|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Trøtt
|
Sv: Touch-metodenJepp, lærte touch i valgfag i 9. klasse, på elektrisk skrivemaskin der hendene og tastaturet var tildekt. Fremdeles det mest nyttige jeg lærte på ungdomsskolen.
|
|
|
#42 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Touch-metodenVi lærte det første året på vgs. men jeg har utviklet min egen og mye bedre teknikk.
|
|
|
#44 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Touch-metodenJeg har min egen variant av touchmetoden, dvs jeg har ikke lært den av noen, men jeg har jo tilbragt endel timer foran pcen etterhvert og trenger ikke se på tastaturet mens jeg skriver!
|
|
|
#46 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Touch-metodenJupp.. lærte meg den på handelsskolen i 1986 og har ikke "sluppet" det etterpå. Skriver veldig fort og er eneste på avdelingen som kan touch
|
|
|
#48 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Touch-metodenSelvlært semiToucher her. Jeg kom ikke inn på maskinskrivning valgfag på skolen, men siden vi hadde PC hjemme allerede dengang på søttitallet kjøpte pappa i USA et spill som skulle bidra til å lære dette. Det var litt sånn space-invader-aktig, med bokstaver som kom dalende fra himmelen og som skulle skytes ned ved å taste riktig kombinasjon. Alle kombinasjonene tilhørte samme finger, sånn som JUJ og FRF. Et ørlite problem var at programmet var tilpasset engelsk tastatur, slik at det alltid ble herkete når bokstavene falt raskere og raskere og man måtte finne det hersens semikolonet og kolonet og sånn.
|
|
|
|
#50 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Touch-metodenSkriver lynkjapt etter touch som jeg lært på VGS i 92. Tar gjerne utfordringen med å skrive fortere enn de fleste.
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Touch-metodenEg lærte touch-metoden på ungdomsskulen, men er ikkje sikker på om eg brukar den heilt korrekt. Er vel meir ein slags kvasi-touch
|
|
|
#52 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Touch-metodenJeg hadde også maskinskriving på ungdomsskolen og lærte meg touch metoden.
|
|
|
|
#53 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Touch-metodenJeg har aldri "lært" maskinskrivning, men jeg ser jo hvor det er meningen at man skal plassere pekefingrene og danderer resten av fingrene utover tastaturet deretter. Jeg bruker alle 10 fingerene og jeg får beskjed på jobb om at jeg skriver veldig fort, og det er mange som er imponert over at jeg ikke trenger å se på tastaturet.
|
|
|
|
#55 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Touch-metodenDu er ikke den eneste som har blitt så flink etter mange år på forum, Tjorven.
|
|
|
|
#56 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Touch-metoden
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
Sv: Touch-metodenJeg tok et kurs etter vgs. Det var en veldig god investering. |
|
|
|
#60 |
|
Stiv
|
Sv: Touch-metodenJeg hadde et kurs i 8 klasse, så jeg har fått innføring i grunnprinsippene (av en eller annen grunn var det ikke 100% innsats i maskinskrivningstimene...
|
|
![]() |
|
|