|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg har det også slik. Mest ang brann.
![]() |
#43 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?
Sånn er det her også - det er rett og slett en vei jeg ikke tillater meg selv å gå ned.
![]() |
#45 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg har det også ofte slik. Stort sett klarer jeg å stoppe de grusomme tankene, men noen ganger "tillater" jeg dem å fare avsted, som for å "forberede" meg, i tilfelle noe skulle skje...
![]() |
![]() |
#46 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Henger som regel sammen med ting jeg har lest i media eller i forbindelse med mer sensitive perioder..
![]() |
#47 |
can-jur
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Hm.... trodde ikke det var SÅ vanlig.
![]() |
![]() |
#48 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Når jeg har lagt meg kommer disse fæle tankene.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Da sønnen min var liten og vi levde i et helvete rett og slett, da var jeg mye plaget med slike tanker. Jeg klarte ikke å se for meg at han skulle få vokse opp, og tenkte ofte på ulike scenario som kunne skje og evt ta han fra meg.
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg er ikke en person som har spesielt store følelsesstyrt, men jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Når jeg lar tankene fly, kan det godt være at det kommer inn fantasier om forferdelige ting som kan skje. Noen ganger kan det gå så langt at jeg begynner å gråte, men som regel rister jeg det av meg. Stort sett er jo ikke dette tanker man har brukt for. Men jeg tenker at i noen sammenhenger kan de være nyttige også, hvis det er handler om ting som faktisk vet kommer til å skje. Da er det en slags forberedelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Tøff
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg har alltid vært en som hadde kontroll over følelsene mine, som aldri ble rørt, som alltid var rasjonell og fornuftig. Så møtte jeg Mett. Han brøt ned mye av de murene jeg hadde rundt meg, og jeg opplevde for første gang å stole helt og fullt på noen, det å elske noen fullt og helt og det å være redd for at noe skulle skje med ham. Jeg synes selv det var veldig vanskelig å takle dette i begynnelsen og hadde mange katastrofescenarioer der det meste gikk fantastisk og spektakulært ille, men jeg klarte å roe meg ned etterhvert og skyve unna sånne tanker.
![]() |
#52 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Ja jeg har slike tanker. De var verst etter fødslene, men de kan snike seg innpå innimellom. Jeg trodde jeg var i ferd med å bli gal i begynnelsen, men når en veninne av meg betrodde seg med sine tanker forsto jeg at det ikke var helt unormalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Jepp. Å ha slike tanker/følelser fra tid til annen er ikke sykelig. Det er normalpsykologi. Det er i alle fall min påstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Har dere det slik iblant?Huff, ja! Det hender det kommer endel slike tanker.
![]() |
#57 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Har dere det slik iblant?Er det bare jeg og Sitron som ikke går rundt med katastrofetanker? Jeg er overrasket, virkelig! Så utrolig slitsomt mange må ha det.
![]() |
#58 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har dere det slik iblant?Ja, ikke sant. Jeg er nå glad for at jeg er rasjonell ut fra denne tråden, iallfall.
![]() |
#59 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Har dere det slik iblant?
Ikke jeg heller. Bekymring, ja. Katastrofe, nei.
![]() |
|
|