|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslinger
Jeg tror det har blitt "verre", og at det er knyttet til enkelte miljøer. Jeg har bl.a. hørt at det er veldig vaksinekritiske miljøer på Nesodden og i Østfold.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er noe av det mest provoserende jeg har lest i hele mitt liv. Jeg lurer på om dette er den gjengse oppfatning blandt de fleste homeopater.
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerJeg må virkelig si at denne G.Lystad ikke er seriøs som homøopat som kan komme med et slikt utsagn! Alle opplyste mennesker og deriblant de fleste foreldre vet hvor viktig det er å vaksinere sine barn! Når det dør rundt 200 000 barn, som følge av at de ikke er vaksinert, så mener jeg at alle foreldre må vaksinere barn(a),slik at et barn ikke risikerer følgetilstander av meslinger og dør.Å miste et barn er noe av det værste foreldre kan bli utsatt for. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Så seriøse homeopater er generelt vaksineforkjempende?
Jeg tror ikke du finner et voldsomt antall personer som av ideologiske grunner ikke vaksinerer barna sine her på FP, noe som også kommer fram i denne tråden. Så hvorfor så amper? Derimot finner man antageligvis en del som av helsemessige grunner ikke kan ta vaksinen. Da er det snakk om en stor risiko i seg selv å ta vaksinen.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerDet er jo flaks for alle disse fanatikerne at så mange av oss følger vaksineprogrammet da. Men man kommer jo bare så langt med flokkimmunitet.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerVaksinering er ikke et individuelt spørsmål etter min mening, da det får store konsekvenser for både barnet selv og dem som barnet kan smitte.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Nemlig. Det irriterer vettet av meg at vaksinemotstandere får lov til å reprodusere seg. Jeg regner nemlig med at dette ikke er det eneste idiotiske valget foreldrene tar på vegne av barna.
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerSlike påstander bør underbygges av et gram av fakta ja.
|
|
|
#11 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerJeg synes det er intet mindre enn horribelt at folk i dag lar være å vaksinere for å "herde kroppen", eller fordi "man vokser på sykdommen". Er det virkelig mulig å være så uopplyst i 2010? :åppgitt:
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerJeg kan ellers klart se at meslinger må være en transformerende opplevelse. Å dø eller bli varig skadet er vel per def ganske transformerende.
|
|
|
#13 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerTatt fra vaksinedebatten på sol i dag:
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Dette kaller jeg diskré hitling. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hvor: Sunnmøre!
Fantastisk. Skremmende. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Eller løpe og gjemme meg, i tilfelle jeg har så dårlige gener at jeg burde vært utryddet...
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#17 |
|
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerJeg ble regelrett skremt da jeg leste den artikkelen i dag. Trodde et lite øyeblikk at det kanskje lå noen tungtveiende, nyoppdagede vitenskapelige årsaker bak anti-vaksineringen som jeg ikke hadde fått med meg, men etter å ha lest kommentaren til den intervjuede homeopaten ble jeg i stedet sittende og måpe (og atter en gang er det skremmende å se hvor mange som lar seg rive med). Jeg skjønner at enkelte kvier for å påføre barna sine medisiner de tror kan ha uheldige senvirkninger, men man skal ikke slepe overkroppen langt over bakkeplan for å forstå viktigheten og funksjonen til vaksinene som ligger i vaksinasjonsprogrammet, og hvilken fare disse sykdommene utgjør. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Flere slutter å vaksinere, WHO frykter utbrudd av meslingerMen hallo, her er det jo snakk om utbrudd av så og si "utdødde" barnesykdommer fordi folk ikke vaksinerer, hvordan kan det bli "ens eget enkelte valg" når det vil ramme på den måten? Nei, jeg er totalt uenig, og jeg mener som Esme med flere at barnevaksinene burde være obligatoriske.
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Hvordan man kan si? Fordi det ER den enkeltes valg. Vaksinasjonsprogrammet i Norge ER frivillig. Samme hva man syns, tenker, føler og mener. Det er frivillig. Det er ingen tvang. Og det er foreldrene som bestemmer for sitt barn. Det ER sånn. Så kan man mene at det kanskje ikke burde være, men å halloe er jo bare meningsløst, for det er frivillig. Det vet du vel egentlig du også? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Det er ikke lov for foreldre å bestemme at mindreårige skal røyke, ergo burde det ikke vært lov å bestemme at de skal dø av barnesykdommer heller.
|
![]() |
|
|