Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Liker alle solbrun hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 20:58   #41
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker alle solbrun hud?

Jeg synes det er individuelt. Jeg selv foretrekker å se min egen hud med litt farge.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:10   #42
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns JEG ser finere ut litt brun. Jeg får lett farge og er liksom "laget" for å ha det, så sant jeg er litt ute i frisk luft. Dermed kler jeg det best også.

Folk som er "naturlig bleke" passer best å være det, i grunnen. Men også de ser gjerne bedre ut når de ser ut som om de har vært ute og fått litt frisk luft. Litt farge i kinnene, liksom.

Det er derfor det ser så corny ut når folk som åpenbart er skapt lyse i huden, bruker masse solarium eller selvbruningskrem - det er tydelig at det ikke er "meningen", liksom.

Kan i grunn bare signere denne.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:15   #43
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er naturlig blek og passer ikke til det. Jeg ser ut som om jeg er dausjuk halve året.
Derfor liker jeg å få litt farge (men solbrun har jeg aldri blitt), selv om det betyr at jeg blir fregnegurine og solbrent underveis.
Nå ser det ut til at huden min tar mer farge for hvert svangerskap, og det passer meg ypperlig. Nøttebrun kommer jeg aldri til å bli uansett, men jeg føler meg altså bedre med litt farge.

Sånne der solariumsslaver ser ikke noe bra ut.

Gammel 08-06-10, 21:21   #44
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg kler best litt farge. Når vinteren er på hell og våren er på vei, ser eg ikkje ut. Føler meg bleik, tufs og som ei grå lita mus. Håret er og heilt på bærtur. Men straks sola begynner å ta tak, så får eg farge. Og eg føler meg mykje betre.

Men me er alle forskjellige. Nokon kler best å vera lyse, andre trivest best med litt farge.

Gammel 08-06-10, 21:52   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Solrynker, spesielt i dekolleteen (hvordan i all verden skrives det fornorsket?!) er utrolig, utrolig stygg.

At det var...?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg er forresten ganske sikker på at flerparten som synes at det er stygt å være brun, er de som ikke blir brune og omvendt.

Ikke enig. Jeg blir sjelden/aldri brun, men synes det er fint å ha litt farge. Jeg hadde sett gal ut som mørkebrun, siden jeg er så lys i huden fra før, men litt farge kler jeg.
Og, ja, det hender at jeg går rundt som griserosa, men det er ikke fordi jeg synes det er finere enn hvitt, det skjer de gangene jeg har glemt solkrem.

Og så synes jeg det ser morsomt ut å være solariumsnøttebrun i Norge om vinteren.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:29   #46
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forandret meg MYE paa dette. För var det om aa gjöre aa vaere svartest mulig, viste gjerne frem magen etter Sydenferien, liksom. Om jeg flasset etter et par dager eller ble brent, gjorde ingenting. Maalet var den sortbrune fargen. Naa trives jeg godt med litt farge paa kroppen, saerlig i ansiktet for jeg föler det ser freshere ut og huden min blir stort sett bedre (mindre fet, mindre uren). Jeg har imidlertid over hodet ingenting imot aa gaa uten strömper eller i bikini/utringet kjole etc. selv om jeg ikke har noe som helst farge. För ville jeg helst bruke selvbruning paa beina eller ta en tur i solariumet för jeg kledde av meg, naa bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Jeg sitter mest i skyggen under en parasoll naar vi er i solen, og blir passe brun likevel.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:29   #47
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Solrynker, spesielt i dekolleteen (hvordan i all verden skrives det fornorsket?!) er utrolig, utrolig stygg.

Utringningen?

