Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere det slik iblant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-10, 00:38   #41
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere det slik i blant?

Jeg har det også slik. Mest ang brann.
Er livredd for brann og ser for meg at jeg ikke vil klare å ta meg inn på rommet til jentene. Det er på andre siden av leiligheten, men beroer meg litt av at vi er i 1.etasje og jeg kan løpe ut og knuse ruten til jentene på andre siden. Men det kan jo være for sent.

Ser for meg alle mulige scenarioer. Skikkelig ekkelt.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 00:56   #42
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør dessverre også det.

Gammel 11-04-10, 01:04   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg stopper tankerekken før den tar av, ellers hadde jeg blitt kokko.

Sånn er det her også - det er rett og slett en vei jeg ikke tillater meg selv å gå ned.

Gammel 11-04-10, 01:27   #44
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Har tenkt flere ganger når jeg sender han til faren at jeg ikke håper det er siste gangen jeg ser han osv. Ikke noe bra å tenke sånn egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 02:50   #45
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har det også ofte slik. Stort sett klarer jeg å stoppe de grusomme tankene, men noen ganger "tillater" jeg dem å fare avsted, som for å "forberede" meg, i tilfelle noe skulle skje...

Det er godt å lese at jeg ikke er alene om katastrofetankene.
I kveld tenkte jeg på hva om en heftig krig/terrorangrep e.l helt plutselig skulle oppstå, og jeg var på jobb i barnehage eller alt for langt unna barna mine. Alt jeg ville tenkt, var å være hos barna mine som kanskje var spredt på skole og i barnehage...men jeg kunne jo ikke forlatt barna i barnehagen som jeg hadde ansvar for. Tanken utviklet seg til at jeg ikke kunne jobbe mer i tilfelle noe slikt skulle skje, og jeg måtte passe på å være i nærheten av barna alltid.

Slike tilfeller forekommer dessverre i vår verden, det gjør inntrykk.
Men jeg øver meg stadig på å overvinne frykt og nyte alle fine øyeblikkene.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 03:17   #46
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jajamennsann. Jeg kan fint tenke ut de grusomste scenarier så jeg begynner å gråte. Jeg er ganske dramatisk anlagt.

Samme her. Henger som regel sammen med ting jeg har lest i media eller i forbindelse med mer sensitive perioder..

Gammel 11-04-10, 09:00   #47
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm.... trodde ikke det var SÅ vanlig.
Er blitt mye flinkere til å stoppe tankerekkene nå, etter en periode der jeg ikke en gang kunne synge Fola Fola Blakken uten å gråte.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 09:44   #48
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg har lagt meg kommer disse fæle tankene.

Og når jentene er på kjøretur med noen andre er jeg helt stresset, slapper ikke av før de har parkert bilen.

Gammel 11-04-10, 10:13   #49
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Da sønnen min var liten og vi levde i et helvete rett og slett, da var jeg mye plaget med slike tanker. Jeg klarte ikke å se for meg at han skulle få vokse opp, og tenkte ofte på ulike scenario som kunne skje og evt ta han fra meg.
Nå som han er blitt større og vi har det godt vi to, tenker jeg ikke slikt lenger, og iallfall ikke i slike settinger somm beskrevet i hovedinnlegg. Tankene kan nok fortsatt innimellom komme over meg når jeg er alene og tankefull, men det er veldig sjelden.

Gammel 11-04-10, 10:57   #50
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke en person som har spesielt store følelsesstyrt, men jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Når jeg lar tankene fly, kan det godt være at det kommer inn fantasier om forferdelige ting som kan skje. Noen ganger kan det gå så langt at jeg begynner å gråte, men som regel rister jeg det av meg. Stort sett er jo ikke dette tanker man har brukt for. Men jeg tenker at i noen sammenhenger kan de være nyttige også, hvis det er handler om ting som faktisk vet kommer til å skje. Da er det en slags forberedelse.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 11:07   #51
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid vært en som hadde kontroll over følelsene mine, som aldri ble rørt, som alltid var rasjonell og fornuftig. Så møtte jeg Mett. Han brøt ned mye av de murene jeg hadde rundt meg, og jeg opplevde for første gang å stole helt og fullt på noen, det å elske noen fullt og helt og det å være redd for at noe skulle skje med ham. Jeg synes selv det var veldig vanskelig å takle dette i begynnelsen og hadde mange katastrofescenarioer der det meste gikk fantastisk og spektakulært ille, men jeg klarte å roe meg ned etterhvert og skyve unna sånne tanker.

Så ble jeg mamma. Jeg har aldri følt meg så rå og åpen noen gang, og tanker på at det skal skje henne noe, at noen skal være slemme med henne eller at hun på annet vis skal oppleve virkeligheten er så tunge og vonde at jeg vil kveles. Jeg har blitt mye flinkere til å skyve dem unna, og jobber stadig med det. Slike tanker er ikke av det gode eller nyttige slaget.

Det hender jeg lengter tilbake til rasjonalitetens dager, men det var også svært kalde og ensomme dager så jeg holder ut og tar det onde med det gode.

Nå skal dramaqueen Pappalille gå og sminke seg ... Kanskje noe rødt og sort?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 11:51   #52
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja jeg har slike tanker. De var verst etter fødslene, men de kan snike seg innpå innimellom. Jeg trodde jeg var i ferd med å bli gal i begynnelsen, men når en veninne av meg betrodde seg med sine tanker forsto jeg at det ikke var helt unormalt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 20:37   #53
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har allerede opplevd mitt livs mareritt, å være maktesløs i kampen for min sønns liv. Etter det har jeg blitt en blanding av kald og distansert, samtidig som jeg er nervøs og tenker flere katastrofetanker.

Det er vel det som er riset bak speilet når man elsker noen? At man av og til innser hvor intenst grusomt det ville være om noe skjedde dem.

Jepp. Å ha slike tanker/følelser fra tid til annen er ikke sykelig. Det er normalpsykologi. Det er i alle fall min påstand.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 20:41   #54
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere det slik iblant?

Åh jada. Men jeg jobber stadig med saken .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 21:21   #55
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Huff, ja! Det hender det kommer endel slike tanker.
Jeg prøver å riste de av meg så fort jeg kan. Noen gange funker det, andre ganger ikke.

Gammel 12-04-10, 07:52   #56
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror dere er mentalt forstyrret hele gjengen.

Du er i klart mindretall i denne tråden hvertfall, så det er kanskje du som er litt forstyrret?

Gammel 12-04-10, 12:01   #57
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg og Sitron som ikke går rundt med katastrofetanker? Jeg er overrasket, virkelig! Så utrolig slitsomt mange må ha det.

Gammel 12-04-10, 12:05   #58
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke sant. Jeg er nå glad for at jeg er rasjonell ut fra denne tråden, iallfall.

Og Blondie; at jeg er forstyrret er da ikke noe nytt.

Gammel 12-04-10, 12:08   #59
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det bare jeg og Sitron som ikke går rundt med katastrofetanker? Jeg er overrasket, virkelig! Så utrolig slitsomt mange må ha det.

Ikke jeg heller. Bekymring, ja. Katastrofe, nei.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:13   #60
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og Blondie; at jeg er forstyrret er da ikke noe nytt.

Næh. Det er vel derfor jeg digger deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.