|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Selskap, når kommer dere | |||
Kommer 10 minutter før tiden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 10,99% |
Kommer presis |
123 | 67,58% |
Kommer ca 10-20 minutter for sent |
39 | 21,43% |
Tja, en times tid etter tidspunktet vi er invitert til |
0 | 0% |
Deltakere: 182. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Vi forsøker å komme presis eller maks 10 minutter for sent, blir vi senere enn det gir vi beskjed. Å komme for tidlig gjør vi aldri, det er en uting! Jeg kan ikke fordra når folk kommer tidligere enn tidspunktet vi har invitert til. Heldigvis er de eneste som gjør det besteforeldrene mine, og de kommer gjerne en halvtime-time tidligere, men de får bare tåle at da står vi på badet/lager mat/tørker over gulvene osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
can-jur
|
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Med mindre det er midt på dagen eller vi har fjøsfri, kan vi aldri vite 100% når vi er ferdige. Men vi gir beskjed om vi blir sene, dessuten er alle vennene våre også sånn, så det er ganske mye slingringsmonn.
![]() |
![]() |
#43 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Vi er beryktet for å komme presis (selv om vi sliter litt med å opprettholde standard nå som ungen gjerne skal være med).
Ungen, 2009 Minste, 2013 Sist redigert av shute : 28-02-10 kl 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?
Signerer. Kommer selv aldri for sent, men heller ikke mer enn to-tre minutter for tidlig - selv med tre barn å drasse på...
![]() |
#45 |
Shake it out!
|
Jeg er egentlig en sånn komme presist og ha maten klar-person, men her i USA har jeg måttet endre meg en smule, for her er ingen sånn. Her inviterer mann, og så kommer folk dinglende etter hvert. Man er dum om man har maten klar, men man har stående klar fingermat, som gjestene kan spise på mens man gjør maten klar. Kjøkkenet har alltid en sentral plass i huset, og gjestene er mes på kjøkkenet og hjelper til med matlagingen. Egentlig er det en veldig sosial ting, og jeg har store planer om at vårt allrom skal utformes med øy og barkrakker hjemme i Norge
![]() |
#46 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Selskap, når kommer dere da?Kommer innen et kvarter etter tidspunktet vi er bedt, og om vi skulle bli forsinket gir jeg beskjed.
![]() |
#47 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Presis, eller litt før. Hvis jeg blir mer enn 5 minutter forsinket ringer jeg og gir beskjed.
![]() |
#48 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Vanligvis 10 min for tilig eller 10 min forsent
![]() |
#49 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Vi kommer sånn noenlunde presis, - 5 min. før eller etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Presis, skulle bare mangle.
![]() |
#52 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Uansett hvor godt jeg planlegger ender vi som regel opp ca 10-20 min etter avt tidspunkt, og ja jeg er treg
![]() |
#53 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Vi forsøker å komme presis, men med små barn skjer det av og til ting som gjør at vi kan komme for sent. Men vi gir alltid beskjed, og liker det særdeles dårlig. Det handler nok om at jeg ikke liker at andre ikke kommer sånn ca. presis. Når jeg har avtalt å møte folk ellers, er jeg som regel på plass 5-10 minutt før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Jeg liker godt å komme et lite kvarter for sent, det verste jeg selv vet er gjester som kommer en halv time for tidlig da står jeg alltid i siste liten kaoset. Tidsberegning er ikke min sterkeste side.
![]() |
#56 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Det komme litt an på hva slags selskap det er.
![]() |
![]() |
#57 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Prøver å komme presis. Ikke alltid vi klarer det. Om det blir mer enn 15 minutter og jeg tror det vil skape bryderi for vertskapet, sier jeg fra.
![]() |
#58 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Vi kommer presis eller noen minutter for sent (5-10). Misliker sterkt gjester som kommer før tiden, så det gjør vi aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt uenig.
![]() |
#60 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selskap, når kommer dere da?Det er forresten også standard hos oss, også i familiene på begge sider, at gjestene venter på maten og ikke omvendt. Passer meg fint. Jeg blir skikkelig stressa av å bli satt til bords i det øyeblikket jeg kommer inn døra.
![]() |
|
|