|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?
FN får ikke gjort stort når USA nekter. |
![]() |
![]() |
#43 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Jeg er enig med Smilefjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og han fikk fredsprisen.
![]() |
#45 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Joe Biden har nettopp gitt Israel full støtte.
![]() |
#46 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#48 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Bland tyrkisk innenrikspolitikk inn i smørja også, så blir det enda mer flokete. Og egyptisk, for den del.
![]() |
#49 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Iran melder seg på - og det var det Israel fryktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Deltidsmamma
|
Egypt grenser jo til Gaza - det er ikke bare Israel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Alle de arabiske landene rundt er en faktor. Det er en blanding av at ekstremistiske krefter har en stor interesse av å ha Gaza som martyrer og gisler, og av at styresmaktene i disse landene frykter islamister mer enn mye annet, og dermed har en delt interesse med Israel i å holde palestinerne nede.
![]() |
#52 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Og der har Israelerne vært litt klossete, og sendt denne videoen til utenlandske medier, noe de beklager:
![]() |
#53 |
Deltidsmamma
|
Ja. En løsning på konflikten kunne være at Egypt overtok ansvaret for Gaza, og Jordan for Vestbredden. (På vestbredden må endel bosettere tilbaketrekkes.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Mm.
![]() |
#55 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Polyanna: dramaet starter når folk fra Litteraturhuset i Oslo forviller seg inn i mengden. Jeg skjønner bare ikke at Israel kommer unna med å borde et skip i internasjonalt farvann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Jeg er aktivist og har vært i Palestina under falskt flagg og gjort helt andre ting enn jeg påsto da jeg kom inn og reiste ut. Men i likghet med alle Palestinaaktivister jeg kjenner, har jeg et klart ikkevoldelig standpunkt og ikkevoldelig praksis.
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Helt ærlig, jeg tror jeg også hadde funnet meg en jernstang om skipet mitt ble bordet av israelske militære. Jeg hadde nok ikke vært blant dem som slo først, men jeg hadde helt klart forsvart meg. At israelske soldater ble banket opp har vel aldri vært lagt skjul på, men det er en viss forskjell på kommandosoldater som skyter med skarpt på kloss hold og aktivister med jernstenger. Uansett hvem som slo først.
![]() |
#58 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Hvis jeg skulle engasjert meg tror jeg heller jeg ville seilt under falskt flagg som du skisserer Mim, jeg tror fort det hardner rundt disse båtene, uten at det gjør så mye for befolkningen på Gaza. De når jo ikke frem til dem i det hele tatt, de får internasjonal oppmerksomhet, men jeg er overrasket over at det ser ut til at de klarer å snu mange uvitende slik at det nå synes som om det er Israel det er synd på her. (Stakkars soldater som bare gjør jobben sin bløøør!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Jeg tror vi alle er mer eller mindre uvitende om dette komplekset som det tross alt er. Det går ikke an å være skråsikker når bildet er så kompekst som det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan noen forklare meg kort hva som skjer i Israel eller deromkring?Israels intensjon er selvsagt å holde blokaden tett-tett-tett. Hadde de sluppet dem inn så hadde de selvsagt vært fullstendig screwed mtp å opprettholde blokaden.
![]() |
|
|