|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?
Jeg skifter ikke hver uke, jeg heller. Prøver å få det gjort hver 14.dag, men det kan bli 3 uker mellom hver gang. Med 7 senger (6 enkle + en dobbel) å skifte på, er det alltid noen senger som blir skifta på til helga, men ikke alle på ei gang. De gangene det har vært nødvendig, tar det mange dager å komme ajour igjen med klesvasken....
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Vi vasker vel 3-4 maskiner i uka tenker jeg. En med mørkt og en med lyst tøy og en med håndklær/sengetøy og kanskje en med ull. Vi har MYE klær, sengetøy og håndklær da, så vi går ikke tomme.
|
|
|
#3 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Vi er 4 personer og jeg vasker kun klær i helgene. Det er som oftes 3-4 fulle maskiner. En lys 40, en mørk 40 og en 60. De ukene vi skifter på sengen blir det to på 60.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sånn er det her også. En genser og en bukse trenger da ikke bli vasket med en gang? Jeg vasker nesten aldri halve maskiner, bortsett fra ulltøy, kanskje. Pengene vi sparer på å vaske sjelden, bruker jeg til å kjøpe mye klær. :ikke så miljøvennlig og økonomisk likevel: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Tipper en 3-4-5 maskiner i uken.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Jeg sa feil - jeg skifter som regel sengetøy annenhver uke - men det blir en maskin når jeg gjør det. Også er det litt overnattere og sånt - så brått blir det en maskin sengetøy i uka bortimot i snitt. |
|
|
|
#7 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?6-9 maskiner.
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?6-9 maskiner passer nok godt for meg også.
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Er jeg hjemme blir de 3-4 maskiner hver dag, 2 hvis jeg er på jobb. Vi er fem stykker som skifter alt fra topp til tå hver dag, så det blir mengder. I tillegg er det jo håndklær, kluter, sengetøy og gardiner som må vaskes.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#11 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Bruker dere voksne bare bukser en gang før de vaskes. Det syns jeg grenser til galskap. her brukes helst alt utenom truser og sokker og mannens t-skjorter minst to ganger. Snupsen bruker også bukser ofte to dager på rad, om de ikke er skitne. Jeg vasker 1 maskin i uka med håndklær og kluter, sengetøy når det skiftes, og gardiner, vel, det har jeg kanskje gjort 5 ganger de siste 10 årene. Jeg har hevet flere garidnfag enn jeg har vasket, for å si det sånn
|
|
|
#12 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?5 i husstanden - vasker en maskin hver dag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Kun vasking av klær i helgene her også, sjelden i ukedagene. Det er jo så kjedelig da gitt.
|
|
|
#14 |
|
Off the map.
|
Det har jeg også pleid å gjøre, men synes det er litt kjedelig å bruke hele helga på klesvask, og ikke minst at jeg får litt dårlig tørkekapasitet - samt at bretteberget blir helt enormt. Så nå har jeg tenkt å prøve å vaske en maskin nesten hver dag i uka i hvertfall.
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Vi vasker 3 eller 4. Det inkluderer 2-3 60-grader (inkl. sengtøy, alt undertøy og alt tøy til ungene minus ull) og 1 ull eller 40-grader (avhengig av årstid).
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Aner ikke. Haugevis. Håndduker kan vi bruke flere dager, og bukser bruker vi voksne et par dager. Alt annet byttes hver dag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?Vil tro at jeg vasker ca 6-7 maskiner i uken. Vi er to voksne og et barn. Håndklær brukes flere ganger, sengetøy skiftes hver 3-4 uke. Jeg trener stort sett hver dag og det er som regel en helt uaktuell problemstilling å bruke treningsklær mer enn en gang (jeg svetter MYE |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?4-8 i uka. Vi har vaskemaskin som tar 7 kg og både ved 80-60 og 40 gradersvask fylles maskinen helt full. Vi er 5 i familien og ungene er 8 år og nedover. |
|
|
|
![]() |
|
|