|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!
Eller si det de lærte i barnehagen vår: Det er ikke min favoritt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Trøtt
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Men han spiste jo godt av mine grove vafler?!
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Du lager nydelig mat, bare så det er sagt. Men den er nok muligens litt voksen i smaken for guttungen, ja. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Ta vare på Gildeemballasjen. Legg maten din i den, og la ham 'hjelpe' deg å lage mat.
|
|
|
#5 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Og jeg har et annet bankers triks: Når vi har små middagsgjester lager jeg ofte noe enkel mat (ferdige kjøttboller eller whatever) og serverer med Knorr Fløtesaus. Jadda jadda, ferdigprodukt og alt det der, men ungene liker den sausen så utrolig godt! (Jeg kan utmerket godt lage fløtesaus fra scratch også, bare så det er sagt, men den liker ikke ungene så godt.) OBS - det MÅ være Knorr. Toro sin liker de IKKE.
|
|
|
|
#7 |
|
En Som Trener
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Jeg vil heller ikke ha gulrøtter i pannekakene mine eller hvitløk i kjøttkaker.
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!For å være helt ærlig tror jeg ikke at jeg hadde likt kjøttkakene dine eller pannekakene jeg heller. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Jeg har også måttet snille ned maten for at det skal gå bra. For oss så fungerer det om:
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Tusen takk for haugevis av gode råd, folkens! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
De høres kjempegode ut! Jeg vurderer å prøve ut det med gulrøtter. Ellers har de som har peiling på det kommet med tips, så jeg nøyer meg med å si lykke til! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Det første som slår meg er at han er 4,5 år. Min alteter begynte også å ikke likepå den alderen. Nå er han 5,5 og starter helst måltidet med "æsj, liker ikke" - for så å lange innpå etter å motvillig ha smakt på maten.
|
|
|
#13 |
|
er her
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Jeg ville iallefall kuttet løk og parmesan. Størsten har silet ut løk fra diverse matblandinger fra før han var året.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Vi bruker også finrevne gulerøtter i pannekakene. Det gjør dem bare søte og gyldne, det blir ikke "grønnsaksmak" altså. Plukkgrønnsaker er en hit her, og bare saus til å dyppe i. Glitterbarnet har en sånn firkantet tallerken med flere rom og den er genial. Et stort til kjøttbiter eller grønnsaker, to litt mindre til pasta o.a. og et bittelite til saus eller ketchup.
|
|
|
#15 |
|
Lett rørt
|
Link?
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Vi har kjøpt den hos Inspirasjoner og sånt i Drammen for mange år siden, men det er ser ikke ut som de har det lenger der. Jeg har funnet samme typen på Ting.
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Storesøster er ganske ærlig når det kommer til mat hun liker og ikke liker.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Barnet liker ikke maten jeg lager. Hjelp!Her hater de hjemmebaka brød - alle tre. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Peppy!
|
Stemmer det! Jeg husker det nå når du sier det, at du la ut en oppskrift som hørtes innmari god ut.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg liker heller ikke mine egne hjemebakte brød... De blir enten veldiog tunge, eller tørre og smuldrer opp. Min løsning, for øyeblikket, er sånne ferdige bakeposer... det blir hjemmebakt, men likevel både henger det sammen, og er luftig og greit... Knerten spiser det meste av brød, men seige kjøpeskorper (og harde hjemmeskorper på undersiden av det brødet som ikke sto i form) er han ikke så god på å tygge...
|
![]() |
|
|