Huden min er ganske ujevn i fargen når jeg er blek så jeg trives best med litt farge. Lett for å få kviser har jeg også, og sol hjelper. Ellers må jeg bruke masse sminke for at huden skal se bedre og det gidder jeg ikke. Og hadde jeg giddet så hadde vel noen hatt meninger om det også.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:32   #48
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synst solbrun hud er penere enn en vinterblek hud.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:34   #49
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er blek og blir ikke fort brun. Jeg hater å sole meg, liker meg best i skyggen. Men sånn egentlig skulle jeg ønske jeg ble litt brunere. Jeg fikk alltid kommentarer da jeg var liten om hvordan det var muuuulig å være så blek om sommeren. Så har nok litt komplekser. Heldigvis ser det ut til at det å være blek er blitt litt mer akseptert nå som man er mer klar over skadene ved for mye soling.

Gammel 08-06-10, 22:47   #50
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer helt an på, men sånn generellt syns jeg det er penere med litt farge enn uten.

Jeg blir veldig fort brun og må innrømme jeg er glad for det. MIN hud er helt klart penere med farge enn uten selv om jeg er heldig og har relativt fin hud. Jeg ser også friskere og penere ut når jeg er gyllen i huden enn når jeg er blek.
Jeg er ikke en Nicole Kidman type som er vakker med hvit porselenshud.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:51   #51
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Syns andre er pene hvite, men på meg selv ser jeg bare blodårer, blåmerker, mørke skygger og all verdens skavanker.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:54   #52
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med enkelte unntak synes jeg de fleste ser bedre ut med litt farge.

Jeg gjør meg definitivt bedre i "sommerpels", men så blir jeg nok blekere på vinterstid her enn jeg var tiltenkt.

Gammel 08-06-10, 23:56   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får vilt mange blåmerker, og grønngulblåfargen i de ser bedre ut mot brun hud enn blek hud. Sånn generelt tenker jeg vel ikke så mye over det, bortsett fra om noen er ekstremsolariumrynketebrune eller om de ser sykelig bleke ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 00:01   #54
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Huden min ser ut som skummetmelk om vinteren, og jeg ser rett og slett litt pjusk ut fra oktober til april omtrent. Jeg higer ikke etter å bli mørkebrun, men trives definitivt best når huden har fått litt farge.

Gammel 09-06-10, 00:14   #55
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Noen kler å være pent og passe småbrune, noen kler å være blekere. Men jeg synes faktisk ingen kler å være skikkelig brunsvidde. Synes det ser ulekkert og usunt ut.
Rart det der, de jeg syntes så flott ut for 20 år siden, ser litt sånn hudkreft&rynkersnart ut for meg nå. Litt uansvarlig, litt white-trash, omtrent som med røykere.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 01:01   #56
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg blir fryktelig gul og uryddig i ansiktet (og forøvrig generelt på kroppen) når jeg er bleik så her hjelper det definitivt med litt bruntone. Synes generelt det er fint med sommerbrun hud, men slett ikke på alle. Elinblu er et godt eksempel på hud som er penest i orginalfargen

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 01:02   #57
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

JEG føler meg bedre med litt brunfarge og jeg liker å tenke at jeg ser bedre ut også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 01:29   #58
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Liker alle solbrun hud?

Jeg soler meg ikke frivillig, og er jeg i solen er det med solfaktor 30...

Synes ikke sviskehud er fint i fjeset, men derimot lys glatt hud.

Herrefred der hørtes nesten rasistisk ut, så jeg påpeker at det er min hud jeg snakker om...

Gammel 09-06-10, 01:31   #59
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Liker alle solbrun hud?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Syns andre er pene hvite, men på meg selv ser jeg bare blodårer, blåmerker, mørke skygger og all verdens skavanker.

Egentlig er det litt merkelig at de kaller mørke for farget, det er det virkelig vi som er...

Gammel 09-06-10, 07:58   #60
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blond og relativt blek og bor er sted med masse sol. Jeg smører meg med høy solfaktor (et sted mellom 45 og 70 alt etter når på året) i ansiktet og 50 på kroppen. Jeg tenker som så at litt gyllen farge er fint (på meg), men at det ikke er verd å bli rynkete og risikere hudkreft for å bli brun.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.