Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie med bare ett av barna? Greit eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 18:57   #41
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie med bare ett av barna? Greit eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg synes det er helt greit, og veldig viktig også, å ta med ett og ett barn på ting. Ulike aldre har ulike interesser og behov. Så lenge det ikke er ett av barna som alltid får mest er ikke det urettferdig mener jeg.

Veldig enig.

Og angående dette med 2- og 3-åringer i parker. Selvsagt kan de ha mye ut av det og ha det gøy med sine ting, men det er jo et ubestridelig faktum at de ikke kan være med på alle attraksjonene. Hvis man da som voksen reiser alene med to barn, så må man jo hele tiden ta hensyn til minste. Dessuten er jeg enig med det som allerede har påpekt at alenetid med barna er viktig - uansett hvor stor aldersforskjell det er på dem.

Gammel 29-06-10, 19:01   #42
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har seks års forskjell mellom våre to, og har gjort sånne ting mange ganger. Da yngste var liten fikk hun være med på hytta o.l, mens storebror fikk være med på lengre turer. Nå er minstemor så stor at også hun får være med på lengre og mer spennende turer innimellom. Jeg er sikker på at dette jevner seg ut med tiden. For vår del har det vært svært godt investert tid å tilbringe alenetid på tur med en storebror som ellers ikke oppsøker voksenkontakt så vedig ofte på egenhånd.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:14   #43
Left
Passiv

Standard

Det hadde jeg ikke hatt noen motforestillinger mot. Det er den største som har mest utbytte av turen, så send dem avgårde

Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:18   #44
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min på to og et halvt ville sikkert hatt det strålende morsomt i Disney World. Sikkert like morsomt som på Toys 'r' us eller i Frognerborgen, og det sier ikke rent lite!

Enig med de andre, så lenge det jevner seg ut med årene høres det ut som en strålende idé!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:19   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Mens jeg er storesøster og husker veldig godt hvordan det var å vente med å få lov til å gjøre ting helt til den minste også kunne være med. Eventuelt alle de tingene han fikk gjøre mye før meg.

Eller at da lillesøster ble tenåring og jeg hadde flyttet ut så hadde de så mye bedre økonmi. Så hun fikk være med på mye som jeg aldri hadde fått oppleve. *storesøster*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 19:21   #46
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her splittes ungeflokken i tre puljer sammen med fettere og kusiner i ferien, etter alder og interesser. Passer oss alle utmerket.

Gammel 29-06-10, 19:23   #47
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det ville jeg synes var helt uproblematisk. Han kan jo gjøre det samme med den minste om noen år?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 20:06   #48
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med røkla.

Her i huset tar mannen min med seg de tre eldste til Spania i høstferien. Har ikke tenkt tanken at Punktum på 2,5 skulle bli lei og vonbråten av den grunn.

Gammel 29-06-10, 20:35   #49
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tenk så deilig det må være for eldstejenta å kunne få reise på en slik ferie alene med pappa. Her snakker vi kvalitetstid. Hadde minstejenta vært større så hadde det nok ikke vært så rettferdig, grip sjansen nå.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:23   #50
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det høres helt greit ut?

Jeg fikk reise alene en uke med pappa til USA da jeg var 14. Brødrene mine på 11 og 7 måtte være hjemme, var aldri noe problem det.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:26   #51
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

så koselig for eldste..Klart det går..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:34   #52
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det tror jeg kan bli en fantastisk fin tur for begge som drar!

Gammel 29-06-10, 21:39   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Og angående dette med 2- og 3-åringer i parker. Selvsagt kan de ha mye ut av det og ha det gøy med sine ting, men det er jo et ubestridelig faktum at de ikke kan være med på alle attraksjonene. Hvis man da som voksen reiser alene med to barn, så må man jo hele tiden ta hensyn til minste. Dessuten er jeg enig med det som allerede har påpekt at alenetid med barna er viktig - uansett hvor stor aldersforskjell det er på dem.

Helt enig i det, jeg måtte bare svare på dette med at "en treåring har ikke utbytte av en slik park", helt generelt liksom? Det stemmer jo virkelig ikke. Men jeg ser poenget ditt og er jo veldig glad jeg både har mannen min og venninnen min med meg i Tusenfryd om noen uker, slik at eldste får ta alle de store karusellene og minsten kan være et annet sted imens.

Gammel 29-06-10, 21:50   #54
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to eldre brødre (6 og 7 år eldre), og jeg syntes det var forferdelig at de fikk lov til å opp i berg og dalbaner, mens jeg måtte stå på bakken å se på. Hadde derimot pappa tatt med mine brødre på en slik tur alene, for så å ta meg på en annen tur, hadde ting føltes mye bedre.

-ute av syne, ute av sinn-

Gammel 29-06-10, 21:52   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg har hørt, men som jeg ikke er sikker på at faktisk stemmer, er at man bør være en voksen per barn i disney world fordi man som regel må være med barnet inn på aktivitetene og at døra ut kan være et helt annet sted i parken enn døra inn. Og at det ikke nødvendigvis går an å ha med seg to barn inn per voksen.

Gammel 29-06-10, 22:00   #56
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg synes han skal reise med eldste.
3 åringen forstår ikke noe av det, ennå ihvertfall
Fint om intensjonen er å ta med minste og en gang

Så kan jo dere som blir hjemme gjøre " 3-åring ting" etter barnehagen.

Gammel 29-06-10, 22:55   #57
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Change of plans

Sambo fikk så dårlig samvittighet for å reise uten minste, så i stedet tar jeg et par dager fri, og vi tar en langhelg i Disney i Paris alle sammen i stedet, så tar han med seg eldste på hytta resten av uka mens vi andre blir hjemme. Var visst mer greit med hyttetur alene enn Disney alene. Da kan jo han ta med eldste på det hun syns er gøy, så får jeg og minsten finne oss en hestekarusell eller noe - passer meg utmerket er litt pyse.

Så tar vi den store Floridaferien om noen år i stedet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:57   #58
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Fin plan det og

God tur til Euro Disney, fin park

Gammel 30-06-10, 03:18   #59
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres ut som en god plan det også!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 09:19   #60
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo også en fin plan! (Og EuroDisney er myyye mer behagelig om sommeren enn DisneyWorld i Florida. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.