|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?På gjestetoalettet skifter vi ofte. Det kommer litt an på om vi har hatt mye besøk eller ikke, men noen ganger i uka blir det nok. På toalettet som vi bruker mest skiftes det også noen ganger i uka. På badet hvor vi ikke har toalett skiftes det noe sjeldnere. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?:varierende:
|
|
|
#3 |
|
saftig
|
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?Vi har fire forskjellige steder å vaske hender, så jeg skifter litt ettersom. Der de er oftest i bruk, på kjøkkenet og toalettet oppe, skifter jeg alt fra 2 til 4 ganger pr uke, tenker jeg. Hvis det er blitt veldig vått skifter jeg det selv om det ble hengt opp samme dag. Hvis vi har hatt gjester, for eksempel. Når jeg tenker meg om så skifter jeg stort sett hver gang vi har hatt gjester. *sær*
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?Skifter noen ganger i uka. Siden vi har flere toalett og håndkle på kjøkkenet(til håndvask før mat) så blir håndvasken litt fordelt. Hadde vi bare hatt en plass der all håndvask hadde foregått så hadde det nok blitt skiftet ut iallefall en gang dagelig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?Paa gjestetoalettet gjör jeg som paa fine hoteller: Jeg har kjöpt en haug med vaskekluter fra IKEA. Disse brettes pent og legges i en kurv paa gjestetoalettet som staar oppaa vasken. Under vasken har jeg en större kurv til brukte kluter. Slik faar hver og en helt rent haandle. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Helt konge
|
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?Dere som skifter dusjhåndklær hver dag, hva er det som gjør at et håndkle som er brukt en gang til å tørke en ren kropp må vaskes? Er det noe med bakterier eller lignende jeg ikke har fått med meg? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?Annen hver dag ca. Dusj-/badehåndklærne skifter jeg hver fredag - oftere ved behov. Om jeg skulle bytte 5 store håndklær hver dag måtte jeg kjøpt en ekstra vaskemaskin ...
|
|
|
#10 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?
Her også
|
|
|
#11 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?Jeg er enig i at mange ikke er helt nøye med håndvasken. Så det er nok en god ide og heller ikke mye arbeid å bytte ut håndhåndklær oftere enn en gang i uka, selv hos små husholdninger som vår.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?
Også grisete
|
|
|