|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å lese tegneserierJeg ser ikke sjarmen med Donald, jeg syns egentlig ikke det var såå gøy når jeg var barn heller, men ellers leser vi masse voksentegneserier. Om mannen ville lese Donald hadde jeg nok bare trukket på skuldrene og satt meg på pc'en.
|
|
|
#42 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Om å lese tegneserier ...Jeg leser Pondus - elsker Pondus (bortsett fra alt fotballtullet det innimellom blir litt mye av der)! Kjøper ikke bladene da, kun disse samlebøkene som kommer ut innimellom. Ellers leser jeg ikke tegneserier, og det gjør ikke mannen min heller - vi leser mye bøker da, begge to.
|
|
|
#43 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Om å lese tegneserier...
Jupp. Og ærlig talt, folk får da lese hva de vil - man blir vel ikke for gammel til å lese noe som helst?
|
|
|
#44 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Om å lese tegneserierTegneseriegal er vi her i huset og. Abbonnerer på Donald (dog uten de dustete plastlekene som går i stykker etter en gangs bruk) og Billy. Leser dessuten alt fra Nemi til Pondus og Rutetid. Det er aldeles ikke flaut, dessuten smaken er som baken også når det gjelder litteratur |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å lese tegneserierJeg leser tegneserier, men da helst Sandman, Preacher etc, tråler også Pondus og Nemi hvis de er tilgjengelig. Egentlig leser jeg det meste. Ja, Margit Sandemo også, særlig hvis jeg er syk og trenger noe lettlest, synes bøkene er koselige, uansett om jeg har kunnet dem utenat siden jeg var 13. Hvis jeg er på do og ikke finner noe annet i farten, leser jeg hva som helst, til og med Se og Hør eller baksiden av shampoflasken.
|
|
|
|
#47 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å lese tegneserierMannen min leser Donald hver dag.
|
|
|
#48 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å lese tegneserierHøydepunktet på dagen er Pondus, Nemi og Helge |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å lese tegneserierTenk - det finnes folk som hopper over tegneseriene i avisa!
|
|
|
#50 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
Sv: Om å lese tegneserierLiker Donald veldig godt, det har jeg gjort sia jeg var lita jente |
|
|
|
|
|
#51 |
|
levelandas.wordpress.com
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Landås, Bergen
![]() |
Sv: Om å lese tegneserierGenerelt er det bra at folk leser, og det er ikke hva folk leser som er avgjørende, det er hvordan. Eksempel: Donald kan leses på mange måter: for kos og underholdning, for å studere tegneteknikk, eller fortellerteknikk, for å lære noe om amerikansk tankegang og samfunn, for å fundere over hvordan denne anda kan ligne på oss, ironisk, nostalgisk, for å få tida til å gå, ukritisk osv.
|
|
|
#52 |
|
Vaklende
|
Sv: Om å lese tegneserierJeg synes det er tåpelig å ha fordommer mot lesestoff nesten uansett, med mindre man snakker om lovstridig innhold eler noe som direkte skader andre. Alt som kan leses er i utgangspunktet bra i mitt hode også, om det så er påskekrim på melkekartongen. Jeg synes den dama i ukebladet må jobbe litt med holdningene sine. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om å lese tegneserier
Hvis det er hvordan som er avgjørende, hvilke av de overnevnte måtene er best, og hvorfor? Og jeg må bare spørre: for å lære om amerikansk tankegang og samfunn?
|
|
|
#54 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å lese tegneserierMannen leser masse tegneserier, kunne ikke falt meg inn at det skulle være flaut!!
Jente -96, gutt -04 Sist redigert av turi : 14-07-10 kl 12:11. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
Sv: Om å lese tegneserierSer ikke noe galt i å lese tegneserier, selv samler jeg på bøkene med opptrykk av de gamle Donald-bladene, og jeg vurderer om jeg skal samle Fantomet etterpå. Min mann har samlet seg Asterix-bøkene.
|
|
|
#56 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Om å lese tegneserierLeser selv haugevis av tegneserier. Det jeg kjøper er Nemi, Kollektivet og Zits, ellers går det meste på nettet. Teen Titans, Pearls before swine, Sinfest... Og så mye manga. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Om å lese tegneserierHer i huset leses det tegneserier så godt som hver dag. Til vesla abonnerer vi på Donaldbladene (og av besteforeldrene får hun Scooby Doo), mens vi voksne samler på Disney's: Hall of Fame, Klassiske Historier, De Komplette Årganger, Carl Barks Samlede Verk, Julehefter og Asterix. Min favoritt-tegner og manusforfatter er uten tvil Don Rosa
|
|
|
|
#58 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å lese tegneserierTo hakke, steikende, tullinger på over 40 melder seg her, i egenskap av kone og mann.
|
|
|
#60 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Om å lese tegneserier
*host*
|