Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Merker du klærne til barna?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 11:37   #41
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.298
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Mim: http://www.sabo.no/produktkategori/barn-11.aspx

Selv om den ikke var til meg, så takk!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:17   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:57   #43
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

en sånn tagit-greie, to små "tegnestifter" i hver fordømte lille sokk? Det funker også dårlig, etter som sokkene er med strikk. Skrive med tusj under? Hvordan merker man sokker?

(Vi kan trenge det til voksensokker også, har åpenbart et aktivt sokkespisende monster i hus...)

Jeg bestiller merkelapper fra Markmaster til påstrykning i mindre plagg. Der er tekstillappene smale og passer perfekt til å stryke inni sokker (på langs). Ellers har Lindex laget et lite felt inni sokken som man kan skrive navnet på. Det er ikke noe problem å merke sokker, men det er LURT!!

Voksensokker ja... hva med å sy inn noen få sting i sokkepar? Forskjellig farge til forskjellig par? Hvis man liker å sy/brodere, så kan man jo lage en liten figur til hvert sokkepar :i det kreative hjørnet:

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:22   #44
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Malama: Vi har klistrelapper i sokkene.Fungerer veldig bra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:11   #45
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Det aller meste blir merket med enten strykelapp, klisterlapp eller merketusj

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:23   #46
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Det blir mindre og mindre nå som ungene har begynt på skolen.
Men ytterklær ja. Øvrig nei. Sko, støvler, bagger og sekker ja.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:25   #47
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Nei, det er sjeldent gitt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:25   #48
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.096
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg har merket absolutt alt, med merketusj, strykelapp eller klistrelapp. Nå har jeg sluttet å merke undertøyet og sokkene til femåringen, han skifter ikke dette særlig mye i løpet av en dag og har begynt å få en viss greie på sakene sine selv etterhvert.

Jeg er forøvrig også sånn som oppsporer alt tøy hver barnehagedag, spør, graver og etterlyser det som mangler. I løpet av 4 år i barnehage (3 ulike) har vi mistet ett par strikkevotter.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:38   #49
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.857
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Ja, jeg merker alt. Inkludert truser og sokker. Ikke fordi jeg er redd for at vi skal miste en sokk, men fordi at da slipper personalet bruke tid på å matche riktig sokkepar i tørkeskapet til riktig barn.

Jeg også. Tror vi har mistet ett par sokker og en bukse på alle årene vi har hatt barnehage og skolebarn. Buksa var selvfølgelig ny og ikke merket, men den kan ha forsvunnet i rotet her hjemme.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:58   #50
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Vi prøver å være flinke, men i det siste har det kun gått i klistremerker på vaskelappen. Det holder nå hvertfall noen vask.
Har fått mye skryt over merkingen fra begge barnehagene da, så litt flinke må vi nå være.

Ligger ark med klistremerker i barnehagen også, så barnehagen kan merke om nødvendig.

Storesøsters barnehage skrev med blå sprittusj i dressen i vinter, og det gjorde meg ganske så irritert. Dressen var merket tydelig med navn på vaskelappen.
Ikke hadde de skrevet fint heller. Kanskje en pirketing for noen, men jeg likte det ikke.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:12   #51
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg prøver. Men jeg har gått over til merketusj. Skal kjøpe slike clip on-merker til hjemmestrikket ulltøy. Husker ikke hva det heter.

Samme her. Vi har stempel også, men problemet med det, er at det vaskes litt for fort ut. Tusj funker best. Ellers bruker vi også Tag it - er det ikke det det heter da tro...? Sånne man klemmer på sydde lapper med?
Funker knall det.
Merker storparten av tøyet deres ja, og i hvert fall ting jeg er redd for å miste.

  Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:28   #52
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Merker mye/det som er viktig. I tillegg har sterke ikke-anonyme farger. Andre som merker like godt har mistet ("mistet") flere ting i samme barnehage, så jeg tror at fargevalget har vært litt avgjørende? Har ikke mistet noe (for alltid). De gangene noe har kommet bort har jeg hengt opp lapp med bilde av tingen som har kommet bort og da har det kommet til rette lynkjapt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 08:10   #53
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Merker mye/det som er viktig. I tillegg har sterke ikke-anonyme farger. Andre som merker like godt har mistet ("mistet") flere ting i samme barnehage, så jeg tror at fargevalget har vært litt avgjørende? Har ikke mistet noe (for alltid). De gangene noe har kommet bort har jeg hengt opp lapp med bilde av tingen som har kommet bort og da har det kommet til rette lynkjapt.

Hadde merket en stormberg fleece jakke, helt ny. Det var ikke vanskelig å se det navnet nei. Etter en dag i barnehagen var den sporløst borte, kom ikke til rette igjen uansett. Så hvor har egentlig den tatt veien? Så selvom jeg navner med tusj (skal kjøpe merkelapper nå) så forsvinner klærne allikevel.. Og jeg merker alt som kan merkes, tilogmed den avtagbare hetten på regntøyet.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 08:17   #54
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Eg merkar med tekstiltusj så snart klesplagga er i hus. Det har hendt det har blitt gløymt eitt og anna, men da har eg funne det igjen på "lost and found"-knaggen i barnehagen. Eg trur ikkje me har mista noko.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 08:34   #55
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ikke så flink til å huske på det med merking på alt, men de viktigeste plaggene er selvsagt merket. Jakker, gensere, bukser, uteklær. Merker nå med tusj eller kulepenn.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 08:39   #56
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Prøver så godt jeg kan å merke det som er, men jeg er vel ikke flink nok på vanlige klær. Men alt av yttertøy og sko merkes i alle fall.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 14:29   #57
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg er i prinsippet veldig god på det med merking. Noe annet ville jo tatt seg ut! Men glipper titt og ofte, altså. Yttertøy og sko og sånn er lett å huske å merke, innetøy glemmer jeg av og til.
Har aldri mistet et eneste plagg i barnehagen. Det er ikke min skyld, jeg innser jo det. Flyter fint på flaksen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 17:01   #58
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.857
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg også. Tror vi har mistet ett par sokker og en bukse på alle årene vi har hatt barnehage og skolebarn. Buksa var selvfølgelig ny og ikke merket, men den kan ha forsvunnet i rotet her hjemme.

Jo, jeg kjenner meg selv godt. Så vi har bare mistet det ene paret med sokker.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 20:24   #59
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Eg bruker tusj og taggit.
Til eldste merker eg yttertøy, sko og ullklær + votter, luer etc. Dei er berre 9 stk i klassen, og ho veit som regel godt kvar klærne er om ho har tatt dei av.
Minsten merker eg alt unntatt truser. Merker faktisk sokkar, men da er helst for min eigen del. Ser ikkje heilt forskjell i str. etter vask...

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 20:44   #60
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker at med tusj, sånn som er spesielt til klær og tåler masse vask. Synes det er enkelt og greit.

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no