Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 16:47   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: hvor ille er sjokoladepålegg?

Jeg syntes ikke det er ille. Vi har sjokoladepålegg hjemme, men det blir somregel harskt før vi har klart å få tømt boksen. Vi er vel kanskje det man kan kalle "slække" på sukker - vi har alltid godis stående fremme - sjokoladepålegg tilgjengelig, men våre barn spiser fint lite av det. Jeg lever etter filosofien at det som er "forbudt" blir ofte veldig spennende - så når det først er tilgjengelig er det om og gjøre å få i seg mest mulig på kortest mulig tid, mens det som er en del av "hverdagen" er ikke fullt så spennende. Men jeg vet jo at ikke alle barn er like, men våre er ihvertfall "skrudd sammen" på den måten. De tar seg heller litt melon istedenfor å spise av twisten som står i en skål fremme hele tiden.

Gammel 16-07-10, 18:08   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg tok berre en scroll på nærmeste familie og vennekrets der vi bruke overnatte/spise lunsj/kveldsmat osv. Eg har ikkje hatt et einaste måltid med nokon der ikkje Nugattien har stått på bordet.

Det har jeg faktisk aldri opplevd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:39   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det har jeg faktisk aldri opplevd.

Gammel 16-07-10, 18:28   #4
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det hender vi kjøper det i helgene, mannen er en søtmons og han elsker nybakt brød med Nugatti. De får heller ikke bare spise Nugatti, vi har en regel på at de først spiser en skive med noe annet, så kan de ta seg en skive med Nugatti. Sånn summa sumarum så spiser de kanskje Nugatti en gang i måneden eller noe.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:43   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke sjekka.
Men uansett synes jeg det er et poeng at ting som er del av de generelle måltidene ikke smaker godteri.
For godteri skal tilhøre sjeldenhetene

Gammel 16-07-10, 19:07   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da storebrødrene var små hadde vi kanskje 2 nugattibokser i løpet av året. Den ble spist opp i løpet av få dager, og så var det ikke mer. Det var liksom mer en sjelden happening. Minsten har nøtteallergi, så nugatti er helt uaktuelt. Vi har hatt andre sjokoladepålegg i hus noen ganske få ganger etter hans ønske (de ser jo etterhvert at det fins), da etter samme happeningprinsipp som tidligere. Det har aldri vært noe problem å skjønne at dette ikke er et pålegg vi har på fast basis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:11   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke særlig keen på å introdusere sjokoladepålegg til femåringen. Det er vanskelig nok å få i ham brødskiver med sunt pålegg uten at han vet at det finnes godtealternativer. Så hvor ille? Som saft til middagen omtrent?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:12   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå kom jeg på at jeg faktisk har brukt nugatti bevisst et par-tre ganger for å få opp volumet på spisingen etter sykdomsperioder. Småspiste unger uten matlyst spiste plutselig mange brødskiver, og kom opp på et normalt nivå igjen på kortere tid enn det ellers ville tatt. Og de ble ikke avhengige.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:45   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg bor på Møre. Og dei eg snakke om er oppegåande, utdanna, kloke, reflekterte mennesker. Men altså ikkje østlendingar eller FP`arar.

Gammel 16-07-10, 18:55   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Litt sånn pinlig spørsmål egentlig, men "sjokoladepålegg",
hva er det?
Jeg kan liksom bare komme på Nugatti - finnes det mange typer?

Gammel 16-07-10, 19:25   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Litt sånn pinlig spørsmål egentlig, men "sjokoladepålegg",
hva er det?
Jeg kan liksom bare komme på Nugatti - finnes det mange typer?

Sjokade fantes i hvert fall da jeg var liten - dagmammaen min pleide å ha det. Hjemme hos oss var denslags veldig sjeldent, gitt.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:41   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sjokolade for meg er godteri og det synes jeg ikke trenger å forbindes med mat.
Sjokolade får de på lørdager og ellers hvis vi skal kose oss.
Begge ungene er glad i sunne pålegg så hvorfor servere de sjokolade på skiva?
Da kan de heller få en sjokobit eller lignende til dessert

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:46   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Tja, jeg synes ikke det er forferdelig, men det er veldig mye sukker og veldig godteriaktig, og jeg vil ikke ha det inn i hverdagskosten. Ungene mine er noen skrekkelige godtegriser, og dessuten av typen som tar hele hånda om du gir dem lillefingeren, så jeg ser for meg at en boks Nugatti kunne blitt en stadig stridssak. Og det gidder jeg ikke.

Nettopp.

Jeg har ellers flere andre sukkerholdige pålegg som er en del av det ukentlige kostholdet, så det er ikke egentlig et spørsmål om å være sukkerfanatisk. Både hjemmelaget syltetøy og brunost er lett tilgjengelig hjemme hos oss. Prim har vi også innimellom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:16   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke hvor ille det er, men hverken mannen eller jeg har fått servert sjokoladepålegg hjemme og har aldri noensinne vurdert å kjøpe det til ungene. Sjokolade på skiven kjennes skikkelig surrealistisk ut. Eldstemann fikk tilbud om sjokoladepålegg hos en nabogutt for noen måneder siden. (Vi vet det fordi foreldrene nevnte det og ble skikkelig overrasket da han først takket nei og siden smakte en skive som de tilbød og han fortsatt takket nei. )

Gammel 16-07-10, 20:14   #15
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er overrasket over hvor mange som mener at sjokoladepålegg er sjeldent. Her er det vanlig å ha det stående for de fleste i min omgangskrets, og når jentene mine er på overnatting/besøk/etc finnes ofte Nougattiboksen frem, bekjennes det skyldig fra foreldre når de kommer og leverer. Enkelte av de tynnere og mer småspiste elevene i klassen spiser Nougatti i hverdagen, og i grunnen forstår jeg foreldrene godt der. Man kommer vel til et punkt hvor man bare er takknemlig for å kunne ha noe på skiven som lokker barnet til å spise opp i hvert fall en skive til frokosten. Mine små har ingen problemer i matveien, for å si det mildt, derfor begrenser jeg uten problemer det til lørdagsfrokosten.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:20   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg minnes at jeg spiste brødskiver med grillkrydder på i ungdommen. Apropos sære pålegg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 18:38   #17
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjokoladepålegg er så vondt, at det skjønner jeg ikke at noen spiser. Men ungenen kan spise det litt i perioder. Den air saken.

Alt med måte, så går det meste.

Gammel 17-07-10, 18:59   #18
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg får av og til lyst på Hapå, men det holder med en skive eller to og så står resten av glasset i kjøleskapet til det har gått ut på dato eller blitt knallhardt. Jeg spiser en del peanøttsmør og har latt Lille smake, men hun foretrekker skiven sin med skinkeost, majones og servelat. Variasjon er fint, men jeg kommer ikke på å kjøpe annet sjokoladepålegg enn Hapå. Hvorfor skal jeg det? Vil jeg ha sjokolade så kjøper jeg en plate melkesjokolade heller.

Gammel 18-07-10, 00:05   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg spiser en del peanøttsmør og har latt Lille smake, men hun foretrekker skiven sin med skinkeost, majones og servelat. .

...peanøttsmør er da ikke spesiellt sukkerholdig pålegg.

Gammel 18-07-10, 00:18   #20
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

...peanøttsmør er da ikke spesiellt sukkerholdig pålegg.

Jeg vet rett og slett ikke, jeg har bare regnet med det siden det står sammen med søtpålegget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.