|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)
Nja... jenta er 19 år, og mtp kvifor ho er der ho er, ikkje av dei aller modnaste kanskje, når det gjeld langsiktig planlegging og slikt.
![]() |
#42 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Jeg håper bare jeg har vett nok til å klare å oppdra min datter slik at hun aldri oppfører seg slik at hun kan havne i en situasjon som denne.
![]() |
#43 |
Pauset
|
Nei det tenker jeg og. Får gi henne litt slakk for lav alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Noterer meg at hun har hatt mulighet for full øyebrynsstell/-farging i fengslet, så litt humant må det være ?
storebror 1997 og lillebror 2003 ![]() Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !! Sist redigert av Muad'Dib : 27-03-10 kl 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Norske myndigheter har ingenting med å hente ut barn fra Bolivia mot foreldrenes vilje. Selv om moren skulle bli fratatt omsorgen i Bolivia (noe som ikke er spesielt sannsynlig, det er ikke uvanlig med barn i fengsel der), er det lite som tilsier at barnet vil bli sendt til Norge dersom mor motsetter seg det.
![]() |
#46 |
Pauset
|
Huff da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)jeg får litt vondt av henne hvertfall.. uansett hva hun har gjort og hvor naiv og dum hun er.. Tenk så jævllig å sitte der nede gravid og bekymret og grue seg til fødsel og alt på et slikt sted.Og barnet har jo store muligheter for å bli syk nede på slikt uhygenisk sted.. og de lar vel ungen bo med henne i fengselet.. off.. stakkars lille..
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Huff ja, jeg kjenner jeg er like fordommsfull... Først bli tatt med narko i bagen og så bli gravid i fengselet, jeg kjenner jeg blir litt matt over enkeltes naivitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Jeg kjenner at jeg slites mellom å tenke dumme, egoistiske nek og stakkars, unge jente.
![]() |
#50 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Jeg så nylig en trist dokumentar om dette med gravide narkosmuglere. Ei ung jente ble "lurt" av en eldre kvinne til å smugle. Hun hadde et lite barn og var så fattig at de omtrent ikke hadde mat, mens denne damen utnyttet dette, dro henne med seg hjem i luksus-leiligheten sin og viste henne hvor rik hun var og spilte på samvittigheten hennes overfor barnet. "Tenk på alle lekene du kan gi til barnet ditt, all den gode maten, et bedre liv" osv var fraser hun kom med. Jenta var jo redd og ville ikke, men ble i ukesvis hjernevasket av dette kvinnemennesket, som til slutt sa at om hun ble med henne EN gang skulle hun få 10.000 pund og selve reisen skulle være som en luksusferie. Hun sa til slutt ja, under tvil. Hun var redd under hele reisen, og visste at det var feil men damen fortsatte med hjernevaskingen sin og hun turte ikke avbryte når hun var blitt påspandert hele reisen og oppholdet allerede, selv om hun hele tiden ville reise hjem.
![]() |
#51 |
ræv med ører
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Trist det, Iset, men overhodet ikke tilfellet med disse 3 norske jentene, utifra det de selv forteller.
![]() |
#52 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Hehe nei, jeg har ikke lest så mye om disse nordmennene, bare svarte litt generelt ut fra dette med at narkosmuglere er dumme som brød, for det er jo det man tenker, mens virkeligheten kanskje ikke er så svart-hvit.
![]() |
#53 |
ræv med ører
Nei, jeg synes overhodet ikke at søramerikanske eller asiatiske narkosmuglere er domme som brød. Norske derimot...
![]() |
#54 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Jeg tror jeg har blitt litt mer følelsesmessig avstumpet med årene.
![]() |
#55 |
ræv med ører
Jeg er nok enda mer avstumpet enn deg, fordi jeg ikke synes fengsel i Bolivia ser så forferdelig ille ut heller. Det er ikke Vesten, men det er ikke Kongo heller. Akkurat passe til straff. Når hun først blir gravid får hun bestemme seg om ungen skal vokse opp der, eller reise alene til Norge. EasyBreezy.
![]() |
#56 |
Har tro på forbedring
|
Ja, jeg er ganske pussig.
![]() |
#57 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Plutselig kom jeg i tanke om Pirkka fra Borettslaget, som var SÅ fornøyd fordi en snill kar hadde gitt ham 30.000 for å kjøre en pose sukker til Sverige.
![]() |
#58 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Ung eller blond, hun har smuglet narkotika og må ta straffen for det. Jeg kjenner ikke at jeg klarer å mobilisere så veldig mye sympati.
![]() |
#59 |
Tøff
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Jeg tenker på alle dem som sliter med det helvetet narkotikamisbruk er og sender Bolivianske fengsler en lang og varm tanke.
![]() |
#60 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, det var vel det hun også tenkte.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|