|
|||||||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Jeg syntes ikke det er ille. Vi har sjokoladepålegg hjemme, men det blir somregel harskt før vi har klart å få tømt boksen. Vi er vel kanskje det man kan kalle "slække" på sukker - vi har alltid godis stående fremme - sjokoladepålegg tilgjengelig, men våre barn spiser fint lite av det. Jeg lever etter filosofien at det som er "forbudt" blir ofte veldig spennende - så når det først er tilgjengelig er det om og gjøre å få i seg mest mulig på kortest mulig tid, mens det som er en del av "hverdagen" er ikke fullt så spennende. Men jeg vet jo at ikke alle barn er like, men våre er ihvertfall "skrudd sammen" på den måten. De tar seg heller litt melon istedenfor å spise av twisten som står i en skål fremme hele tiden.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?
Det har jeg faktisk aldri opplevd.
|
|
|
#4 |
|
awesom
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Det hender vi kjøper det i helgene, mannen er en søtmons og han elsker nybakt brød med Nugatti. De får heller ikke bare spise Nugatti, vi har en regel på at de først spiser en skive med noe annet, så kan de ta seg en skive med Nugatti. Sånn summa sumarum så spiser de kanskje Nugatti en gang i måneden eller noe.
|
|
|
#5 |
|
Søt og rar
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Jeg har ikke sjekka.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Da storebrødrene var små hadde vi kanskje 2 nugattibokser i løpet av året. Den ble spist opp i løpet av få dager, og så var det ikke mer. Det var liksom mer en sjelden happening. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Peppy!
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Jeg er ikke særlig keen på å introdusere sjokoladepålegg til femåringen. Det er vanskelig nok å få i ham brødskiver med sunt pålegg uten at han vet at det finnes godtealternativer. Så hvor ille? Som saft til middagen omtrent? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Og nå kom jeg på at jeg faktisk har brukt nugatti bevisst et par-tre ganger for å få opp volumet på spisingen etter sykdomsperioder. Småspiste unger uten matlyst spiste plutselig mange brødskiver, og kom opp på et normalt nivå igjen på kortere tid enn det ellers ville tatt. Og de ble ikke avhengige. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Eg bor på Møre. Og dei eg snakke om er oppegåande, utdanna, kloke, reflekterte mennesker. Men altså ikkje østlendingar eller FP`arar.
|
|
|
|
#10 |
|
Søt og rar
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Litt sånn pinlig spørsmål egentlig, men "sjokoladepålegg",
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sjokade fantes i hvert fall da jeg var liten - dagmammaen min pleide å ha det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Sjokolade for meg er godteri og det synes jeg ikke trenger å forbindes med mat. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Nettopp. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Aner ikke hvor ille det er, men hverken mannen eller jeg har fått servert sjokoladepålegg hjemme og har aldri noensinne vurdert å kjøpe det til ungene. Sjokolade på skiven kjennes skikkelig surrealistisk ut.
|
|
|
#15 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Jeg er overrasket over hvor mange som mener at sjokoladepålegg er sjeldent. Her er det vanlig å ha det stående for de fleste i min omgangskrets, og når jentene mine er på overnatting/besøk/etc finnes ofte Nougattiboksen frem, bekjennes det skyldig fra foreldre når de kommer og leverer. Enkelte av de tynnere og mer småspiste elevene i klassen spiser Nougatti i hverdagen, og i grunnen forstår jeg foreldrene godt der. Man kommer vel til et punkt hvor man bare er takknemlig for å kunne ha noe på skiven som lokker barnet til å spise opp i hvert fall en skive til frokosten. Mine små har ingen problemer i matveien, for å si det mildt, derfor begrenser jeg uten problemer det til lørdagsfrokosten.
|
|
|
|
#17 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Sjokoladepålegg er så vondt, at det skjønner jeg ikke at noen spiser. Men ungenen kan spise det litt i perioder. Den air saken.
|
|
|
#18 |
|
Metallica!!
|
Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?Jeg får av og til lyst på Hapå, men det holder med en skive eller to og så står resten av glasset i kjøleskapet til det har gått ut på dato eller blitt knallhardt. Jeg spiser en del peanøttsmør og har latt Lille smake, men hun foretrekker skiven sin med skinkeost, majones og servelat.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
...peanøttsmør er da ikke spesiellt sukkerholdig pålegg.
|
![]() |
|
|