|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Hvilken benkeplate på kjøkken til hvitoljet eikeparkettgulv?
Vasker med grønnsåpe, polerer såpa nedi treet og pusser med pussepapir fin type. Har gjentatt det en del ganger i løpet av de nesten tre årene vi har hatt det, så nå tåler den nesten hva det måtte være. Og om noe vanskelig skulle komme på pusser man bare ned flekken før grønnsåpevasking. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
På flyttefot.
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Hvilken benkeplate på kjøkken til hvitoljet eikeparkettgulv?Jeg kikket på denne laminatplaten fra Sigdal/Norema i lekker beige:
|
|
|
|
#44 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hjelp! Hvilken benkeplate på kjøkken til hvitoljet eikeparkettgulv?Forøvrig er det oftere vått på gulvet ved spisebordet enn akkurat kjøkkeninnredningen for vår del.
|
|
|
#45 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hjelp! Hvilken benkeplate på kjøkken til hvitoljet eikeparkettgulv?Jeg ville gått for en mørk benkeplate !
|
|
|
#46 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hjelp! Hvilken benkeplate på kjøkken til hvitoljet eikeparkettgulv?Har vært og sammenlignet parketten med benkeplata i eik på bauhaus og det blir den. Skal teste litt forskjellig behandling på avkappet for å se om vi skal gjøre noe annet enn å bare olje den.
|
|
|
#48 |
|
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Hvilken benkeplate på kjøkken til hvitoljet eikeparkettgulv?Vi holder på å totalrenovere hytta og har hvit eik mattlakk parkett på gulvet og heltre eik benkeplate på kjøkkenet (hvit innredning). Jeg har ikke behandlet benkeplata ennå, men tror jeg kommer til å gå for kun olje. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mye koster den der? Og har de den i en meters bredde også?
|
|
|
#50 |
|
Har bakt søte kaker
|
Eik benkeplate som er oljebehandlet i 62 cm bredde og ca. 3 meter lang (husker ikke eksakt) koster 1890 kroner. Så ikke om de hadde 1 meter bredde.
|
|
|
#51 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hjelp! Hvilken benkeplate på kjøkken til hvitoljet eikeparkettgulv?Har kikket litt mer på Ikeas personlig tilpassede laminatplater og fant faktisk en veldig fin mellomgrå (ensfarget, ikke spraglete) en, så vi skal kikke litt mer på den før vi bestemmer oss. Er kjekt med laminat med tanke på vannsøl og sånn, også tror jeg den mellomgrå fargen vil gå fint til den hvite eikeparketten.
|
![]() |
|
|