Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Om å lese tegneserier

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 09:14   #41
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Jeg ser ikke sjarmen med Donald, jeg syns egentlig ikke det var såå gøy når jeg var barn heller, men ellers leser vi masse voksentegneserier. Om mannen ville lese Donald hadde jeg nok bare trukket på skuldrene og satt meg på pc'en.

Gammel 09-06-10, 10:22   #42
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

Jeg leser Pondus - elsker Pondus (bortsett fra alt fotballtullet det innimellom blir litt mye av der)! Kjøper ikke bladene da, kun disse samlebøkene som kommer ut innimellom. Ellers leser jeg ikke tegneserier, og det gjør ikke mannen min heller - vi leser mye bøker da, begge to.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 10:24   #43
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å lese tegneserier...

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Tegneserier kan være utrolig berikende, og jeg synes det er ytterst "gammeldags" å mene at tegneserier bare er for barn.

Jupp. Og ærlig talt, folk får da lese hva de vil - man blir vel ikke for gammel til å lese noe som helst?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 10:34   #44
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Tegneseriegal er vi her i huset og. Abbonnerer på Donald (dog uten de dustete plastlekene som går i stykker etter en gangs bruk) og Billy. Leser dessuten alt fra Nemi til Pondus og Rutetid. Det er aldeles ikke flaut, dessuten smaken er som baken også når det gjelder litteratur

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 10:39   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Abeline, her.

Jeg leser Donald, Nemi, Hårek og Zits + +, Mannen leser ikke annet enn avisa

Denne var fin.

Gammel 09-06-10, 10:46   #46
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser tegneserier, men da helst Sandman, Preacher etc, tråler også Pondus og Nemi hvis de er tilgjengelig. Egentlig leser jeg det meste. Ja, Margit Sandemo også, særlig hvis jeg er syk og trenger noe lettlest, synes bøkene er koselige, uansett om jeg har kunnet dem utenat siden jeg var 13. Hvis jeg er på do og ikke finner noe annet i farten, leser jeg hva som helst, til og med Se og Hør eller baksiden av shampoflasken.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:44   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min leser Donald hver dag. Ungene også. Det er lov å lese ved bordet hos oss, ved andre måltider enn middagen, så de sitter fordypet i hvert sitt blad til frokosten. Veldig fredelig.

Gammel 09-06-10, 12:54   #48
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Høydepunktet på dagen er Pondus, Nemi og Helge i avisa

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 13:33   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk - det finnes folk som hopper over tegneseriene i avisa!

Gammel 13-07-10, 14:13   #50
Svanhild
Aktiv

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Svanhild er litt kul
Standard

Liker Donald veldig godt, det har jeg gjort sia jeg var lita jente Asterix er en annen favoritt! Har sagt til ungene at når jeg blir gammel og havner på sykehjem må de kjøpe Donald hver uke og komme innom med

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 00:31   #51
petrajh
levelandas.wordpress.com

petrajh sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Landås, Bergen
petrajh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Generelt er det bra at folk leser, og det er ikke hva folk leser som er avgjørende, det er hvordan. Eksempel: Donald kan leses på mange måter: for kos og underholdning, for å studere tegneteknikk, eller fortellerteknikk, for å lære noe om amerikansk tankegang og samfunn, for å fundere over hvordan denne anda kan ligne på oss, ironisk, nostalgisk, for å få tida til å gå, ukritisk osv.

petrajh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 01:00   #52
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er tåpelig å ha fordommer mot lesestoff nesten uansett, med mindre man snakker om lovstridig innhold eler noe som direkte skader andre. Alt som kan leses er i utgangspunktet bra i mitt hode også, om det så er påskekrim på melkekartongen. Jeg synes den dama i ukebladet må jobbe litt med holdningene sine.

Jeg leser alt, inkludert tegneserier. Det er sjeldent jeg kjøper de "enklere" tegneseriene, men de er det andre familiemedlemmer som drar i hus. De må jeg lese høyt, og noen ganger syes jeg det er noen perler der også.

