|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?
Der sier du noe som irriterer meg veldig. |
![]() |
![]() |
#42 |
rakkarpus
|
Tenker du på rus nå? Barnevernet gjør vel ikke noe om foreldrene "bare" er fattige?
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
I Sudan er det en lege per 100 000 innbyggere... De har forsåvidt ingen helsekøer, for de dør lenge før de rekker fram til en lege. Denne gutten er tre dager gammel:
![]() |
#44 |
can-jur
|
Nei, det håper jeg da virkelig ikke. Vi er per definisjon fattige og jeg vil virkelig ha meg frabedt at barnevernet blandes inn ene og alene på grunn av inntekt. Vi er kapable til å ta oss av barna våre på en meget god måte, tross at det offentlige har stemplet oss som fattige!
![]() |
![]() |
#45 |
rakkarpus
|
OK, skjønner
![]() |
#46 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Der jeg jobber så ser jeg fattigdommen hver dag. Det finnes mye mer fattigdom i Norge enn man er klar over. Det er mye skjult fattigdom for det er så mye skam og ydmykhet forbundet med det å være fattig.
![]() |
#47 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Jeg kjenner jeg blir arg over de som klager over at vi har fattigdom og lider nød. Klart: Vi kan nok få det enda bedre vi også - men vi er nå enn en gang verdens beste land og bo i, vi har så mange velferdsgoder at vi ikke er nødt til å hjelpe familien vår selv. Så når gamle folk dør av ensomhet, så hjelper vi de ikke - vi stemmer heller FRP...
![]() |
#48 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Der hadde jaggu en av mine FB-venner en sånn status. Jeg avholdt meg ikke fra å kommentere.
![]() |
![]() |
#49 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heh, merkelig, jeg har samme inntrykket.
![]() |
![]() |
#50 |
Ustabil
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Legger inn med rødt jeg, da, så vi holder tråden, her.
[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Ustabil
|
Hæ? Problemet er jo at ressursene er skjevt fordelt. Det er ikke alle som får del i godene. Folk klager selvsagt fordi mange lider under fattigdom og elendighet TIL TROSS FOR at vi er ett av verdens rikeste land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Off the map.
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Den statusen irriterte meg også. JA det er helt sikkert mye som kan gjøres bedre her hjemme på bjerget, men ærlig talt - det å bli født i Norge er vel egentlig bedre enn å vinne i Lotto. Så er det eneste vi stort sett gjør å sutre. Ja, ting kan bli bedre, men det å sette svake grupper opp mot hverandre på den måten synes jeg er smakløst. Og jeg tror også at de som skriver dette, helst skulle hatt disse pengene selv.
![]() |
#53 |
Har fått nytt nick
|
My thoughts exactly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
seru
|
Kan bare signere denne. Og synes denne tråden oppklarte hvorfor flere fb-venner plutselig har oppdateringer som omhandler hvor takknemlige de er over å bo i verdens rikeste land...
![]() |
![]() |
#55 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Lisa:
![]() |
#56 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Nå har jeg sjekket gjennom de statusene som kommer opp på min side. Og er positivt overrasket over "vennene" mine. De jeg omgås daglig hadde jeg nok ikke forventet slike kommentarer fra, men man har da en del fra tidligere skolegang.
![]() |
#57 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Greit nok med en slik status så kommer det fram hva slags folk man har i omgangskretsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Hjelp, er det virkelig slik at dere helst ikke vil være venn med noen som stemmer FRP? Eller skriver dette i statusfeltet sitt? Det er Facebook, hvis dere liker dem så dårlig eller alternativt kjenner dem så dårlig, hvorfor i alle dager bli venn med dem i utgangspunktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Passiv
|
![]() Sv: Sulter det folk i Norge?Jeg foretrekker stort sett å ikke ha venner som stemmer frp ja. |
![]() |
![]() |
#60 |
rakkarpus
|
Så i Aftenposten om en familie fra Jugoslavia som fikk sitt tredje barn nå. Mor fikk engangsstønad. Da ble mannen i huset, som hadde posttraumatisk stress-symptom trekt i sosialhjelp den måneden engangsstønaden ble utbetalt. Det som skal brukes på barnet dets første år ble sett på som lønn og dermed ble det trekk i sosialhjelpssatsen. SVs Karin Andersen var kritisk, FrP syntes dette var helt greit
![]() |
|
|