|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdier
Hvorfor er det så fryktelig forkastelig hvis vedkommende som kjøpte den hadde råd til det og synes den var fin? Hvor mener du grensen går og hvorfor er det mer akseptabelt å kjøpe en Bergansjakke til 6.000,-?
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Ikke lov med Bergansjakker heller. Niks. Alle må kjøpe Audi. Jeg har talt. |
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#45 |
|
flisespikker
|
Jeg har ingen Bergansjakke.
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierDu har jo sittet i en. Det hjelper en hel del. |
|
|
|
#48 |
|
intro
|
Forkastelig siterte jeg mest på spøk, men uforståelig er det definitivt for meg. Forklaringen er nok så enkel som at jeg er fint lite opptatt av vesker. Det er sikkert andre ting jeg bruker penger på som andre ville steile over. (En bergansjakke til 6000 - ja 4000 for den saks skyld - er omtrent like uforståelig for meg som en tilsvarende dyr veske.
|
|
|
|
#50 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierJeg synes å bruke penger på Bergansjakker er det mest uforståelige av alt.
|
|
|
#51 |
|
flisespikker
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierSånn hvis det er overforbruk man vil fokusere på, så er det jo best å kjøpe så dyre ting som mulig, selvsagt (fordi man da nødvendigvis kjøper færre ting), i tillegg til at det er bedre å bruke penger på opplevelser enn på ting. Fast eiendom er ganske miljøvennlig i forhold til masse flyreiser, men f.eks. hotellopphold og restaurantbesøk er mer miljøvennlig enn biler - og én veske til 5000 er langt mer miljøvennlig enn 20 vesker til 250 kr hver.
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierJeg for min del har én veske til 149. Og fadderbarn. Jeg er egentlig temmelig pk akkurat nå? |
|
|
|
#53 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierJeg synes det er like ille å bruke store summer på bil som på vesker, sko eller klær eller barnevogner for den saks skyld. Alt dette er bare reint forbruk på ting som faller til en brøkdel av verdien så fort det er fjernet fra butikken. For meg blir det umoralsk å bruke store summer på slikt. Jeg har ikke samvittighet til det.
|
|
|
#54 |
|
Introvert optimist
|
Hvis jeg måtte velge mellom veska eller Bergansjakka hadde jeg definitivt valgt veska, men egentlig synes jeg å bruke 6000 kroner på noen av delene er galskap.
|
|
|
#55 |
|
flisespikker
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierNenne, jeg skjønner at du foretrekker å prioritere sånn, og jeg skjønner at det er mer økonomisk å prioritere sånn - men jeg skjønner ikke at det skal være mer moralsk.
|
|
|
#56 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierFor meg spiller det ingen rolle hva folk bruker penger på så lenge de ikke klager til meg om dårlig råd når det egentlig handler om prioriteringer. Jeg blir rimelig kvalm over folk som eier x antall boliger rundt omkring og samtidig klager over hvor dyr maten er og hvor dårlig råd de har.
|
|
|
#57 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Men det er laaaaaaangt flere i Norges land som løper rundt med jakker til 6.000,- enn vesker til samme summen. Og det er det ingen som hever ett øyebryn til.
|
|
|
#58 |
|
intro
|
Å jo da, jeg kan i alle fall bidra med to hevede herfra.
|
|
|
|
#59 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Ehhh, jo!?
|
|
|
#60 |
|
intro
|
Godt poeng! Det med barnevogner er helt uforståelig for meg også. Klær og sko, derimot
|
|
![]() |
|
|