Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør barn skjermes for nakenhet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-10, 16:35   #41
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn skjermes for nakenhet?

Den dagen ungene synes nakenheten vår er ubehagelig er den dagen de kommer til å slutte med å være på bader sammen med
oss og oppsøke andre situasjoner hvor vi er nakne, ja?

Jeg kommer ikke til å begynne å sove eller dusje med klær for å skjerme barna, for å si det slik. Skjerme meg for venner og barnas venner har jeg alltid gjort så der er det ikke noe å endre. Men ungene er flasker opp med foreldre som sover nakne og ikke skjuler seg, så jeg tror ikke de kommer til å dø av å semen naken rumpe eller pupp på vei fra soverom til bad, men jeg kommer ikke til å påtvinge dem nakenheten ut over det om de ikke føler for det. Og selvfølgelig respektere det fullt ut om de selv ikke vil vise seg nakne for oss eller hverandre.

Eldstemann hadde en gang en sån øøøøøh, tissefant!-periode, men den gikk raskt over da hun fikk beskjed om at det bare var å stelle seg alene om hn ikke likte å se oss nakne, da var vi ikke vemmelige likevel, gitt . Hun er snart 10 og jeg regner med at der ikke er så veldig lenge til hun ikke lengre synes det er ok at feks lillebroren ser henne naken. Men da får hun trener seg fra fellesbadet og soverommet vårt, iKke kreve at vinkler oss.

Gammel 15-03-10, 16:37   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg kommer ikke til å begynne å sove eller dusje med klær for å skjerme barna, for å si det slik. Skjerme meg for venner og barnas venner har jeg alltid gjort så der er det ikke noe å endre. Men ungene er flasker opp med foreldre som sover nakne og ikke skjuler seg, så jeg tror ikke de kommer til å dø av å semen naken rumpe eller pupp på vei fra soverom til bad, men jeg kommer ikke til å påtvinge dem nakenheten ut over det om de ikke føler for det. Og selvfølgelig respektere det fullt ut om de selv ikke vil vise seg nakne for oss eller hverandre.

Det er omtrent der jeg er også. (Og akkurat hva det betyr å "gå fra soverom til bad" varierer jo en del med planløsning i hjemmet.)

Gammel 15-03-10, 16:53   #43
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er omtrent der jeg er også. (Og akkurat hva det betyr å "gå fra soverom til bad" varierer jo en del med planløsning i hjemmet.)

Der, bare uten alle skriveleifene? hekkans iPhone med autokorrektur som har egne meninger om hva jeg skriver.

Men ja, planløsning har jo litt å si. Og antall bad. Hadde jeg feks hatt ett bad og unger som ikke likte å se meg naken, da hadde jeg låst badet oM jeg var naken der inne. Og om jeg hadde et veldig stort hus og sov veldig langt fra badet, så hadde jeg muligens tredd på meg noe om jeg skulle forbi ungene som satt i stua på veien. Men om det var mitt bad, hadde jeg ikke låst, og
om det var få meter til badet hadde jeg heller ikke gjort det.

Altså ta hensyn men ikke overdrevent hensyn. Ingen unger dør av å se en naken pupp eller tissefant, selv om de synes det er flaut. Det er forskjell på et glimt og å vakse rundt.

Gammel 15-03-10, 17:27   #44
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ikke før de ber eksplisitt om det. :valser rundt: Og ikke når de har besøk og sånn.

Du vil skjerme dem for nakenhet når de ber eksplisitt om det, men ikke når de har besøk? Spenstig!

Altså ta hensyn men ikke overdrevent hensyn. Ingen unger dør av å se en naken pupp eller tissefant, selv om de synes det er flaut. Det er forskjell på et glimt og å vakse rundt.

Jeg er her jeg også. :valser rundt for tiden: Men jeg regner med å fikse greit å ha på en boxer eller et håndkle når jeg løper rundt i huset når den tid kommer.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 17:32   #45
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Eldstemann på 10 bryr seg katta om nakenhet, både i forhold til oss voksne og for sin egen del. Han er stor for alderen og i gryende pubertet, men jeg må allikevel poengtere for han på stranda at han nå er såpass stor at det er greit å skifte litt diskret.
De to andre tror jeg knapt registrerer det om noen ikke har tøy på. Den dagen noen av dem plages av nakenhet får de vente på tur på badet, enkelt og greit.
*ett knøttlite bad og snart 6 stk i huset*
Det vesle de ser av nakenhet er kun der inne, vi har undertøyet vårt på badet for å slippe å løpe opp.

Gammel 15-03-10, 18:33   #46
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min er nøye på å kle seg før hun kommer ut av badet. Når/hvis guttene vil dekke seg til så må de gjerne gjøre det de også, men jeg kommer ikke til å endre mine vaner av den grunn. Jeg respekterer at de dekker seg til, de får respektere og leve med at jeg ikke gjør det så lenge det er bare familie i huset.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 20:36   #47
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dekker meg til når de har gjester på besøk, og det har jeg tenkt å fortsette med. Ellers får de la være å komme inn på badet når jeg er der, eller se en annen vei dersom jeg går forbi dem naken på vei til badet. Jeg ser at Storesøster begynner å få et litt annerledes forhold til sin egen nakenhet, men foreløpig bare sammen med andre, ikke oss. Mei sin fireåring, og sånt.

Gammel 15-03-10, 20:44   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg valser visst rundt med Mim.

:hehey_

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du vil skjerme dem for nakenhet når de ber eksplisitt om det, men ikke når de har besøk? Spenstig!

Jeg leter etter "Thanksgiving/The heater's broken"-sketsjen fra Mad TV. Der har du mannen og meg om 25 år.

Nei, jeg prøver å bruke litt morgenkåpe og sånn når vi har besøk, men jeg lar meg ikke diktere av 7-åringens ææææææsj i fht å gå naken fra soverommet til badet (2-3 meter), sove naken eller noe.

Gammel 15-03-10, 22:19   #49
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår 17-årige hormonbombe bør vel skjermes for nakenhet abolutt. Jeg tror ikke han setter pris på å se sine foreldre nakne, og jeg setter ikke pris på å bli sett naken av han heller.

Jeg har abolutt ingenting imot nakenhet, og har alltid pleid å valse rundt i huset mer eller mindre påkledd. Men ettersom Storebror har blitt eldre, tror jeg vi begge synes det har vært greit med litt mer påkledning. Undertøy er greit, naken....ikke fult så greit.

Jonas kunne ikke brydd seg mindre og vi er av- eller påkledd.

Når barna har venner på besøk er det en selvfølge med klær på. Jeg tror hverken jeg, eller storebrors kamerater, setter pris på å møte meg kun iført undertøy.

Gammel 15-03-10, 22:22   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gylden middelvei.
Enn så lenge er gutta så små at jeg ikke tar hensyn - men jeg skal da gjøre det når de blir større.
Mr. Che er mer bluferdig enn meg.

Gammel 16-03-10, 22:42   #51
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel omtrent her vi havner også

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.