Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvit kjole i bryllup?!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 15:22   #41
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit kjole i bryllup?!

Dama var uansett sær. Det er viktigere at folk kommer enn hva de har på seg vel? Hvis ikke skjønner jeg ingenting.

Gammel 20-08-10, 15:39   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

SF: dama var sær, ja. I mitt bryllup ragerte jeg egentlig mer på de som kom veldig hverdagslig kledd (skjønt, jeg skjønner jo at noen ikke er pynte-typer), enn hun som kom i champagne-farget tyll-sak. Alternativet ditt hadde kanskje vært å komme i bukse, men sånn jeg ser det var nok hvit kjole en bedre løsning. Man signaliserer noe om at man synes dagen er viktig, ved å pynte seg, sånn jeg oppfatter det.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:42   #43
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er sånn du sier Teo. Nå (noen år etter) ser jeg helt klart at denne damen nok aldri i livet hadde klart å si at jeg skulle droppet å komme om det så sto om livet. Dermed burde jeg heller hatt vett på å avslå innbydelsen deres.

Men jeg holdt en nydelig tale for dem da.

Jeg ville heller ønsket at folk skulle kommet i bryllupet mitt enn at de skal holde seg hjemme i den hvite kjolen. Jeg synes hun var sær, og veldig, veldig uhøflig som lot seg merke med at det i ettertid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:51   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det kommer helt an på kjolen også jeg da.

Så; bilde?!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:56   #45
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvit kjole i bryllup er no-no!

Jeg hadde dog en kjole med hvit bunnfarge i bryllup i sommer; men jeg tror det hvite druknet i det sorte og rosa blomstermønsteret + at det overhodet ikke var noen brudekjolefasong på den. Har i hvert fall ikke hørt noen negative kommentarer på den, tvert imot.

Et annet bryllup jeg var i dukket folk opp i de utroligste kreasjoner; singlett og tights, trauste Eccosandaler med hvite strømper i mm...

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:59   #46
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært i to bryllup i sommer, der det var en par-tre stykker som hadde hvite kjoler faktisk. Det var ingen som reagerte nevneverdig på det, men det at jeg hadde på rød kjole derimot.

Gammel 20-08-10, 16:00   #47
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rød er ikke lov det heller altså? Det visste jeg ikke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 16:01   #48
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Tror det symboliserer blod og død og sånn. Hvis man bryr seg om slikt.

Gammel 20-08-10, 16:05   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njanei, jeg tror det er mer fordi det blir sett på som en ganske sexy farge. Det oppfattes som litt provoserende mot bruden, sånn tradisjonelt sett.

Gammel 20-08-10, 16:07   #50
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Njanei, jeg tror det er mer fordi det blir sett på som en ganske sexy farge. Det oppfattes som litt provoserende mot bruden, sånn tradisjonelt sett.

Det tror jeg også. Ifølge enkelte (høyst usikre) kilder symboliserer den røde kjolen sågar at man har ligget med brudgommen. (Altså, jeg tror det er det som sies - må ikke forstås dithen at jeg synes det er fy-fy med rød kjole i bryllup. Jeg har brukt det selv (dog ikke i det bryllupet hvor jeg hadde ligget med brudgommen. ))

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 16:07   #51
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

De sa til meg at det betydde at jeg hadde hatt sex med brudgommen?

Gammel 20-08-10, 16:07   #52
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det hadde du jo?

Sist redigert av Karamell : 20-08-10 kl 16:18.
Gammel 20-08-10, 16:11   #53
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Åja. Så kjedelig. Kan vi ikke kombinere det? Rød kjole i bryllupet betyr at du er vampyr som har sex med brudgommen!

Gammel 20-08-10, 16:17   #54
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt to ulike forklaringer; den ene er at rødt er forbeholdt brudens mor. Den andre at rødt signaliserer at man har hatt sex med brudgommen.

Sammen utgjør de en ganske … ehh, interessant kombinasjon …

Gammel 20-08-10, 16:18   #55
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Men det hadde du jo? :Knegg:

Eh, nei? Hva er det du insinuerer?

Gammel 20-08-10, 16:20   #56
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg går for Teos kombinasjon, Agurke!

Gammel 20-08-10, 16:20   #57
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg lyst på sex, i rød kjole () i et bryllup.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 16:21   #58
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Fnis.

Gammel 20-08-10, 16:21   #59
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg fant dette:

Sitat:

Tradisjonelt het det også at ingen kvinner skulle være kledd i rødt eller svart, men denne regelen blir ofte ignorert. Hvorfor man ikke skal kle seg i rødt eller svart, strides de lærde om, men det er trolig knyttet til overtro og djevelskap. Svart er også tradisjonelt sorgens farge.

http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=12&nid=107

Gammel 20-08-10, 17:41   #60
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

De sa til meg at det betydde at jeg hadde hatt sex med brudgommen?

Pift, det heter seg visst at man ikke skal komme i bryllupp om man har hatt sex med bruden. ( og ikke er brudgommen)
Bare tull, de kom alle sammen

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.