Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Henge opp klær eller tørketrommel

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva er enklest?
Det er best å kjøre alt i tørketrommelen for så å sitte komfortabelt i en god stol og brette. 50 42,37%
Det er enklest å sortere ut sokker og truser og henge opp det før resten kjøres i tørketrommel. 5 4,24%
Det spiller ingen rolle, det er like kjedelig uansett. 44 37,29%
Vasker ikke klær. 1 0,85%
Dustepoll 18 15,25%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-10, 16:34   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Hæ? Jeg har alltid tromlet microfiberklutene... Trodde de bare ikke skulle ha skyllemiddel.

Gammel 13-05-10, 16:36   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hæ? Jeg har alltid tromlet microfiberklutene... Trodde de bare ikke skulle ha skyllemiddel.

Det står at de ikke skal tromles. I alle fall alle varianter av microfiberkluter som jeg har kjøpt.

Gammel 13-05-10, 17:14   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det står at de ikke skal tromles. I alle fall alle varianter av microfiberkluter som jeg har kjøpt.

Ja, men det står det da på mye. Anti-tørketrommelskiltet sluttet jeg å ta hensyn til for leeenge siden.

Gammel 13-05-10, 16:58   #4
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke tørketrommel. Det enkleste er å henge opp og så bruke tøyet rett fra stativet, da slipper man å brette.

Gammel 13-05-10, 17:04   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Vi har ikke tørketrommel. Det enkleste er å henge opp og så bruke tøyet rett fra stativet, da slipper man å brette.

Det er det vi gjør med det vi ikke tromler. For så vidt med det vi tromler også, det havner i plastkurver ved siden av tørkestativet, og så leter man febrilsk gjennom om det er noe spesielt man er ute etter. Uslåelig system.

Gammel 13-05-10, 17:01   #6
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg vasker egne maskiner med undertøy og sokker for seg og håndklær for seg selv, da jeg alltid koker håndklær og vaskekluter.

Håndklærne tromler jeg som regel, om det ikke er finvær så de får luftet seg ute. (Da blir de litt stive synes jeg, men det er vel en annen diskuson.. )
Mesteparten av sokkene tromler jeg, men BB bokserne og finere truser tromler jeg ikke men henger på en slik karusell.

*utbroderer*

Gammel 13-05-10, 17:03   #7
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Henge opp klær eller tørketrommel

Kjører egen maskin med tuer også jeg...

Microfiberklutene tromles stort sett alltid, de fungerer like fint.

Gammel 13-05-10, 17:09   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går alt av undertøy og sokker, håndklær og sengtøy i tørketrommelen. Vanlige klær henges opp, med unntak av ei kosebukse jeg har som blir så deilig myk i tørketrommelen. Jeg sorterer ikke før jeg legger det i tørketrommelen, for jeg vasker jo det som skal tromles sammen, så det er bare å dytte det fra den ene maskinen til den andre. Undertøy og håndklær blir jo like godt vasket i samme maskin.

Gammel 13-05-10, 17:16   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tromler også mikrofiberne mine, de funker like godt uansett.

Gammel 13-05-10, 17:20   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

håndklær ,vaskeklute,en del undetøy OG sokker (spes disse) ((dette vaskes da ikke sammen i maskinen,bruker å vaske bare en maskin med sokker for de fleste loer noe djævelsk )hives i tørketrommelen resten henges opp

Gammel 13-05-10, 17:23   #11
Albertine
Passiv

Standard

Man koker da håndklærne sine og blander dem aldri med sokker eller annet undertøy som går på seksti. Man tromler heller ingen av delene, all den tid man ikke har trommel. Så dommen er og blir dustepoll.

Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:26   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Dustepoll - vi har ikke tørketrommel.

Gammel 13-05-10, 17:35   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det er best å kjøre alt i tørketrommelen for så å sitte komfortabelt i en god stol og brette.

Gammel 13-05-10, 17:45   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Skyllemiddelet har iallfall det, tørketrommelbruken har jeg ikke fundert så mye over. Kanskje jeg skal prøve en gang å henge opp en microfiberklut.

Gammel 13-05-10, 17:55   #15
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Tørketrommler alt av sokker, kluter, laken ol. som blir vasket på 60 grader eller høyere.

Gammel 13-05-10, 18:27   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man tromler alt som skal tromles sammen, samler sammen til man har en diiiiiger haug, og så setter man seg i godstolen foran tv'n og folder i vei. Og da er folding en riktig så ok aktivitet.

Det er riktignok ikke så mye jeg hiver i tørketrommelen - håndklær, kluter, sengetøy og sokker. Resten henges til tørk.

Gammel 13-05-10, 18:39   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her tromles alt som kan tromles, dvs. alt utenom delicates og en del treningstøy som a) står at ikke skal tromles og jeg er veeeldig opptatt av pusteegenskapene på og b) uansett tørker på nullkommaniks og dermed kan slippe å varmes i trommelen i evigheter mens resten tørkes. Disse henges da bare over badekaret til neste morgen. :sjuske:

Ull tørkes på stativ, da. Jeg har et ullprogram med en slags vuggegreie, men det var mer pes enn å bare henge det opp.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:40   #18
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Begge deler er vel like kjedelig, men jeg praktiserer å sortere før jeg slenger noe i trommel og henge opp det som ikke tåler trommel. Sokker og mange truser går i trommelen, men de trusene som er ganske nye eller "fintrusene" henges til tørk.

Gammel 13-05-10, 18:40   #19
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Bretting går kjappere når jeg henger opp på tørkestativene, da kan jeg brette dem med en gang jeg tar dem av stativet, mens når jeg tromler klærne, så ender det bare med at jeg sparer opp noen kurver. Men jeg synes det er kjedelig å henge klærne opp, så jeg bruker tørketrommelen mest.

Håndklær blir mye bedre å bruke etter dusjing / bading når jeg har tørket dem i trommelen.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:43   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg bærer opp alle klærne to etasjer og hiver dem utover senga og bretter. Stress å ha vaskerom i kjelleren, men hey man får da trim.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.