|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ja. Både mannen og jeg har vært i styret i sameiet, valgkomiteer, styreverv, og deltar alltid på dugnader, så fremt vi kan. (På vårdugnaden i 2007, kom jeg hjem fra sykehuset med nyfødt minstemor midt under dugnaden, det var visst grei unnskyldning!)
![]() |
#42 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Har hatt mye frivillige verv, og deltar gladelig på andre dugnader enn den i borettslaget. Den skulker vi konsekvent, og betaler gjerne mer for vaktmester. Vi må nok gi oss på det der når ungen blir så stor at det blir naturlig å omgås naboer, sånn rundt neste år. Akk.
![]() |
#43 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg deltar på det jeg orker og vil. Jeg har blitt råflink til å si nei takk til verv etter at jeg lærte å prioritere.
![]() |
#44 |
can-jur
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Se her!! Dugnads og frivillighets åndelen lever som bare det
![]() |
![]() |
#45 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har alltid jobbet masse med frivillig arbeid. De siste 20 årene har jeg alltid hatt minst ett styreverv i en eller annen organisasjon og legger ned ganske mange timer med gratis arbeid hver måned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ja. Jeg holder barnehagedugnader utenom, for de er pliktige, enten ved oppmøte eller betaling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ja det gjør vi. Det har vært stille noen år etter at Storebror sluttet med fotball. Men nå er i igang igjen.
![]() |
#48 |
med tunga på styret
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg har vært i FAU, vært leder av 17.mai komiteen på skolen, nestleder i boretsslaget, leder av en av gruppene i det lokale idrettslaget, sittet i hovedstyret i samme idrettslag samt driftet nettsiden deres, vara til skolens driftstyre og klassekontakt. De siste 7 det samme året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Nå også i farger
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ja. SU/FAU, borettslag, barnehage, fotball, etc. Stiller alltid opp, men er ikke den som må sitte på hendene mine. Jeg kan si nei også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg deltar selvsagt på dugnader i borettslaget og sånt, men jeg påtar meg ikke noen frivillige verv utenom det nei. Det har jeg ikke tid eller energi til dessverre. Om et par år når døgnet mitt får litt flere timer ser jeg ikke bort fra at jeg kommer til å engasjere meg litt mer her og der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Etter at jeg fikk unger har stort sett alt mitt frivillige arbeid gått til ting de er en del av. Har kjent på det i det siste at jeg burde komme igang med noe som ikke handler ungene f.eks frivillige organisasjoner eller politikk. Men da kommer det til å gå utover engasjementet jeg har overfor ungene som pr idag er styremedlem i idrettslaget, trener for jentelaget og klassekontakt i tillegg til alle dugnader. Jeg synes det har vært flott å få en så god oversikt over det miljøet ungene mine ferdes i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Er lagleder for laget til minsten (har vært det i to år nå) og sitter i styret i innebandyklubben til guttene (på andre året).
Jeg har samme erfaring som Obelix (men innenfor en annen idrettsgren).
![]() |
#53 |
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Nå har jeg et barn som spiller fotball, så det er klart jeg stiller opp og hjelper til når kampene arrangeres på "hjemmebane", dvs vårt lokale anlegg i regi av vår klubb. Selger vafler og diverse, klær etc.
![]() |
#54 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Nå driver ikke gutta med noe så vi har ingen verv og ikke er det noe her vi bor heller så vidt jeg vet når det gjelder verv eller dugnader.
![]() |
![]() |
#55 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Tror ikke akkurat det er naturlig for de fleste å stille opp i FAU eller som klassekontakt... I mange klasser er det bortimot umulig å få frivillige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ja, jeg er trener både på barneidrett, turn og håndball for ungene. Har sittet i SU i bhg, har hjulpet frivillig på store konserter, har tittel som sosialt ansvarlig ved siden av klassekontakten på skolen.
![]() |
#57 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg stiller på dugnad når det behøves.
![]() |
#58 |
Passiv
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg sitter i styret i en frivillig organisasjon og er styremedlem i borettslaget. Jeg stiller alltid opp på dugnad og har nå begynt å si nei til FAU-verv. |
![]() |
![]() |
#59 |
Står på egne ben
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er ingen ivrig organisator når det gjelder frivilllige verv. Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk har tid til alt de ramser opp noen ganger. Vi har noen sånne ildsjeler på tettstedet vi bor også, og de er gull verdt. Jeg stiller opp på det jeg blir bedt om å stille opp på av dugnader etc. Nå har vi alle tre ungene på samme turnforrening, så når de har fellesdugnad så er det kun en av oss som kan stille opp for alle tre uansett pga. at det er uten unger dette skjer. Det er gjerne lagertelling på lokalbutikken og sånt. Jeg styrer ikke med barnevakt for å få gjort dugnad. Dugnad i barnehagen er det også bare en av oss som får stilt opp siden det skal være uten barn, men vi har bestandig gjort det. I barnehagen sitter jeg i festkomiteen for sommerfesten i fjor, og ingen andre melder seg frivillig til det i år, så da blir det i år også på meg. Merkelig når det er en barnehage på 70 barn, så klarer de ikke å få nok foreldre til de forskjellige komiteene. Det synes jeg er ille, så vi har tatt mer enn vår del der gjennom årene. Men bare ting blir arrangert så møter alle opp når de får beskjed om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Nei, jeg skal ikke skryte på meg så mye dugnadsånd for tiden. Jeg deltar på dugnader i barnehagen, men stort sett har jeg deltatt som ansatt og dermed fått betalt, men det året jeg var i permisjon var jeg der som foreldre.
![]() |
|
|