|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?
Det var neppe oppvaskmaskinens skyld, for min forrige sånn børste brakk også midt på børstedelen, og den hadde ikke vært i maskinen. Tror heller på en svakhet i designet/materialet.
|
|
|
#43 |
|
nju nja njo
|
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Oppvaskbørsten vasker jeg i maskina ved behov. Tannbørstene skiftes når de er slitte, har aldri tenkt på å vaske dem på noen måte.
|
|
|
#44 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Oppvaskkosten går relativt ofte i maskina, dokosten står i klor og tannbørstene byttes ofte. Oppvasklutene får seg en omgang i klor de og, sure kluter er vemmelig |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Jepp, jeg hiver oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen innimellom. Skal innnrømme at svært lite blir vasket opp "for hånd" her i huset. Det meste går i maskinen.
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Eh, nei. Har aldri slått meg at jeg burde det engang. :sluske:
|
|
|
#47 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Blir vasket i oppvaskmaskina hver dag. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Kjøkkenkluten klores ikke, den byttes daglig.
|
|
|
#49 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Jeg har ikke oppvaskmaskin, så jeg kan selvsagt kjøpe en egen kost for å vaske kosten med, men nei, det kommer ikke til å skje. Bytter forholdsvis ofte. Men jeg har én børste til "klargjøring" av oppvasken og én som jeg vasker opp med, altså.
|
|
|
#50 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Ja, oppvaksbørsten går flere ganger i uka i oppvaskmaskinen. tannbørsten skyller jeg godt etter hver bruk, og bytter den ca en gang i måneden. Kjøkkenkluten byttes hver dag. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Vasker aldri oppvaskbørsten i maskina, men når jeg legger vaskefilla i klor, så havner som oftest børsten oppi der også.
|
|
|
#54 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Oppvaskbørsten går i oppvaskmaskinen støtt og stadig, og kastes når den ser sliten ut.
|
|
|
#55 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Putter den i oppvaskmaskinen jevnlig, samtig skifter vi den også ofte.
|
|
|
#56 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?oppvaskbørsten går ofte i oppvaskmaskinen. Tannbørste bytter vi ofte.
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det viktigste er å riste vannet godt ut av den når du skyller den etter tannpuss. Fukt samler jo bakterier. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
saftig
|
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Tannbørsten har jeg ikke kommet på å vaske i oppvaskmaskinen, men den skylles godt og ristes før jeg setter den vekk. Og så skiftes den endel ganger i året. Oppvaskbørstene (ja, jeg har to: En til grovrent og en til å vaske rent med) vaskes i maskinen flere ganger i uken. Kjøkkenkluten lever max to dager før den vaskes i vaskemaskinen. Vi bruker mest papir til hendene på kjøkkenet, men vi har et håndkle også. Det skiftes også flere ganger per uke.
In vino veritas Sist redigert av safran : 08-08-10 kl 23:56. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Vasker du oppvaskbørsten?Jeg bytter begge deler ganske ofte. Sikkert en gang pr måned. Det hender oppvaskkosten blir vasket i maskinen, men ikke ofte.
|
![]() |
|
|