Jeg har 2 skap på loftet fulle av gamle og nye tegneserier; alt fra Scoobydo, Nemi, Donald og Star Wars; Clone Wars til gamle Marvelklassikere. For ikke å snakke om Love and Rockets med Hernandez-brødrene.

Nå lengter jeg tilbake til tegneseriebiblioteket på Samfundet, kjenner jeg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 01:41   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av petrajh, her.

Generelt er det bra at folk leser, og det er ikke hva folk leser som er avgjørende, det er hvordan. Eksempel: Donald kan leses på mange måter: for kos og underholdning, for å studere tegneteknikk, eller fortellerteknikk, for å lære noe om amerikansk tankegang og samfunn, for å fundere over hvordan denne anda kan ligne på oss, ironisk, nostalgisk, for å få tida til å gå, ukritisk osv.

Hvis det er hvordan som er avgjørende, hvilke av de overnevnte måtene er best, og hvorfor? Og jeg må bare spørre: for å lære om amerikansk tankegang og samfunn?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 12:05   #54
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen leser masse tegneserier, kunne ikke falt meg inn at det skulle være flaut!!

Sist redigert av turi : 14-07-10 kl 12:11.
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 15:59   #55
Halkatla
Fullverdig medlem

Halkatla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ser ikke noe galt i å lese tegneserier, selv samler jeg på bøkene med opptrykk av de gamle Donald-bladene, og jeg vurderer om jeg skal samle Fantomet etterpå. Min mann har samlet seg Asterix-bøkene.
Ellers leser jeg tegneserier i diverse blader, og kjøper Nemi innimellom. Donald abonneres det på til minstemann på snart 15, og han og 22-åringen krangler om det når det kommer...

Gammel 15-07-10, 13:56   #56
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Leser selv haugevis av tegneserier. Det jeg kjøper er Nemi, Kollektivet og Zits, ellers går det meste på nettet. Teen Titans, Pearls before swine, Sinfest... Og så mye manga.
Ser absolutt ikke noe galt i det, og har egentlig aldri tenkt på at det var en "barnslig" greie. (Pappa har alltid lest Donald, Billy og Blondie).

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 01:14   #57
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Her i huset leses det tegneserier så godt som hver dag. Til vesla abonnerer vi på Donaldbladene (og av besteforeldrene får hun Scooby Doo), mens vi voksne samler på Disney's: Hall of Fame, Klassiske Historier, De Komplette Årganger, Carl Barks Samlede Verk, Julehefter og Asterix. Min favoritt-tegner og manusforfatter er uten tvil Don Rosa , tett etterfulgt av "sjefen sjøl"; Carl Barks.

Liker også Herman Hedning og Pondus, og Nemi er heller ikke å forakte.

I tillegg har jeg fått sansen for: The Walking Dead, Fables, Sandman etc.

Jeg kommer til å lese tegneserier til jeg stryker med, og det er jeg ikke flau over .

Gammel 25-03-11, 11:39   #58
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To hakke, steikende, tullinger på over 40 melder seg her, i egenskap av kone og mann.

Vi abbonerer på Pondus, Nemi og Donald, jeg kjøper Billy når jeg føler for det, vi har også alle bladene som kom ut med Tommy & Tiger'n, til serietegneren ga seg, og man begynte spy ut gamle striper. Vi har hauger av tegneseriehefter i alle former og fasonger. Jeg liker godt tegnede epos, og ateisten i meg ønsker seg Bibelen i tegneserieformat. Og Zits - Zits er genialt.

Guttungen har arvet lidenskapen, og du verden hvor fint og morsomt ordforråd man kan få av å lese Donald på jevn basis.

Gammel 25-03-11, 11:47   #59
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Donald har jeg vokst fra, men Kollektivet (favoritten ), Pondus og Billy (og stundom Nemi) er blader jeg leser fast.

Gammel 25-03-11, 11:58   #60
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Guttungen har arvet lidenskapen, og du verden hvor fint og morsomt ordforråd man kan få av å lese Donald på jevn basis.

*host*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.