Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gleder du deg til 17.mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Gleder du deg?
Ja! 47 32,19%
Tja. Hverken gleder eller gruer meg. 76 52,05%
Nei! Jeg liker ikke 17.mai. 23 15,75%
Tulledustepoll! 0 0%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-10, 09:49   #41
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Tja. Jeg liker å lufte bunaden, men vil ikke dra det så langt som å si at jeg elsker 17. mai.

Gammel 11-05-10, 09:50   #42
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg likar 17.mai, så eg gledar meg vanlegvis. Men i år skal eg jobba natt til 17. og det er ikkje så kjekt. Eg er alldeles skutt etter tre nattevakter på rad, og sliter generelt med å sove. 17. mai kan eg berre gløyme å få sove i det heile.

Gammel 11-05-10, 09:52   #43
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg gleder meg. Jeg liker 17.mai. Det er en hyggelig dag med familien, jeg får bruke bunaden og vi får bare håpe det ikke blir snøøøø.

Gammel 11-05-10, 09:53   #44
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, ikke i år. Har eksamen 18. mai, og ender vel opp med å verken ville feire eller lese.

Synes heller ikke at 17. mai i Bergen er så mye mer å skryte av enn 17. mai andre steder i landet. :dukker:

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 09:54   #45
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, jeg gleder meg til 17. mai. Det pleier å være en koselig dag med familien. Ulempen er alle forberedelsene - og i år at den kommer som siste dag i en langhelg. Siste dager i langhelger og ferier liker jeg vanligvis ikke.

Gammel 11-05-10, 09:58   #46
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Iset, du er så søt.

Nei, jeg gleder meg aldri til 17. mai. Men når dagen er der, pleier det nå være greit. Gå i barnehagetoget er jo litt koselig, bare det ikke regner og er 1 varmegrad. Gleder meg til russetoget der elevene mine er med.

Gammel 11-05-10, 09:59   #47
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Nei, ikke i år. Har eksamen 18. mai, og ender vel opp med å verken ville feire eller lese.

Synes heller ikke at 17. mai i Bergen er så mye mer å skryte av enn 17. mai andre steder i landet. :dukker:

Forstår at du dukker, men du har nå egentlig rett. Hehe. Men jeg er ikke årntli bergenser heller da.

Gammel 11-05-10, 10:02   #48
emma-li
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
emma-li har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg hater stress , køer og masse folk. så kan ikke si att jeg gleder meg så veldig mye. Har liksom ikke fast tradisjon. men det blir koselig for ungene da. Jeg gleder meg til dagen er over

emma-li er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:03   #49
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev at jeg ikke liker 17. mai, men det er kanskje å ta litt sterkt i. Men jeg er ingen stor fan. Det er rørende med skolekorps, bunader og barn med flagg, men jeg synes det er mye pes, ståing og gåing. Vi har ikke familie her, så fram til vi naboene bestemte oss for å grille sammen, ble vi sittende alene etter klokken 14, for da slutter arrangementet på skolen.

Jeg var ikke fan som barn heller. For på 17. mai tok mamma frem krølltanga. Grøss og gru. Men det var moro på kvelden når vi kunne gå til skolen og kjøpe lodd og ri på hest og sånt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:06   #50
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Tja. Hverken gleder eller gruer meg.

Eller forresten, jeg gruer meg til å fryse!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:11   #51
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg var ikke fan som barn heller. For på 17. mai tok mamma frem krølltanga. Grøss og gru. Men det var moro på kvelden når vi kunne gå til skolen og kjøpe lodd og ri på hest og sånt.

Eg måtte ligge med hårrullar i håret natt til 17. mai. Det var høgst ubehagelig og virkelig ikkje frivillig. Dessutan hugsar eg at eg måtte gå med ein ultrakort kjole og tilhøyrande truse med blonder og rysjer ein gong. Eg håpar håpar håpar at eg var veldig, veldig liten den gong. Eg protesterte ein heil del, men fekk beskjed om at det var viktig for drilljentene at eg kledde på meg denne habitten

Eg burde sikkert vore traumatisert av dette, men eg likar å gå i bunad, det er masse gode kaker og blide, fine folk ute.

Gammel 11-05-10, 10:16   #52
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg gjør dette for barna. For min del kunne vi ha vært et helt annet sted.
Jeg gruer meg ikke. Men jeg gleder meg heller ikke.

Må si meg enig med deg her.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:22   #53
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke 17. mai, det er bare pes. Særlig nå som vi har fått skolebarn og hele dagen er et eneste langt pliktløp fra tidlig morgen til sein kveld.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:29   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruer meg litt, men ikke så ille som mange andre år. (Kanskje snart på tide å prøve bunaden, ja. ) Jeg er spent på hvordan min lille Kristen Gislefoss blir seende ut i sin arvede bunad.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:34   #55
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

100% væravhengig.

Gammel 11-05-10, 10:36   #56
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke si jeg hverken gleder eller gruer meg. Jeg skal levere oppgave 21. mai, så må nok bruke store deler av dagen til studier i år som i fjor. Forskjellen er at i år har jeg det beste selskapet når jeg tar pauser, og vi skal kose oss med god mat og god drikke.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:37   #57
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Jeg gleder meg! Synes det er en fin dag med isspising og klump i halsen. Håper dog på finvær, det er viktig.

Gammel 11-05-10, 10:38   #58
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er Podens første gang i barnetoget, så vi skal inn til sentrum for første gang på 17. mai. Jeg håper ikke det blir altfor mye stress, og at været blir OK. Med de forbeholdene gleder jeg meg litt - jeg har til og med ny bunadskjorte og nytilpasset bunad, så for første gang på mange år har jeg bunad som passer akkurat!

Gammel 11-05-10, 10:39   #59
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja. Hverken gleder eller gruer meg.

Vurderer å lese den dagen, selv om jeg helst skulle vært i Oslo og sett Snuppsis første 17.maitog.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:40   #60
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Ja, men det er hovedsaklig fordi vi skal på hyttetur. Kanskje vi heiser flagget, bortsett fra det vil vi merke fint lite til nasjonaldagen, tror jeg.

Vil ikke si jeg misliker dagen, men har ikke hatt noe sterkt forhold til den siden jeg vokste fra barnetog ++. Storebror har foreløpig ingen spesielle forventninger, så vi skipper feiringa enn så lenge.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.