|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Bæredings til liten baby
Med de helt små går det greit med beina inni. Sverren min er mest fornøyd når han ikke blir bumpet så mye sammen, så i det siste har han hatt bena på utsiden. Han er temmelig stiv i skankene, så jeg synes det er vanskelig å få knærne så høyt som de skal. -En av grunnene til at jeg heller bruker mei taien. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæredings til liten babyJeg bar snuppa mi i slynge da hun var nyfødt, jeg måtte også ha henne oppreist mage mot mage, for hun ble hysterisk hvis jeg prøvde å bære henne liggende. Jeg måtte dessuten ha bena hennes hengende nedenfor, men det var om sommeren så det gikk greit. Hun elsket å bli båret på den måten. Nå er hun 19 mnd og vi bruker den fremdeles!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 02-02-07 kl 20:36. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Sv: Bæredings til liten babySÅ utrolig flott Lille*My! Både du,snuppa og slyngen.
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Det er ulempen med en slynge med polstring - man får ikke strammet så mye man vil. Går det ikke an å sprette opp stoffet og dra ut den polstringa? Eller deler av den i alle fall.
|
|
|
#5 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Bæredings til liten babyJeg drister meg frampå med et spørsmål, jeg også. Hva vil dere anbefale til Bonus og meg?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Du kan få prøve både slynge og MeiTai av meg. Jeg kan ikke knyte overhodet, men MeiTai er veldig enkelt å få til, slynge også. Hvis du ikke skal bære lenge av gangen er slynge ideell.
|
|
|
#7 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Skal du bære for å kose eller bære på tur? På tur ville jeg definitivt anbefalt en MT - evt en Ergo om du synes det blir for knotete med knyting. Begge deler kan du bruke på på både mage og rygg. Men det er lettere å knyte på seg en MT alene enn å klipse sammen selene på ryggen når du magebærer med Ergo. Om du ikke er veldig myk, da.
|
|
|
#9 |
|
ræv med ører
En MeiTai koster vel fra ca. 700 til 1000 kroner, men kan brukes lenge, både til mage- og ryggbæring. En slynge ligger vel på rundt 500 kroner. Begge deler kan jo kjøpes brukt. Men det er såpass dyrt at jeg ville prøvd begge deler før jeg ville gått til innkjøp.
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
En slik som Lille*My har heter Mayawrap og koster 485 på Babyslynga
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 02-02-07 kl 14:14. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bæredings til liten babyJeg har vært kjempefornøyd med Ergoen, Dragen, men Bonus er vel litt liten enda? Eller? Jeg trodde det var fra ca. 6 mnd?
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bæredings til liten babyForresten, ang. slynge eller wrap - noen som har noen gode tanker ang. farge? Jeg skjønner at det er smak og behag, og umiddelbart tenker jeg sort - men så ser jeg for meg sorte gensere med melke- og gulpeflekker og tenker en gang til. Men de lyse blir vel fort skitne og udelikate?
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
Sv: Bæredings til liten babyNå har jeg bestilt meg en Moby Wrap til lillebror
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bæredings til liten babyAcsa, du skulle gi meg en annen link på noen andre fine wrap/elastiske sjal, var det ikke det det var?
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Å, de var fine! Er det noen praktisk forskjell på dem og wrap?
|
|
|
#18 |
|
WF: Sausnebbet
|
Vet ikke helt. Lett å finne midten på Moby D. Litt ulik lengde på de to. Kontrastpanelet er ikke elastisk på moby d, tror jeg, og det har vel litt å si. Mer støtte og mindre sig i knytingen? - Men jeg er som sagt novise når det gjelder sjalbæring, så her er det ingen ekspertråd å hente. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bæredings til liten babyScarlett! Her er en link til hugabub elastisk sjal. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Moby D har et uelastisk panel på midten, slik at det skal bli bedre støtte og sjalet kan brukes lengre, også når barnet blir tyngre. Mobywrap er elastisk hele veien
|
![]() |
|
|