpf.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 19:36   #48
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er lærer, og har fri det meste av ungenes ferie. For å ha grei nok kontroll jobber jeg som regel 2-3 dager etter at barna har fått fri, og så må jeg ha 3-4 jobbedager + evt. planleggingsdager før skolen starter opp igjen om høsten.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 19:39   #49
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 19:40   #50
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg det kan jeg. Tar som regel 3 uker i juli.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:14   #51
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Er lærar så eg har ferie nesten like lenge som ungane.

Gammel 23-08-10, 20:35   #52
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg står nok ganske fritt til når jeg vil ha ferie. Nå har ikke vi skoleunger, men sambo vil vel klare 2-3 toukers fri i løpet av en skolesommerferie så sant de ikke forandrer turnus da

Gammel 23-08-10, 21:24   #53
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:31   #54
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan og kan. Jeg må strengt tatt ta meg fri i 3 uker.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 22:11   #55
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan jo ta hele ferien om sommeren, men nå som begge er på skole, så må jeg spare igjen til høstferie, jul og påske. Så da blir det 3 uker hver på sommeren, og 2 av de er sammen. Helt greit!!

Gammel 23-08-10, 22:13   #56
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg er lærer.

Gammel 23-08-10, 22:14   #57
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

To uker.

Gammel 23-08-10, 22:22   #58
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, både mannen min og jeg får ta ferien vår i samme periode som skolebarna har skolefri.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 22:57   #59
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Ja det kan jeg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:00   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, har 4 uker sommerferie, og også fri hele julen og påsken både jeg og mannen, så vi har det ganske greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.