Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 14:16   #41
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stilen din? Klesmerker og klær du kler?

Glitter: Jeg er motsatt, smale kjoler gjør meg ca. dobbelt så bred. Når jeg kamuflerer problemområdene i noe utskrådd, innbiller jeg meg at jeg virker slankere. Sånn som da damen i undertøysbutikken hentet en hipster til meg i str. 34.

Jeg bruker egentlig ikke bluser, men denne Noa Noa-kjolen føler jeg er veldig typisk meg i både farger og snitt selv om den har bluseaktig knepping:

Gammel 30-06-10, 14:18   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Glitter: Jeg er motsatt, smale kjoler gjør meg ca. dobbelt så bred. Når jeg kamuflerer problemområdene i noe utskrådd, innbiller jeg meg at jeg virker slankere.

Rumpa mi ser sikkert diger ut, men det får så være. Jeg får bare tenke: Det er meg og J-Lo, lizzm.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 14:23   #43
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kler meg i litt av hvert. Kriteriet er at det ikke skal være alt for mye stoff rundt magen, da føler jeg meg så mye større enn jeg er. Et snev kroppsnært, altså. Jeg er ikke så superromantisk og dus i stilen, noen småblomstrete saker fra Container er på grensen til hva jeg tåler i den sjangeren. Ellers nokså altetende.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 14:27   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitterkjolen er nydelig! Jeg hadde sett ut som en pinne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 14:30   #45
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker litt forskjellige stiler. Akkurat nå holder jeg på å prøve å bli mer kjolemenneske, da det har gått alt for mye i dongeribukse og t-skjorter med en cardigan over.

Jeg liker en del Odd Molly, men synes også mye er fryktelig stygt. Jeg liker retro klær, som er 50-/60-tallsinspirert. Jeg liker Mette Møller-kjoler og Boden. For tida har jeg dilla på klær fra Orla Kiely, men de koster alt for mye for lommeboka mi. Har funnet noe på Ebay da.

Jeg bruker gjerne litt tighte dongeribukser, og da liker jeg Tiger, Replay og Diesel. Men har også fine bukser fra H&M og Zara. Når jeg kjøper klær fra kjeder, er det stort sett Zara og H&M jeg bruker.

Gammel 30-06-10, 16:14   #46
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mest hvite klær. Og ellers går det i lin, grått, sand, beige, brunt og litt lilla. Mye som i huset, egentlig. Jeg handler klær "overalt", der jeg finner noe jeg liker. Kjolen som Lykken viser er ganske typisk meg.

Gammel 30-06-10, 16:26   #47
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går veldig mye i tights eller smale bukser. Gjerne lange topper som rekker over rompa - figurnære. Liker korte skjørt og kjoler/tunikaer. Har noen Container- og Odd Molly-plagg, men synes ofte de blir for vide. Jeg synes nok jeg kler best figurnære plagg, og det synes gemalen også.
Synes det er flott med underkjoler med blonde nederst. På bena har jeg helst støvletter med litt høye hæler, evt. converse. På jobben må jeg bruke vernesko, og for at det skal kunne kombineres med klesstilen min blir det mye lange strømper og leggvarmere på jobb.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:43   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn som denne kjolen kan jeg ha, selv om livet er høyt, for den skrår ikke så mye ut over hoftene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:47   #49
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smekker kjole, Glitter!

Jeg har overhode ingen stil, jeg liker alt mellom himmel og jord. Jeg liker meg veldig godt i kjoler (ekstra mye her vi bor nå, fordi bukser blir alt for varmt), og jeg liker godt figurnære klær, hvis ikke ser jeg ut som om jeg har kledd på meg telt. Og så må det være V-utringing eller dyp U. Om noe så er kanskje stilen min litt feminin?

Gammel 30-06-10, 16:54   #50
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er min stil:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 16:55   #51
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kler litt omslagskjoler.

Denne er perfekt til meg oventil, men litt for mye "vidde" over hoftene tror jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 19:20   #52
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har skranglete kroppsbygning, er en liten str. 34 og det er derfor begrenset hvilke merker som har klær som passer meg. For å ikke drukne i klærne jeg går i, foretrekker jeg vanligvis klær med smal silhuett. Lag på lag funker ikke her i gården! Kjoler bør stoppe over knærne. Bukser gnager ofte på hoftekammen, så jeg foretrekker å gå i kjoler.
Favorittmerkene er Designers Remix Collection, Malene Birger og Odd Molly, og jeg har mye klær i disse merkene (Ja, da, jeg er schizofren i klesveien!) Jeg synes Odd Molly har mye fint. En del er altfor fargerikt, flagrende og sært for meg, men jeg har funnet mange enklere plagg i merket som jeg liker veldig godt. Flere venninner har kommentert at Odd Molly-klærne må være laget etter mal fra kroppen min
Ellers har jeg også en del plagg fra Chill Norway, de har deilige kjoler til vinterkvelder i sofaen.
Når det gjelder jeans, foretrekker jeg smale jeans fra Earnest Sewn, Acne og Tiger.

