Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får nabobarna leke fritt i din hage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-10, 22:08   #41
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?

Det tror jeg aldri har forekommet her, og jeg tror jeg ville ha sagt ifra dersom det hadde vært unger her uten mitt barn.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg kjenner jeg er veldig delt i forhold til dette. På en side ser jeg det som en selvfølge at ikke mine barn leker hos naboen om det ikke er sammen med nabobarna. På en annen side er naboene også gode venner og jeg kjenner jo alle barna godt. Vi har stort lekestativ med husker og sklie, vippehuske og sandkasse. Naboen har 12 barn og pt. ingen uteleker annet enn dukkestue, dermed løper alle små over til oss, sammen med dem som er der på besøk.
Vi har stor hage, masse planter og blomster, jeg var ute to ganger i formiddag og sa ifra om at jeg ikke ville ha sand fra sandkassa båret rundt alle andre steder og at de ikke fikk plukke krokus. Da var det 5 småtasser der, mellom 1 og 6 år. to av dem kjenner jeg ikke. Det var tydelig at de hadde barnevakt.
Jeg tok en tur ut nå og det flyter bak huset av gjenglemt tøy, bøtter, spader, biler, og sand kastet utover. Må ta turen over til nabovenninna atter en gang og be pent om at hun ber barnepikene holde ungene i egen hage, eller i det minste hjelpe ungene å rydde opp etter seg.

I denne settingen hadde jeg gitt ganskje klar beskjed om at jeg ikke satte pris på at min hage ble brukt som oppbevaringssted. Det skal da være unødvendig for deg å måtte passe på hva så små unger holder på med.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 22:13   #42
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Barna mine for pent beskjed om att enkelte hager og steder for dem holde seg unna, vi har naboer som ikke liker att noen går inn der selv om barna dems er hjemme eller ei. Mellomste kom til og sneie borti innkjørselen og fikk så øra flagget or det var dems hus, da ba jeg pent han gjerde inn huset sitt det ligger rett ved en vei for alle og i ett borettslag. Ellers viser jeg respekt for andre ikke liker att barna er der når dem ikke er hjemme og det hvet dem.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 22:23   #43
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om de leker med våre barn, ja selvsagt. Eller er det ikke naturlig å gå i hagen vår, den ligger på baksiden av huset og de må enten rundt hele huset eller gå gjennom en port i carporten for å komme inn i den. På de sidene hvor det ikke er hus er det hekk. Så den er ganske usjenert.

Gammel 13-04-10, 22:50   #44
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Ja. Vi har god plass, vi !

Gammel 13-04-10, 23:01   #45
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri skjedd siden det ikke bor så veldig mange barn i de nærmeste husene og Veslas venninner er for høflige til å ta seg til rette tror jeg. I teorien hadde jeg ikke nektet noen å leke i hagen, men hvis det var snakk om alle 12(!) naboungene med venner så hadde jeg antakelig bedt dem leke hjemme.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 09:06   #46
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av de nærmeste naboene så er det kun en gutt som er på alderen til ungene våre. Han får leke fritt på plena vår, og våre unger får leke på plena deres. Vi bor i samme tomannsbolig, og har ordnet med et hull i hekken sånn at de kan gå lett fram og tilbake.

Ellers så syns jeg det er godt med litt ro på verandaen, så om ungene mine er borte så setter jeg pris på å ha hagen for meg selv. Men det har ikke vært et stort problem. Er ungene hjemme er det fritt fram for alle.

Gammel 14-04-10, 15:53   #47
Glad
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2010
Glad har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, bare de som er sammen med ungene mine.

Glad er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:08   #48
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Nå har ikke vi hage, men vist vi hadde hatt det så hadde jeg ikke syntes det var naturlig om det var fremmede barn som lekte i hagen vår, men våre barn så er det noe helt annet, men ikke alene.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:36   #49
Syncopa
Aktiv

Hvor: Rogaland
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Ja! Her vrimler det hver eneste dag - med 6 egne barn, teller jeg ofte både 12 og 14 totalt. Kjempegøy!
Hagen vår er bitteliten og ser ut som et takras, en hyggelig bivirkning blir da at vi ikke er redd for det som er der Fritt fram, både med husets barn og uten - bare kjekt!

Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:39   #50
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sammen med våre barn så får andre barn selvsagt leke i hagen vår, men når våre barn ikke er hjemme så vil jeg ikke ha ansvar for andres barn. 12 barn i hagen vår hadde sett rart ut.

Jeg "jager" andres unger ut av hagen hvis mine unger ikke er hjemme. Hagen er bitteliten, man ser rett inn i stua og vi har trampoline. Mannen jagde et ukjent barn fra hagen for en ukes tid siden, han satt og gravde et stort hull i plenen vår. Jeg syns ikke det er greit.

Gammel 16-04-10, 11:45   #51
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Nabobarna får selvfølgelig leke i vår hage når våre barn er der og leker sammen med de. Det hender jeg skysser de hjem hvis vi skal spise middag ute og jeg gjerne vil ha noe som minner om matro.

Når våre barn ikke er i hagen, så er aldri nabobarna der heller, i alle fall ikke som jeg har sett. Hender at nabogutten svinser litt rundt på plena vår, men det er helt ok.

Men en ting, alle nabobarna får ikke nødvendigvis leke fritt når de er på besøk i hagen vår. Vi har en liten besøkende hvis store glede i livet er å ødelegge, destruere og demontere, det får han ikke lov til hos oss. Og jeg sender han glatt hjem igjen når jeg har gitt beskjed for tredje gang og han fremdeles ikke gjør tegn til å høre hva jeg sier.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:48   #52
kjerstisin
Aktiv

Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

NEI !!!!

Rett og slett for at jeg ikke vil ha ansvaret for andre sine unger når jeg eller mine barn ikke er tilstedet, det andre er at jeg syntes mine barn skal kunne stole på at tingene dems ligger på plass i den stand de var når de forlot det. Jeg gidder ikke passe på andre sine unger, jeg har mine regler for min hage og er jeg der selv er det greit, ellers syntes jeg man lar andres ting være i fred.....

kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:50   #53
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om dem er der med mine barn så er det selvf. ok, viss mine barn er inne eller bortreist så er det ikke ok!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:27   #54
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi er venner med et nabopar der jeg kjenner ungene veldig godt. Jeg hadde aldri jaget dem bort. Alle andre hadde blitt høflig bedt om å ikke leke i vår hage om de ikke leker med våre barn. Kanskje noen som husker tråden min om unger som brukte hagen vår som skolevei og snarvei når vi flyttet inn. Ingen! Får lov å bruke hagen som vei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.