Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spinnoff: tradisjoner og likestilling

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 10:43   #41
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff: tradisjoner og likestilling

Hvem gjør mest husarbeid hjemme?
Mannen har ansvaret for maten, jeg for klærne og ellers er det ganske likt fordelt

Hvem tar mest ansvar for barna?
Tja, vi tar litt ulike ting. Totalt blir det vel omtrent likt.

Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt?
Jeg tok alt, inkl hans uker

Hvem tjener mest?
Jeg

Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)?
Jeg

Hvem har mest utdannelse?
Jeg

Hvem er eldst/yngst?
Jeg er eldst

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse?
Nei

Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)?
Nei. Vi giftet oss på tinghuset. Der var det ingen "innmars", vi satte oss foran begge to

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 10:45   #42
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Det blir vel egentlig mannnen.
Hvem tar mest ansvar for barna? På morningen er det mannen, men ellers er det likt.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Tradisjonelt, jeg mest mannen kun det han måtte. Jeg ønsket å begynne å jobbe når minsten var 6 mndr, men mannen var ikke så klar for å være hjemme.
Hvem tjener mest? Mannen.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Ganske likt.
Hvem har mest utdannelse? Jeg
Hvem er eldst/yngst? Han er nesten 3 år eldre enn meg.

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Ja
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt? Mannens navn
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Pappa

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 11:55   #43
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Vi er ikke spesielt likestilte. Jeg tar hele permisjonen helt for meg selv, gjør mer husarbeid, har kortere utdanning, lavere inntekt, jobber minst og er yngst.

Ingen av fedrene våre visste om giftingen før i etterkant og ingen byttet etternavn.

:kvinneundertrykt i ordets rette forstand:

Rimelig likt her. Sånn bortsett fra at jeg har mest utdanning. Begge fedrene visste om giftingen, men ingen førte noen som helst noe som helst sted. Og jeg byttet etternavn.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 12:12   #44
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Vi deler ganske likt på det.
Hvem tar mest ansvar for barna? Jeg.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Jeg hadde mest, mannen hadde rundt tre måneder +/-.
Hvem tjener mest? Ganske like inntekter.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Jobber 100 % begge to, og ikke noe særlig overtid.
Hvem har mest utdannelse? Mannen.
Hvem er eldst/yngst? Mannen.

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Jeg byttet.
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt? Mannens.
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Min far fulgte meg.

Gammel 29-05-10, 13:35   #45
Halkatla
Fullverdig medlem

Halkatla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Det deles nokså likt
Hvem tar mest ansvar for barna? De er nå forsåvidt halvvoksne og tar ansvar selv, men da de var så var det meg, siden jeg ikke var i jobb.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Siden jeg var hjemmeværende, var det ikke permisjon. Jeg var aldri i jobb før etter minstemann var født, eldste ble født da jeg var 18.
Hvem tjener mest? Min mann
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Jeg jobber ca 70 %, min mann jobber 50% og er 50% ufør.
Hvem har mest utdannelse? Vi har like lang, jeg har 3-årig gymnas, han 3 år yrkesutdanning.
Hvem er eldst/yngst? Han er 3 år eldre enn meg

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Jeg la til hans etternavn.
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt? Se forrige svar
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Jeg gikk til sorenskriveren selv, og det var bare min mann og meg i tilleg til to forlovere. Ingen visste om giftemålet.

Gammel 29-05-10, 13:41   #46
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

[quote=Gaia;2266297]Spørsmålene er:
Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Mannen vasker stort sett huset til helga (støvtørk, gulvvask, vask av bad og wc samt skifting av sengetøy). Alt annet gjør jeg.
Hvem tar mest ansvar for barna? Likt.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Har ikke hatt fødselspermisjon.
Hvem tjener mest? Mannen.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Mannen.
Hvem har mest utdannelse? Jeg.
Hvem er eldst/yngst? Jeg er 6 år eldre enn mannen.

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Jeg byttet navn.
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt? Mannen sitt etternavn.
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Vi giftet oss hos sorenskriveren, ingen førte meg til "alters".

Gammel 29-05-10, 15:31   #47
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg

Jeg har ansvar for klær,at de dusjer jevnlig,har alt de trenger i bhg.Han leker mye og tar dem med på mye.

Han tok 6 uker,jeg resten.Men han har fleksitid,så var mye hjemme.

