|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Jeg er lærer så ferier løser seg greit, sånn bortsett fra at jeg går fullstendig i frø og mistrives med lange ferier...
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?SFO og barnehage er stengt 3 uker i juli, så vi får det til og gå opp sånn at vi får mest mulig ferie sammen foreløpig i alle fall. Vi er avhengig av besteforeldre første uka barnehage og sfo er stengt hvis vi skal slippe og dele oss opp siden jeg ikke kan ta ferie i forhold til min jobb første uka de har stengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?
God idé. Hvis du/dere tar bare 1000 kroner blir det skattefritt, til og med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Vi er lærere begge to, og har ingen problemer med feriepass. Det er nesten heller så vi får litt for mye tid sammen enn for lite. -Det ordner seg med at mannen har ekstrajobb i helger og ferier. I sommer skal kanskje guttene en tur til besteforeldrene nordpå. Spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Foreløpig har vi bare barnehagebarn, så han har ferie samtidig med oss i 3-4 uker i juli. Når vi får skolebarn tenker jeg at han må være på SFO og evt. hos besteforeldre hvis det går. Så får vi prøve å ta 4 uker om sommeren hvertfall. Jeg har fri i påskeuka og juleferien, så da trenger jeg heldigvis ikke å ta ferie. Må jo ta noe i høstferie og vinterferie når vi på skolebarn også, eller SFO er kanskje oppe da.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Her er sfo for elste åpent bortsett fra to uker, hun er 10 år men har spesielle behov og går på en spesialskole her i byen som tilbyr alle elvene på hennes skole pass og sfo plass eller pfo som det heter for henne ( er pedagogisk ) frem til hun er ferdig med ungdomskolen. Hun skal i tilegg på avlastning i sommer og så får hun 4 ukers fri fra pfo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Unik
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Inntil vidare ikkje eit problem sidan eg er student. Men når eg skal ut i jobb og tre skuleungar har ferie og ingen sfo her, så kan me ha nokre utfordringar.
![]() |
#8 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Eg har 6-7 veker ferie, også er dei hjå bestemor resten av tida.
![]() |
#9 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Vi er lærere begge to, så det er gjerne bare et par dager helt først i barnas skoleferie og den siste uka/halvannen som er problemet, men eldste (som ikke har sfo-plass lenger) er fjerdeklassing nå, og stor nok til å være litt alene hjemme. Når jeg tenker meg om har jeg jo permisjon i år, så problemet kommer ikke igjen før neste sommer, og da er hun jo enda større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Den tid, den sorg. Vi får sende ham rundt som et pakkesel til besteforeldre, eller noe.
![]() |
#11 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?SFO(og barnehagen) er stengt tre uker denne sommeren også, så vi krysser fingre for at vi får ferie i de ukene. Hvis ikke har vi et problem!
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Det finnes forresten en del aktiviteter man kan melde dem på i sommerferien. Fotballskole og lignende. Koster en hel del, men det blir en uke mindre alene hjemme. |
![]() |
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Vi må dele oss i ferien. Her er SFO stengt fem uker på sommeren, hele jula og hele påsken. På toppen kommer SFOs planleggingsdager og skolens planleggingsdager. Vi kommer nok ikke til å få noe ferie sammen på lenge. Barna våre er 7 og 5 år. Vi har dessverre ingen som kan avlaste oss, naboavtaler er også vanskelig all den tid de fleste rundt oss kan ordne dette med besteforeldre og annen familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Første året dette er tema hos oss, og når SFO er stengt skal faren ha noe ferie, og resten av tiden hvor den er stengt må storebror besøke mormor, i tillegg til at farmor og farfar også kan stille opp litt i denne perioden. |
![]() |
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Jeg er lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Styrer i barnehagen der yngstemann gikk, kunne ikke fatte hvorfor vi ønsket å ha han i barnehagen i juli, for hun ønsket å stenge. Jeg sa som sant var at akkurat det året så hadde vi rett og slett ikke mulighet til å ha ferie sammen i juli. Da sa hun bare at "vel, det er jo bare å dele ferien. Tar dere tre uker hver, så dekker dere jo juli og vel så det". Jeg ble ganske sjokkert og spurte om hun virkelig mente at vi som familie ikke skulle ha ferie sammen i det hele tatt, og da fikk jeg til svar at "det er jo helt normalt å dele seg. Har man små barn, må man regne med å gjøre det i småbarnsperioden".
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Jeg synes det er ganske sjokkerende å høre om småbarnspedagoger som ikke ser at det har en helt spesiell verdi at hele familien har ferie sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Vi vet ikke helt enda.
![]() |
#19 |
*_*
|
Kan vikarbyrå være noe, kanskje? Hvis du melder deg så du kommer inn i systemet snart, er det kanskje muligheter for enkelte småjobber i juni, slik at du får en liten utbetaling i juli, i hvert fall.
![]() |
![]() |
#20 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?Vi har delt ferien noe. Dvs en har hatt ferie alene en uke med ungene, deretter tre uker sammen, til slutt en uke ferie med ungene alene. |
![]() |
![]() |