Fargemessig har jeg litt av hvert - både en del i sort, grått, brunt og hvitt samt i dusere farger som rosa, lilla og litt blått. Den duse pudderfargen som er så moderne nå kler jeg f.eks. veldig godt.

På skofronten har jeg ett krav jeg ikke fraviker: Skoene MÅ være gode å gå i! Jeg hater vonde sko! Har mange sko fra Gabor fordi de passer foten min, ellers går jeg egentlig mer på hva jeg liker der og da enn akkurat merker. Jeg har ingen sko type ELN, men synes de kan være fine på andre.

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:03   #53
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vil nok si jeg er rimelig kjedelig i klesveien. Jeans og en enkel v-genser. Men så har jeg ikke orket å kjøpe noe særlig klær heller for jeg har hatt en vekt jeg ikke har vært fornøyd med. Nå som jeg har kommet sånn ca dit jeg vil har jeg shoppet litt annerledes klær. Tunikaer, tights og bukser som sitter mer inntil og ser jo at det blir penere enn for store klær ja. Syns jeg ser mye fint rundt omkring, men har nok ikke helt funnet min stil.
Sko er jeg ekstremt sær på så her går det i et par utslitte ecco sko. Må ha noe med god demping nemlig.

Gammel 30-06-10, 20:30   #54
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Hmm... Vanskelig å sette ord på egentlig.

Liker stort sett klær som har enkle snitt, dongeri (liker best amerikanske merker som "7 for all Mankind", "J Brand eller "Current Elliott") eller røffere cargo bukser. Mest enkle topper og typisk en cardigan men den må ha et fint snitt og gjerne være i cashmere...

Liker litt røffe sko, gjerne boots Og ei kul veske, aller helst fra Alexander Wang.

Gammel 30-06-10, 20:35   #55
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går var jeg på festival. Gikk i hvit tunika uten armer, med grå lang thighs under. Hadde svart pilotskinnjakke, og et tøft skjerf i halsen. Digre solbriller og noen klaser med armbånd. Hadde Kawasakisko/flip-floppere (hadde med ekstra sko).

Det er ganske typisk meg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:38   #56
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker litt blonder og romantiske klær, men tar lett på meg jeans og converse sko

Gammel 30-06-10, 20:49   #57
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har ingen stil og heller ingen favorittmerker.
Jeg liker jeans, t-skjorter (figurnære) og cardigans, røffe kjoler mrd stilige strømpebukser, og tunikaer der jeg ikke ser gravid ut.
Jeg finnes ikke søt, så jeg ser fullstendig latterlig ut i blonder, rysjer og dilldall. Jeg har en røff stil, og bruker mye svart kombinert med knallfarger som rødt og turkise, jeg liker godt blåfarger (ikke babyblå) og bruker aldri gult, orange, beige, rosa eller for suse farger.
Jeg kjøper klær overalt. Det søteste jeg kan gå i er Containerkjoler, jeg liker også Desigual. Ellers kjøper jeg klær på HM, VeroModa, Cubus, Kappahl og mye på nett fra utlandet.
Når det gjelder sko gir jeg bæng i merket så lenge de ser ut slik jeg vil ha dem. Støvletter med høye hæler, adidas sneekers, kilehælsandaler - jeg har en salig blanding av det meste.

Høres nesten ut som min "stil".
Men jeg _kan_ gå i orange også

Gammel 30-06-10, 20:58   #58
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingenting ser fint ut på meg så stilen er ekstremt kjedelig, dvs. ordinære gensere og bukser av typen H&M.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 20:59   #59
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Veldig lik stil og smak som vimjer, minus vernesko.
Likker Odd Molly, men ikke alt. Ikke de plaggene med mye mønster etc.
Bruker svært sjelden olabukser, går endel i kjoler og tunikaer med tights under. Lite skjørt, nå har jeg faktisk to skjørt. Liker sko med hæler, men like rikke ELN stilen så godt. Liker godt kilehælsko. Svak for Marc Jacobs sko og vesker. Har heller to-tre skikkelige vesker en en haug ymse.
Akkurat nå er favoritt veskene en mellomblå Marc by MJ og en Liten Louis Vuitton.
For tiden mye See by Chloè klær. KJoler og tunikaer.
Liker ikke gensere/t-skjorter med mye trykk og profilering av merkenavn.

Gammel 30-06-10, 22:53   #60
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Liker ikke gensere/t-skjorter med mye trykk og profilering av merkenavn.

Enig. Syns det blir veldig harry (men ser det faktisk ikke så ofte længere).

Jeg undrer meg til stadighet over Jean Paul: det ser ut til å være stor-Drammens favorittmerke, er dyrt og masse folk her går med det. Utenfor stor-Drammen har jeg sett det veldig lite.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.