Hvem tjener mest?
Han

Han

Jeg

Hvem er eldst/yngst?
Jeg er yngst

Nei

Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)?
Ja pappa fulgte meg til alteret.

Gammel 29-05-10, 15:36   #48
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmålene er:
Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Ingen av oss gjør mye, men jeg gjør nok mest. Han tar alt i hagen da.
Hvem tar mest ansvar for barna? Like mye
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? 1.mann: kun det fastsatte - fordi jeg hadde ikke jobb, med 2.mann jobbet vi 50 % hver fra poden var 6 mnd - uansett jeg som hadde mest da.
Hvem tjener mest? Han
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Vi jobber like mye - og begge skyr overtid som pesten (tar ut all overtid som fri)
Hvem har mest utdannelse? Jeg - mannen har to yrkestitler, jeg er universitetsutdannet - så jeg har lengst sammenhengende iallefall
Hvem er eldst/yngst? Jeg er yngst - og gnir det inn..

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Jeg tok mannens etternavn som mellomnavn - siden gutta har det navnet (vi ønsket enkle navn til gutta)
Hvis etternavn ble byttet ved ekteskapsinngåelse, hvilket navn ble valgt?
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? ikke noe innføring - giftet oss i tosomhet

Gammel 29-05-10, 16:05   #49
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Spørsmålene er:
Det er relativt jevnt fordelt, men jeg gjør kanskje litt mer inne og han litt mer ute. Vi deler på vasking, jeg betaler regninger og vasker klær, han rydder snø, klipper plen og tar hovedtyngden av vedlikehold/oppussing. Jeg lager mat, han vasker opp.
Jeg.
Han tok kun ut de obligatoriske 4 ukene. Det var min vilje som kom gjennom, siden jeg ville være mest mulig borte fra jobben.
Hvem tjener mest?
Jeg i grunnlønn, han totalt etter tillegg.
Ganske llikt. Vi jobber 100%. Jeg jobber ofte litt på kveld og helg for å komme ajour. Han har vakt og overtid innimellom.
Jeg.
Hvem er eldst/yngst?
Han er fire år eldre.

Jeg tok hans navn til etternavn og mitt til mellomnavn. Begrunnelsen er at jeg ønsket at hele familien skulle ha et felles navn.
Nei.

Gammel 29-05-10, 16:25   #50
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Jeg.
Hvem tar mest ansvar for barna? Varierer. Men i snitt tror jeg at det er likt.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Første gangen tok jeg permisjonen, andre gangen var jeg hjemme 4 mnd og han 5 mnd.
Hvem tjener mest? Han
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)?Vi jobber begge 100%. Men han jobber en del overtid.
Hvem er eldst/yngst? Han.

Vi er ikke gift.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 21:11   #51
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Ganske likt, litt situasjonsavhengig. Stråmannen skifter dekk, jeg baker brød.
Hvem tar mest ansvar for barna? Likt
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Mest til meg, men Stråmannen tok et godt stykke mer enn fedrekvoten hver gang. (2, 3 og 4 måneder)
Hvem tjener mest? Det varierer avhengig av hvor godt betalte oppdrag jeg har, oftest har det vært meg de siste åtte årene. Før det tjente han omtrent dobbelt så mye som meg.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Over tid står vi likt her, men det varierer for oss begge.
Hvem har mest utdannelse? Jeg har litt mer enn Stråmannen.
Hvem er eldst/yngst? Stråmannen er nesten året eldre enn meg.
Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Ingen byttet navn.
Ble bruden ført "til alters" av sin far? Jepp.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:15   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke gift, men kan ta utgangspunkt i hva som hadde vært tilfelle om det skulle skj:

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Ganske likt fordelt. Jeg lager mat og vasker klær, han støvsuger, rydder og vasker gulv.
Hvem tar mest ansvar for barna? Likt fordelt.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Tradisjonelt. Far har firma alene og jeg skulle studere, så tidskonto ble vanskelig. Skal vi ha flere barn vil dette blir gjort anderledes.
Hvem tjener mest? Han.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Jobber likt, begge har litt ukurant arbeidstid til tider.
Hvem er eldst/yngst? Han, med 4 måneder.

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Nei, det ville vi ikke gjort.

Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)?Nei, det ville ikke skjedd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:19   #53
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Deler i utgangspunktet likt, men jeg tror at mannen ender opp med å gjøre mer enn meg
Hvem tar mest ansvar for barna? Deler likt
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Han hadde kun fedrekvoten
Hvem tjener mest? Mannen
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Begge to har 100 %-stillinger, men han jobber i tillegg ca. annenhver søndag.
Hvem har mest utdannelse? Jeg
Hvem er eldst/yngst? Jeg er sju år eldre enn mannen

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Nei
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Nei, vi gikk opp sammen

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:21   #54
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? - jeg
Hvem tar mest ansvar for barna? - likt
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? - 3 måneder på ham, resten på meg (da var fedrekvoten 5 uker)
Hvem tjener mest? - han, men ikke mye
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? - han
Hvem har mest utdannelse? - jeg
Hvem er eldst/yngst? - jeg er eldst

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? - jeg byttet til hans
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Tinghuset, ingen "følging"

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:23   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Han
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Ca. 60/40
Hvem tjener mest? Likt
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Jeg
Hvem har mest utdannelse? Likt
Hvem er eldst/yngst? Han (med halvannet år)

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Nei
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Niks

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:23   #56
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Likt fordelt når jeg ikke er gravid.
Hvem tar mest ansvar for barna? Likt fordelt etter at jeg begynte å jobbe fullt. Da jeg kun jobbet deltid og kveld var det jeg som ordnet det meste.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Mannen min har kun hatt permisjon en gang, denne gangen skal han ikke ha. Jeg får hans uker betalt av hans arbeidsgiver og det passer oss utmerket.
Hvem tjener mest? Mannen min
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Ganske likt
Hvem har mest utdannelse? Jeg har lenger utdanning enn han. (videreutdanning)
Hvem er eldst/yngst? Han er 2 år eldre enn meg
Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Nei ingen av oss.
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person ? Pappa fulgte meg til alteret ja.

Gammel 31-05-10, 16:30   #57
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Jeg.
Hvem tar mest ansvar for barna? På dagtid;jeg. På ettermiddagen; mannen.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Ingen fødselsperm.
Hvem tjener mest? Han, jeg har ikke inntektsgivende arbeid for tiden.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Se forrige svar.
Hvem har mest utdannelse? Mannen.
Hvem er eldst/yngst? Jeg er syv år eldre enn ham.

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Nei.
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Nei.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:37   #58
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Spørsmålene er:
Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Mannen.
Hvem tar mest ansvar for barna? Likt.
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Jeg hadde seks måneder med eldste, mannen hadde fire. Jeg hadde seks og en halv måned med yngste, mannen hadde tre og en halv.
Hvem tjener mest? Jeg.
Hvem jobber mest (dvs. har lengst dager, herunder stillingsprosent)? Mannen (jobb + studier).
Hvem er eldst/yngst? Jeg er eldst.

Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Jeg byttet til mannens etternavn.
Ble bruden ført "til alters" av sin far eller annen person (eller inn på annen måte, hvis ikke ekteskapet ble inngått i en kirkelig sammenheng)? Vi giftet oss i kirka, og faren min førte meg til alters.

Gammel 31-05-10, 18:18   #59
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Spørsmålene er:
Han gjør definitivt mest...

Vi bytter på å levere og hente. Ellers følger nok jeg opp mest.

Jeg.

Hvem tjener mest?
Han.

Begge jobber 100 %.

Jeg har flest år, men vi har begge master/hovedfag - jeg brukte bare litt lengre tid på å finne meg selc.

Hvem er eldst/yngst?
Han er ett år eldre.

Ja.

Jeg tok hans etternavn.

Pappa fulgte meg til alters.

Jeg er litt tradisjonsmenneske. Må ærlig innrømme det.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 19:25   #60
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hvem gjør mest husarbeid hjemme? Ganske likt men vi har hver våre ting vi foretrekker. Jeg tar all klesvask, han ordner med det meste ute, samt søppel og
Hvordan ble fødselspermisjonen fordelt? Han har ikke rett til ordentlig permisjon, dermed ble det meg, men han er jo hjemme 6 mnd. i året likevel.
Hvem tjener mest? Han tjener mer enn dobbelt så mye som meg, men jeg har ikke spesielt dårlig betalt.
Hvem jobber mest Han, jeg går deltid.
Hvem har mest utdannelse? Jeg har litt mer.
Hvem er eldst/yngst? Jeg er nesten 2 år eldre enn han.
Byttet en eller begge ektefeller etternavn ved ekteskapsinngåelse? Jeg byttet.
Ble bruden ført "til alters" av sin far? Jepp

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.