Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du marsipankake/bløtkake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du marsipan/ bløtkake?
Ja, jeg synes det er godt 100 51,02%
Helt greit, jeg tar en bit for syns skyld 52 26,53%
Nei, jeg liker det ikke i det hele tatt 35 17,86%
None of the above (spesifiser i tråden) 9 4,59%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 20:05   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du marsipankake/bløtkake?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Nei jeg liker ikke hverken bløtkake eller marsipankake.

Ikke jeg heller. Det er jo ikke slik at jeg spyr, men det gir meg virkelig ingen glede.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 20:05   #42
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nei, fysj!

Vi er antakelig en minoritet som giftet oss uten en eneste bløtkake av noe slag på kakebordet.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 20:17   #43
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg elsker både marsipankake og bløtkake, og synes det er trist at slike kaker regnes for avlegs nå for tiden. Jeg velger mye heller disse kakene fremfor mange andre kaker.

Enig. Elsker marsipan, marsipankake og spesielt lukket valnøtt. Elsker nøtter i. Heldigvis liker ungene også marsipankake og bløtkake.
Alt med nøtter/mandler i derimot liker de ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 20:56   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser det kun i jobbsammenheng. Det er liksom ikke helt kosher å stå over, da virker det som man ikke vil være med på feiringen. Nå har vi heldigvis gått over til en deilig bærkake.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:22   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marsipankake er godt, men er ikke så gira på bløtkake

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:23   #46
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Liker ikke marsipankake, men liker bløtkake, men liker ikke valnøtter eller bringebærsyltetøy som det ofte er i.

Gammel 19-03-10, 21:33   #47
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, stort sett ikke. Men noen varianter kan jeg spise, og da helst mine egne. Sånne ferdige versjoner fra konditorier synes jeg er fæle.

Gammel 19-03-10, 21:57   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før var hvit dame det beste jeg visste. Etter at kroppen min sluttet å tåle melk noe særlig, har jeg knapt spist det og nå blir jeg kvalm bare ved tanken.
Jeg klarer meg heller uten kake enn å ta en bit bløtkake/marsipankake.
Vi har hatt en del av det på jobben, men heldigvis pleier sekretæren å bestille flere forskjellige typer i stedet for bare en gedigen blokk marsipankake, så da koser jeg meg med sjokkiskake eller moussekake av noe slag. Vi har et av landets beste konditorier på jobb, så det er nok å velge mellom!

Gammel 19-03-10, 22:06   #49
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

ikke like kake? Jeg skjønner ikke spørsmålet

Gammel 20-03-10, 00:26   #50
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker ikke marsipan, det blir vanligvis alt for søtt for meg. Men på kake!
Jeg har en spesiell forkjærlighet for kaker med rom-/vaniljekrem og marsipanlokk, a la potetene på Erichsen i Trondheim (som vel er historie nå). Dessuten var bløtkake med pærer og raspet sjokolade en av mine spesialiteter i ungdommen. Fortsatt godt!

Gammel 20-03-10, 00:44   #51
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Jeg liker både marsipankake og bløtkake.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 01:24   #52
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg takker stort sett nei til marsipankake og bløtkake, men hvis det ikke er noe annet så spiser jeg et stykke. Det er ikke sånn at jeg ikke liker det, men jeg foretrekker andre kaker og har ingen problemer med å stå over.

Samme her.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:56   #53
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bløtkake er blant de kakene med størst variasjon ihft. hvor gode de er, så det er vanskelig å si ja eller nei til om jeg liker bløtkake. Jeg elsker moren min sin - luftig sukkerbrød, lett dynket med portvin, fylt med rørte litt friske bringebær, vaniljekrem, hakkede valnøtter og dekket med lokk av hjemmelaget marsipan. Svigermor sin måtte du ha truet meg med pistol for å få meg til å spise.

Gammel 20-03-10, 10:46   #54
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ikke i det hele tatt.

Gammel 20-03-10, 16:31   #55
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ikke ALLE søte ting trenger å være friske, men kombinasjonen fløtekrem, sukkerbrød og marsipan trenger absolutt noe friskt syns jeg.

Helt enig! Jeg kjører på med bringebær, jordbær, nektariner (om sommeren) og moreller. Men valnøtter kan jeg styre meg for.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 16:35   #56
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Elsker mamma sin bløtkake!! Den tømmes fort når den kommer på bordet.
Ho har kjempe masse frukt på, og sylte inni, og dynker bunnen godt med litt melk/apelsinjuice ol.

Marsipankaka som bakeriet her lager, ver veldig god!

Gammel 20-03-10, 16:47   #57
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg liker generelt ikke kremkaker, men kan ta et stykke bløtkake hvis jeg må.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 16:52   #58
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker det, stort sett så fremt det er hjemmelaget. Tørr og søt kjøpebløtkake er helt pyton !
Hjemmelaget med friskt fyll og saftig bunn er en sikker vinner her i huset !

Gammel 20-03-10, 17:17   #59
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ååå, nå fikk jeg å inderlig lyst på en saftig og feit bløtkake, altså.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 18:50   #60
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Begge deler!
Så lenge det er hjemmelaget og UTEN nøtter!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.